به گزارش پارس ، یوسف نوری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس اظهارداشت: ثبت نام دانش آموزان انجام شده اما ورود اطلاعات به سامانه ثبت نام از مرز ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گذشته است.

وی افزود: مقرر شده بود که استان ها ورود اطلاعات به سامانه را هم انجام دهند، اما تاکنون ورود اطلاعات به طور کامل انجام نشده است؛ معتقدم این کار خیلی سریع انجام خواهد شد زیرا اطلاعات پایه ای سامانه نیروی انسانی، اطلاعات دانش آموزی است؛ اگر بخواهیم نیرو به مدارس ابتدایی و متوسطه بدهیم حتماً باید اطلاعات دانش آموز در سیستم وجود داشته باشد یعنی ابلاغ همکاران فرهنگی منوط به تعداد دانش آموزان است.

*عدم ورود اطلاعات یک میلیون دانش آموز به سامانه ثبت نام آموزش و پرورش

نوری در پاسخ به این پرسش که « با توجه به اینکه اطلاعات ثبت نامی دانش آموزان به صورت کامل وارد سامانه ثبت نشده آیا ساماندهی نیروی انسانی هم کامل انجام نشده است؟ خاطرنشان کرد: الان در حال صادر کردن ابلاغ ها هستند، ما چیزی حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز داریم و اگر هم ۵۰۰ هزار نوآموز داشته باشیم، حدود ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار دانش آموز داریم و اکنون چیزی حدود یک میلیون نفر باقی مانده است.

وی گفت: بخشی از این آمار مربوط به نوآموزان پیش دبستانی می شود که حدود ۳۵۰ هزار نفر هستند و حدود ۶۵۰ هزار نفر دیگر حدود ۵.۵ یا ۶ درصد کل دانش آموزان هستند که اطلاعات آنها وارد سامانه نشده است.

*تکمیل ثبت نام بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به این پرسش که « اطلاعات تفکیک شده از ثبت نام دانش آموزان تاکنون چگونه است؟ » ، تصریح کرد: در مجموع تاکنون اطلاعات ۱۱ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در سامانه ثبت نام وزارت آموزش و پرورش وارد شده است.

*حضور ۶ میلیون و ۶۹۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی

نوری اضافه کرد: از مجموع اطلاعات وارد شده به سامانه ثبت نام، ۶ میلیون و ۶۹۰ هزار دانش آموز مربوط به مقطع ابتدایی، یک میلیون و ۹۰۰ هزار دانش آموز مربوط به دوره متوسطه اول (راهنمایی) و ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار دانش آموز نیز مربوط به دوره دوم متوسطه (دبیرستان) می شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه های متعدد هوشمندسازی مدارس در کشور، گفت: در حال حاضر سومین نمایشگاه هوشمندسازی مدارس از ۲۹ مرداد تا اول شهریور در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در حال برگزاری است.