به گزارش پارس به نقل از فارس، احمد نکونام افزود: با توجه به توسعه شهری و گسترش محدوده های مسکونی در برخی مناطق قم به ویژه منطقه چهار و کمبود ایستگاه آتش نشانی در راستای پوشش حوادث و امداد و نجات شهروندان، شهرداری کلانشهر قم را بر آن داشت تا تعداد ایستگاه های موجود سطح منطقه چهار را به سه ایستگاه افزایش دهد.

وی افزود: در این راستا با تأکید شهردار قم مبنی بر توجه ویژه به حفظ ایمنی شهروندان، قطعه زمینی به مساحت حدود یک هزار و ۵۰۰ مترمربع در حاشیه بوستان علوی برای این منظور در نظر گرفته شده و برای ایجاد ایستگاه سه آشیانه ای مساحتی در حدود ۹۰۰ مترمربع از آن وارد فاز اجرایی شد.

شهردار منطقه چهار قم در ادامه محدوده عملیاتی این ایستگاه را محور بلوار غدیر شامل شهرک قدس، شهرک مهدیه، شهرک مسکونی در حال شکل گیری روبه روی بوستان علوی، امداد و نجات جاده غدیر و همچنین کمک رسانی به ایستگاه های ۶ و ۱۴ عنوان کرد و اظهار داشت: با احداث این ایستگاه ارائه عملیات امداد و اطفاء حریق سریع تر و مطلوب تر صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات عمرانی این پروژه از اواخر مرداد ماه شروع شده است بیان داشت: بودجه لازم برای ساخت و تکمیل این ایستگاه حدود ۱۴ میلیارد ریال برآورد شده و زمان اتمام آن پایان سال جاری است.