به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا، مهندس عبدالرضا امیدوار شهری افزود: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه وزش باد شرقی در استانهای سمنان، قشم، مرکزی، جنوب استان تهران و شمال استان اصفهان سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و وزش باد شمالی در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی سبب گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود. شایان ذکر است که طی این مدت در استانهای گیلان و مازندران بارش باران و سپس کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

وی افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده در برخی مناطق سواحل دریای خزر و شهرهای شمالی آذربایجان شرقی و غربی ابرناکی، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود که در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین تا روز جمعه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و برخی مناطق جنوب غرب وزش باد و گرد و خاک رقیق رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز چهارشنبه کمی ابری در ارتفاعات افزایش ابر در پاره ای نقاط وزش باد و غبار محلی خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد. همچنین در روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری در ارتفاعات با افزایش ابر در پاره ای نقاط با وزش باد و غبار محلی پیش بینی می شود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.