به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عبدالرضا امیدوار شهری، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه هوای پایتخت کمی خنک خواهد شد، اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی رگبارهای پراکنده دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه طی فردا و یکشنبه به علت نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی افزایش ابر، رگبارهای پراکنده گاهی با رعد و برق در پاره ای از مناطق زاگرس جنوبی، جنوب شرق و استان هرمزگان پیش بینی می شود، ادامه داد: طی دو روز آینده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک رخ می دهد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: هوای پایتخت فردا کمی ابری و در ارتفاع کمی با وزش باد پیش بینی شده است که در گرمترین به ۳۴ درجه و در سردترین به ۲۳ درجه می رسد و خراسان شمالی و جنوبی و رضوی امروز و فردا با گرد و خاک مواجه خواهند شد.

امیدوار شهری افزود: امروز به تناوب سرعت باد به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و برخی نقاط استان خراسان جنوبی افزایش می یابد و پیش بینی می شود این شرایط سبب ایجاد گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق شود.