به گزارش پارس ، به نقل از فارس، با توجه به اینکه تصویرگران و گرافیست های بسیار ماهر و خبره ای در سطح کشور حضور داشته و به تدریس این فن می پردازند اما متأسفانه همچنان برخی از تولیدکنندگان نوشت افزارهای ایرانی به جای اینکه برای تولید نوشت افزار یا حتی لوازم التحریر از تصاویر ایرانی _ اسلامی استفاده کنند، بیشتر به مقوله مالی این بخش توجه کرده و با به کارگیری تصاویر کارتونی غربی نظیر باب اسفنجی، باربی، توت فرنگی کوچولو، بت من، مرد عنکبوتی و گاهی اوقات بازیگران و خوانندگان اروپایی به تولید این مهم می پردازند، که این مهم باعث نگرانی بسیاری از خانواده های مذهبی شد.

به همین منظور برخی از تولیدکنندگان داخلی لوازم التحریر و نوشت افزار از جمله « کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» نیمه دوم سال گذشته مسابقه ای را برای طراحی دفتر و نوشت افزار برگزار کرد تا نمادهای ایرانی و اسلامی بر روی این حامل های فرهنگی دانش آموزان حک شود.

هم اکنون بعد از گذشت ۶ ماه از این پروسه، دفاتر و نوشت افزارهای ایرانی _ اسلامی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تولید انبوده منتشر و در مراکز مختلف کانون در معرض دید و خرید عموم مردم قرار گرفته است.

* تولید دفاتر تحریر در ۳۰ طرح با نماد فرهنگ ایرانی _ اسلامی

در این راستا مرتضی حیدری، مشاور اقتصادی مدیرعامل و مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان می کند: این دفترها از اول شهریور سال جاری در همه مراکز کانون در سراسر کشور توزیع خواهند شد.

وی اضافه می کند: در فاز نخست تولید این نوشت افزارها حدود ۳۰ طرح چاپ شده است که به مرور زمان طرح های جدید نیز به آنها افزوده خواهد شد و به نوعی تقاضاهای جدید نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

حیدری ادامه می دهد: از قرار معلوم استقبال اقشار مختلف جامعه از این دفاتر خوب بوده است حتی بُنکدارها یا توزیع کنندگان عمده نوشت افزار هم برای خرید به دفتر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کرده اند که جای بسیار خوشحالی دارد.

* قیمت این نوشت افزارها صددرصد پایین تر از قیمت بازار است

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قیمت این دفاتر به چه میزان است، می افزاید: قیمت این دفاتر به گونه ای تنظیم شده است که صددرصد از قیمت متداول در بازار پایین تر باشد یعنی نه اینکه صددرصد ارزش این دفترها پایین باشد، بلکه قیمت دفتر تحریر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بسیار پایین تر از قیمت های موجود در بازار است.

مشاور اقتصادی و مدیر بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پاسخ به پرسشی دیگر که آیا می توانید حداقل و حداکثر قیمت این دفترهای تحریر را بیان کنید، می گوید: قیمت این دفترها از ۱۴۰۰ تومان تا ۲۲۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

به گفته روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علاقه مندان برای تهیه دفاتر تحریر کانون می توانند به نشانی زیر مراجعه و یا با شماره های ذکر شده تماس حاصل کنند.

۱: فروشگاه انقلاب: خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران، پاساژ فروزنده، تلفن: ۶۶۶۳۲۵۴۹

۲: فروشگاه مرکزی: خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، تلفن: ۸۸۷۱۴۶۴۴

۳: فروشگاه آفرینش های فرهنگی هنری: خیابان حجاب، بازارچه کودک کانون، تلفن: ۸۸۹۷۱۲۸۷

۴: فروشگاه ۳۲ کانون: شهرک قدس، خیابان شهید فرحزادی، روبروی بیمارستان آتیه، تلفن: ۸۸۰۸۷۸۶۸

۵: فروشگاه مرکزی کانون زبان: خیابان استاد مطهری، خیابان جم، تلفن: ۸۸۴۹۲۲۴۰