به گزارش پ ارس به نقل از فارس، علی جنتی پس از کسب رأی اعتماد از مجلس به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کنکاش ها و بازدیدهای فرهنگی خود را شروع کرده و در یکی از اولین ملاقات هایش، به فروشگاه مرکزی شهر کتاب آمد و ساعتی را به بازدید از بخش های مختلف فروشگاه و دیدار و گفت وگو با مدیر عامل مؤسسه شهرکتاب پرداخت.

او را در این بازدید « مهدی فیروزان» ، مدیرعامل مؤسسه شهر کتاب همراهی می کرد. جنتی در این دیدار، درباره مسائلی چون وضعیت نشر و فروش کتاب، حقوق مؤلفان و نیز نحوه تعامل های بین المللی در عرصه های نشر، تألیف و ترجمه، گفت وگو کرد و شرایط کنونی ناشران، نویسندگان و کتابفروشان و خواسته ها و موانع پیش روی آنها را بررسی کرد.

در زمانی که وزیر ارشاد در فروشگاه مرکزی به سر می برد، بعضی از مردم به لزوم تغییر در سیاست های فرهنگی اشاره می کردند و برخی نیز خواسته های خود را مبنی بر ایجاد تحولات بنیادین در سیاست های این وزارتخانه با وی در میان می گذاشتند.

حاضرانی هم که از اهالی کتاب و مطبوعات بودند، از فرصت استفاده کردند و با وی هم صحبت شدند تا شاید نام مدیران و معاونان جدید وزارت ارشاد را از زبان وی بشنوند. علی جنتی هم با پاسخ هایی کوتاه و در حالی که نامی از کسی به میان نمی آورد، از انجام تغییرات در وزارتخانه طی روزهای آتی خبر داد.

اهل فرهنگ از وی درخواست داشتند تا تحولاتی ساختاری و اصولی در وزارت ارشاد ایجاد شود، نه تغییراتی صوری و مقطعی.

او در جواب خبرنگاری که همراه با خانواده اش به فروشگاه مرکزی آمده بود، گفت: حتماً در انتخاب مدیران به خصوص در حوزه فرهنگ و کتاب از کسی استفاده می کنیم، که نسبت به این حوزه شناخت داشته باشد و بتواند به مسائلی از جمله ممیزی کتاب نگاه دیگری داشته باشد.

علی جنتی پنجشنبه هفته گذشته از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت و از روز شنبه ۲۶ مرداد با حضور در دفتر کار خود در ساختمان میدان بهارستان، سکان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دست گرفت.

اهالی فرهنگ امیدوارند علی جنتی هرچه زودتر به دغدغه های چند ساله آنها جامه عمل بپوشاند و نقطه نظرهای اعلام شده خود را به عمل در آورد.