به گزارش پارس ، سردار دکتر اسکندر مومنی روز شنبه در گفت وگو با ایسنا، از آغاز مرحله دوم طرح تابستانی پلیس راه کشور خبر داد گفت: اجرای این طرح که از ۱۶ مرداد ماه با ۴۵ هزار نیروی پلیس آغاز شده است تا دوم مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که طی ۳ روز گذشته ترافیک در جاده ها پرحجم بود اما با ایستایی مواجه نشدیم تاکید کرد: آمارها نشان می دهد از ۱۶ مرداد ماه تا کنون ۲.۵ میلیون سفر به استان مازندران انجام شده است. از سوی دیگر در حالی که ظرفیت روزانه تردد در جاده چالوس ۱۳ هزار خودرو است، طی این چند روز روزانه ۵۰ هزار تردد در جاده چالوس انجام شده است.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که ۲۰۰ هزار تردد هم در جاده هراز در این مدت ثبت شده است، تاکید کرد: در جاده هراز هم تقریبا همین میزان تردد به ثبت رسیده است.

وی به آمار تصادفات در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: آمارها نشان می دهد میزان تصادفات در کشور در ماه مبارک رمضان ۱۲ درصد کاهش یافته است.

رییس پلیس راهور ناجا با توصیه به رانندگان در خصوص موکول نکردن بازگشت خود به ساعات پایانی به ایسنا گفت: در عین حال برابر دستور صادره ماموران پلیس به شدت با تخلفات حادثه ساز خصوصا سرعت و سبقت غیرمجاز و تردد از شانه خاکی یا لاین مقابل برخورد می کنند.

وی همچنین از آغاز ماموریت بازرسان نامحسوس و تیم های کنترل نامحسوس از ۱۶ مرداد ماه خبر داد و تصریح کرد: این تیم ها ضمن کنترل نمره منفی رانندگان پرخطر نسبت به برخورد با آنها اقدام می کنند.

رییس پلیس راهور ناجا در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری رانندگان در نیمه دوم سفرهای تابستانی شاهد کاهش ادامه روند کاهشی کشته های تصادفات باشیم.

طرح زوج و فرد در پایتخت از یکشنبه ۱۹ پایان می یابد

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس راهور تهران نیز از بازگشت ساعت اجرای طرح زوج و فرد از یکشنبه به حالت قبلی خبرداد.

وی به ایسنا گفت: در ماه رمضان به منظور رفاه حال شهروندان ساعت خاتمه طرح زوج و فرد از ۱۹ به ۱۸ کاهش یافت که با پایان یافتن ماه رمضان از روز یکشنبه ساعت اجرای این طرح از ۶: ۳۰ تا ۱۹ خواهد بود.