به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، در پی بروز این حادثه و اطلاع رسانی شهروندان به سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۱۶: ۳۹ دقیقه روز گذشته آتش نشانان ایستگاه ۵۵ را به بلوار اشرفی اصفهانی، بالاتر از بزرگراه حکیم اعزام کرد.
محمد مقصودی رئیس ایستگاه ۵۵ در این باره گفت: در محل حادثه سه قطعه زمین در مجاورت هم مشاهده می شد که کارگران در آنها مشغول کار و احداث ساختمان های جدید بودند.


وی ادامه داد: زمینی که در وسط قرار گرفته بود گودبرداری و در مرحله اسکلت ساختمان بودند و کارگران در ضلع شرقی آن مشغول کار بودند که به یکباره دیواره تخریب و بر فرو ریخته بودند.


مقصودی افزود: کارگران با مشاهده این صحنه در همان لحظه اولیه محل حادثه را ترک و تنها یکی از کارگران در زیر خاک مدفون شده بود.
رئیس ایستگاه ۵۵ خاطرنشان کرد: آتش نشانان بی درنگ پس از رسیدن به محل حادثه ایمن سازی های لازم را انجام داده و با بکارگیری تجهیزات امداد و نجات آواربرداری را آغاز کرده و توانستند پس از یک تلاش بی وقفه کارگر ۱۸ ساله را از زیر آوارخاک بیرون بکشند.


گفتنی است: آتش نشانان پس از خارج کردن کارگر جوان وی را به امدادگران اورژانس تحویل دادند که متاسفانه مرگ وی توسط آنان اعلام شد.
مقصودی علت حادثه را عدم رعایت اصول سازه نگهبان و خاک برداری و سستی خاک دستی محل دانست