به گزارش پارس ، محمود مظفر در گفت وگو با ایسنا، در تشریح آخرین جزئیات امدادرسانی به سیل زدگان استان های اصفهان، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان گفت: در پی جاری شدن سیل و آبگرفتگی، ۲۱ شهرستان و ۱۱۴ روستا دچار آسیب شده اند.

وی با بیان اینکه شهرستان های خاش، ایرانشهر، نیک شهر، سیب و سوران، زابلی، سراوان، زاهدان و ۸۰ روستای تابعه در سیستان و بلوچستان بر اثر جاری شدن سیل و آبگرفتگی دچار آسیب شده اند، گفت: شهرستان ساردوئیه، بافت، جیرفت، بم، ارزوئیه، سیرجان و ۲۴ روستای دیگر در استان کرمان و همچنین منطقه زرین در استان فارس و سمیرم در استان اصفهان دچار آبگرفتگی و سیل شده اند.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، منطقه" حاجی آباد" و" گوهران" در استان هرمزگان و مناطق زرین دشت، فساء، شیراز، داراب، سپیدان و هشت روستا در شیراز و همچنین مناطق عشایرنشین دچار سیل و آبگرفتگی شد.

مظفر با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸۰ امدادگر در قالب ۴۰ تیم وظیفه پوشش امدادی سیل زدگان را بر عهده دارند، گفت: تاکنون به ۳۷۰۰ سیل زده امدادرسانی شد و ۱۸۰۰ تن نیز اسکان اضطراری داده شده اند.

وی با بیان اینکه بر اثر جاری شدن سیل در این استان ها، شش تن جان خود را از دست داده اند، گفت: این در حالی است که سه تن از آنان برای استان سیستان و بلوچستان و سه تن دیگر از این متوفیان متعلق به استان کرمان هستند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد عملیات نجات سرنشینان خودروی گرفتار در مسیر رودخانه فصلی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: در ساعت ۲۳ شب گذشته از طریق تماس ماموران با مرکز فوریت های امدادی ۱۴۷، امدادگران در جریان وقوع حادثه ای در محور ایرانشهر – زابلی قرار گرفتند.

مظفر با بیان اینکه بلافاصله تیم های امدادی برای حضور در صحنه حادثه به منطقه اعزام شد، گفت: از میان شش سرنشین گرفتار شده این خودرو در سیلاب، تنها سه تن نجات یافته که به بیمارستان منتقل شدند و متاسفانه دو تن جان خود را از دست داده و یک تن دیگر نیز مفقود شد که تلاش برای یافتن این فرد ادامه دارد.