به گزارش پارس به نقل از ایسنا، « فئودور یورچیخین» و « الکساندر میسورکین» مهندسان پرواز روس روز جمعه ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد) با خروج از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) ، هفت ساعت و ۲۹ دقیقه پیاده روی فضایی کردند.

این پیاده روی مرحله دیگری از مأموریت آماده سازی اتصال ماژول آزمایشگاه چند منظوره روسیه محسوب می شود که قرار است تا اواخر سال جاری میلادی به ISS ملحق شود.

این مأموریت که برای مسیریابی و نصب کابل اتنرنت انجام شد، یک ساعت از زمان برنامه ریزی شده طولانی تر شد؛ با انجام این پیاده روی، رکورد قبلی پیاده روی فضایی توسط کیهان نوردان روس که در سال ۱۹۹۰ میلادی و بمدت هفت ساعت و ۱۶ دقیقه خارج از ایستگاه فضایی میر انجام شده بود، شکسته شد.

رکورد طولانی ترین پیاده روی فضایی بمدت ۹ ساعت در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط فضانوردان آمریکایی انجام شد.

مأموریت کیهان نوردان روس یک ماه پس از پیاده روی ناموفق « لوکا پارمیتانو» فضانورد ایتالیایی انجام شد که بدلیل نشت آب بداخل کلاه فضانوردی متوقف شد؛ محققان ناسا همچنان در حال بررسی علت بروز این مشکل هستند.

لباس فضانوردی « پارمیتانو» توسط ناسا تهیه شده است، اما فضانوردان روس در پیاده روی فضایی روز جمعه از لباس فضانوردی Orlan-MK که توسط روسیه طراحی شده است، استفاده کردند.