به گزارش پارس ، اقبال شاکری در گفت وگو با فارس درباره نحوه انتخاب شهردار تهران توسط اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اظهار داشت: در شورای چهارم در خصوص نحوه اداره جلسه ها، آئین نامه داخلی شورا و انتخاب شهردار و تعیین کمیسیون ها، کار گروه های تخصصی تشکیل شده است و در جلسه گذشته کارکرد این کار گروه ها در شورای شهر ارائه شد.

وی ادامه داد: کارکرد تشکیل سه کار گروه، هماهنگی مناسبی را بین اعضای شورا نشان داده است که با ادامه این مسیر می توانیم از همفکری و همراهی اعضای شورا در انجام تعهدات استفاده کنیم.

تشکیل کارگروهی برای انتخاب شهردار تهران

شاکری بیان داشت: درباره انتخاب شهردار تهران کارگروهی در شورای شهر تشکیل شده است که معیارهایی را نیز تعیین کرده اند که در چهار حوزه عقیدتی، مدیریتی، کارکردی و شخصیتی تعداد قابل توجهی معیار تعیین شده است و افرادی که نامزد تصدی پست شهردار می شوند باید براساس معیارهای ارائه شده امتیاز بندی شوند و افرادی که رتبه بالاتری کسب کنند برای ارائه برنامه و گفت وگو با اعضای شورا دعوت می شوند.

منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما نمایندگان مردم در شورا هستیم و آن ها نیز نشان دادند که از نمایندگان این دوره توقع دارند که یک تشکیلات مناسب و افراد صالح را برای پاسخ به نیازهای اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و عمرانی خود برگزینند و این موضوعات مهمترین وجع کارکرد شورای چهارم در شروع کار رسمی خود است.

شاکری بیان داشت: استمرار اعتماد شهروندان تهرانی به شورای چهارم با توجه به نحوه عملکرد شورا در انتخاب پست ریاست شورا، شهردار و تدوین کمیسیون های تخصصی و حرفه ای است.

عدم توجه به هویت سیاسی کاندیداهای شهرداری تهران

وی یادآور شد: ما نباید در شورای چهارم به هویت سیاسی کاندیداها توجه نمی کنیم بلکه بررسی سوابق، توانمندی ها و صلاحیت نامزدهای شهرداری تهران را مورد بررسی کامل قرار می دهیم.

منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران افزود: پرداختن به هویت سیاسی نامزدهای شهرداری تهران موجب می شود کارکرد سیاسی جای کارکرد عقلانی و حرفه ای در مدیریت شهری را بگیرد و شورای شهر به سمت قطبی شدن برود.

شاکری یادآور شد: تعداد قابل توجهی از جمله، محمد باقر قالیباف، علی نیکزاد، رستم قاسمی، محسن هاشمی، پرویز فتاح، محسن رضایی، صفدر حسینی و محسن مهر علیزاده و افراد دیگر نامزد تصدی شهرداری تهران هستند.

وی بیان داشت: بررسی سوابق فرهنگی، اجتماعی، حرفه ای و تخصصی این افراد انجام و فردی که بیشترین رأی را به خود اختصاص دهد شهردار تهران می شود.

شاکری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه منتخبین مردم در مقابل لابی های احتمالی نامزدهای شهرداری تهران چه اقدامی انجام می دهند، گفت: اگر جناح سیاسی را در انتخاب در نظر بگیریم مطمئناً بجای پرداختن به صلاحیت نامزدها به هویت سیاسی آن ها پرداخته ایم.

منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران افزود: در مواقعی برای کسب اعتماد نظر ممکن است جلسات نامزدها با اعضای شورای شهر داشته باشند. در شأن و شخصیت اعضای شورای چهارم نیست که کسانی فکر کنند با لابی گری می توانند آرای این افراد را جابجا کنند.