به گزارش پارس ، سرهنگ ستار خسروی سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان به باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: تجربه نشان داده اکثر سرقت هایی که توسط سارقان صورت می گیرد به دلیل سهل انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی افراد می باشد لذا از همشهریان باید هشدارهای پیشگیرانه را رعایت و توصیه های پلیس را جدی بگیرند:

۱-کلیه پنجره های قابل دسترسی و نورگیرها و پاسیوها را به حفاظ مقاوم مجهز نمایند.

۲-درب پشت بتم خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده ای و قفل آویز مطمئن مجهز نمایند.

۳- به کار بردن وسایل حفاظتی از قبیل نرده کشی روی دیوارها مخصوصا در منازل شمالی و به کار بردن قفل های ایمنی موجب امنیت بیش تر منازل می گردد.

۴-قفل شب بند، وسیله ای است که برای پیشگیری از سرقت ساختمان های ویلایی بسیار مناسب می باشد.

۵- باز بودن درب آپارتمان های بزرگ باعث می گردد که سارقان به راحتی و بدون شناسایی بقیه ساکنان به منازل وارد و مبادرت به سرقت کنند، حفاظت مجتمع های مسکونی را به سرایداران بسپارید.

۶- کلید منزل خود را در دسترس افراد غیر مطمئن قرار ندهید و از قرار دادن کلید در زیر جا کفشی داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کنید.

۷- هنگام خروج از منزل تنها به قفل کردن در خروجی اکتفا نکرده کلیه درهای داخلی ساختمان اعم از در پشت بام، هال، اتاق ها، آشپزخانه، حمام، حیاط خلوت و… را قفل کنید.

۸-در صورت عدم دسترسی به صندوق امانت یا گاو صندوق پول و اشیاء قیمتی خود را در یک نقطه نگهداری نکنید و سعی کنید به صورت پراکنده نگهداری شود تا در صورت دستبرد سارقین همه آنها مورد سرقت قرار نگیرد.

۹- از قرار دادن چهار پایه و نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصا در کنار دیوار خودداری و حتی الامکان درهای ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز کنید.

۱۰-در مواقعی که به مسافرت می روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید که از منزلتان مراقبت کنند و از بازگو نمودن برنامه های سفر خود نزد افراد نا شناس بپرهیزید.

۱۱- از باز نمودن درب ورودی بروی افراد نا شناس مخصوصا به هنگام شب خودداری و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنیدو شب ها هنگام استراحت درهای ورودی ساختمان را قفل کنید.

۱۲- محوطه بیرون منزل خود را همواره روشن نگه دارید.

۱۳- از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فالگیر، رمال و… به داخل منزل خود ممانعت و از ورود افرادی که به عنوان مامور انتظامی، دارایی، شهرداری، سرشماری، کارگر خدماتی، مامور آب، برق، تلفن، گاز و… به منزل شما مراجعه می کنند پیش از شناسایی دقیق آنان ممانعت به عمل آورده در صورت حصول اطمینان فقط اجازه ورود ایشان به محدوده مورد نیاز را بدهید.

۱۴-سارقان معمولا منازلی را برای سرقت انتخاب می کنند که از ساختمان های دیگر دورتر، فاقد حفاظ وجود ساختمان های نیمه کاره یا مخروبه در مجاورت ساختمان دارای ساکنان کم و مسن بوده و اموال قابل ملاحظه ای را در آن شناسایی کرده باشند و بر اساس شناسایی قبلی آنها دسترسی به راه های فرار در آن بیشتر باشد اگر این مساله شامل حال شما نیز می شود پس غفلت نکنید.

۱۵-نسبت به اتومبیل ها و موتورسیکلت های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک شماره و سایر مشخصات آنها را یادداشت و سریعا به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهید.