به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جامعه ی تورگردانان ایران پس از مصوبه ی هیأت وزیران درباره ی افزایش نرخ بلیت موزه ها و بناهای تاریخی، از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست کرد، این افزایش ۳۰ برابری نرخ ها را تعدیل کند و دست کم بلیت های موزه ها و اماکن تاریخی را با همان قیمت قبلی به گردشگران خارجی بدهد، چراکه بیشتر تورهای ایران قبل از این گرانی فروخته شده و آژانس ها نگران بودند با اعلام نرخ های جدید، دچار موجی از انصراف ها شوند.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پس از پیگیری های تورگردانان، سرانجام رأی به خواسته ی این جامعه داد و به مدت زمان کوتاهی برای تورهای خارجی که تأییدیه ی جامعه ی تورگردانان را داشتند، قیمت ها را به حالت قبل برگرداند. با پایان اعتبار این بخشنامه، جامعه دوباره تمدید اعتبار این دستور را درخواست کرد تا اوضاع گردشگری بهبود یابد، چراکه مهم ترین محصول شناخته شده ی ایران برای گردشگران، موزه ها و آثار و بناهای تاریخی است و گران شدن آن ها قطعا به چشم گردشگران خواهد آمد.

ابراهیم پور فرج - رییس جامعه ی تورگردانان ایران - که این درخواست را در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیگیری می کند، در این باره به خبرنگار ایسنا، توضیح داد: ما درخواستی را به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فرستادیم و با معاون میراث فرهنگی هم هماهنگ کردیم، او نظر را به رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتقال داد؛ اما نامه ی درخواست یک ماه است که به سازمان تحویل داده شده، ولی هنوز جوابی برای آن نگرفته ایم.

وی اظهار کرد: در این مدت، چندبار با آقای ندایی که در دفتر رییس سازمان است، صحبت کردم و او قول داد در این چند روز، جواب نامه را پیگیری کند تا امضای رییس سازمان را برای آن بگیریم ؛ ولی تا این لحظه خبری نشده است. امیدواریم رییس سازمان زودتر موافقت خود را اعلام کند، چون فصل سفر گردشگران خارجی در ایران، در حال فرا رسیدن است و افزایش ۳۰ برابری نرخ اماکن تاریخی، آسیب جدی به گردشگری وارد می کند و یک عامل بازدارنده در تصمیم گیری و سفر گردشگران خارجی خواهد بود.

پورفرج گفت: ضربه ای که از نظر مالی به آژانس های گردشگری وارد می شود، جای خود دارد، مسأله این است که توسعه ی گردشگری دچار اختلال می شود. بنابراین باید جلوی این اقدام گرفته شود. هرچند این اتفاق در زمان رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اتفاق افتاد و ما بلافاصله عکس العمل نشان دادیم ؛ اما رییس کنونی این سازمان با درک شرایط گردشگری کشور، با بازگشت نرخ ها به قیمت قبل برای مدت زمان کوتاهی موافقت کرد.

او افزود: تورگردان ها انتظار دارند حالا که اوضاع ورود گردشگران خارجی رو به بهبود است، بار دیگر با این درخواست موافقت شود تا گردشگری روی پا قرار گیرد.