به گزارش پارس به نقل از ایسنا، همایون هاشمی در نشست خبری رونمایی از کارت الکترونیک معلولان، در مورد ویژگی های این کارت گفت: دو زبانه بودن کارت ویژگی بارز کارت های الکترونیک است تا معلولان بتوانند در مجامع بین المللی از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: سعی می کنیم این کارت را به سازمان های خدمات دهنده معلولان همانند شهرداری ها، فرمانداری ها، شرکت های مخابرات، آب، گاز و نیرو و نیز سایر شرکت های خدماتی و رفاهی وصل کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه ایجاد شبکه کشوری به منظور دسترسی فراگیر برای دستگاه های خدمت دهنده در حوزه معلولان همانند شهرداری ها از دیگر دلایل صدور کارت های الکترونیک معلولان است، اظهار کرد: علاوه بر این، استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات در دستگاه ها به منظور تسهیل در ارائه خدمات به معلولان از دیگر دلایل صدور کارت های الکترونیکی معلولان بوده است.

رییس سازمان بهزیستی افزود: تقویت دسترسی به نتایج حاصل از کمیسیون های پزشکی در تشخیص نوع و شدت معلولیت و نیز انطباق کارت با مفاهیم بین المللی عملکرد، ناتوانی و سلامت معلولان به گونه ای که معلولان بتوانند از زبان مشترک این کارت در سایر مجامع استفاده کنند از دیگر دلایل صدور کارت های معلولیت است.

هاشمی با تاکید بر اینکه در فاز اول صدور کارت های الکترونیک معلولان، در سه ماهه پایانی سال به یک میلیون و ۸۰۰ نفر از آنها کارت ارائه می شود، گفت: این موضوع به همه دستگاه های مرتبط در سراسر کشور ابلاغ و معلولان به آنها معرفی می شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون نوشته طراحی کارت، هماهنگی با واحدهای درون سازمانی، شناسایی افراد، تشکیل کمیسیون های صدور کارت و هماهنگی با سازمان های مربوطه انجام شده است.

به گفته رییس سازمان بهزیستی، کارت های الکترونیک معلولان توسط مدیران کل استان ها صادر می شود و معلولان می توانند برای دریافت کارت به واحد مربوطه در استان خود مراجعه کنند.

هاشمی در مورد علل ارائه کارت الکترونیک به معلولان خاطر نشان کرد: این اتفاق در راستای چابکسازی و توسعه کیفی خدمات به معلولان انجام شده است.

وی ادامه داد: طی سالهای اخیر تلاش های زیادی در راستای اصلاح فرایندها و توسعه کمی و کیفی خدمات به معلولان انجام شده، بنابراین در جهت انسجام بخشی و بهره وری این خدمات در حوزه معلولان، در راستای ارائه کارت الکترونیک به این افراد اقدام کرده ایم.