به گزارش پارس ، عبدالله روا که سحر یکشنبه - ۱۳ مرداد ماه - روی آنتن زنده به طور ناگهانی با صدای مادرش مواجه شد، به خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، توضیح داد: اصلا فکرش را هم نمی کردم که صدای مادرم یک دفعه بدون هماهنگی به روی آنتن زنده تلویزیون بیاید، این در حالی بود که همه عوامل از جمله آقای جوادزاده (تهیه کننده برنامه) از این اتفاق باخبر بودند. آن روز من در حال اجرای برنامه بودم که در انتهای برنامه به من اعلام کردند یک ارتباط تلفنی از مشهد داریم و راستش من کمی عصبانی شدم و گفتم چرا دیر به من گفتید، چه کسی پشت خط است و پیش خودم گفتم چه بد است که نمی گویند چه کسی پشت خط است. همیشه حامد جوادزاده قبل از برقراری ارتباط تلفنی به من اطلاع می داد و می گفت چه سوال هایی بپرسم که ناگهان صدای مادرم از برنامه پخش شد و فهمیدم که گیر افتادم!

وی اظهار کرد: من آن روز متوجه نشدم در برنامه با شنیدن صدای مادرم چه عکس العملی نشان دادم فقط می توانم بگویم آن روز برایم شادی آور بود و حالم را خوب کرد.

مجری « ماه ترین ماه» همچنین با اشاره به ورودش به حیطه ی اجرا در تلویزیون یادآور شد: من اهل بروجن، یکی از شهرهای چهار محال بختیاری هستم و مادرم هنوز هم همان جا زندگی می کند و ما از هم دور هستیم. ورودم به تلویزیون ابتدا با رایزنی های مادرم انجام گرفت چرا که برای اولین بار از تلویزیون آمده بودند منزل ما تا به عنوان شاعر جوان با من گفت وگو کنند، از آن به بعد بود که به کار اجرا علاقه مند شدم البته مادرم مخالف کارم بود و همیشه دوست داشت من کارمند باشم. پیش از این در شبکه استانی کار می کردم و از آن به بعد کارم را با شبکه دو و با حامد جوادزاده شروع کردم.

روا گفت: آقای جوادزاده به عنوان تهیه کننده معمولا در تمام برنامه هایش، در روزهای خاص مثل روز مادر، اتفاقی رقم می زند؛ به عنوان مثال در برنامه « نیمروز» که علی ضیاء آن را اجرا می کرد، یک روز مادر علی ضیاء را بدون هماهنگی با خودش به برنامه آورد. آن روز هم در برنامه « ماه ترین ماه» موضوع ما احترام به والدین و وظایف اولاد و فرزند بود و اصلا انتظار چنین اتفاقی را نداشتم که افتاد. جالب تر از آن اتفاق این بود که چند وقتی است اجرای دو مجری خانم و آقا کنار هم حذف شده است و من آن روز تعجب کردم که خانم محمدی خواه به دکور آمد در مقابل من نشست و برنامه را اجرا کرد و ناگهان با مادرم صحبت کرد، آن روز همه چیز برایم عجیب بود.

مجری « ماه ترین ماه» در ادامه خاطره ای از مخالفت های مادرش با آمدن به تلویزیون تعریف کرد و گفت: بسیاری از خاطراتی که من با خانواده ام دارم طنز است؛ به ویژه با مادرم، چرا که ارتباط من و مادرم یک ارتباط عاطفی، همراه با شادی و خنده است. من هنوزم احساس می کنم برای مادرم یک بچه ی ۵ ساله هستم. آن روز در برنامه مادرم به یکسری جزئیات اشاره کرد که لازم نبود، اما گفت. او در برنامه گفت که وقتی به دنیا آمدم مرا نمی خواست. زمانی که مادرم مرا به دنیا آورد ۲۰ سال بیشتر نداشت و انتظار داشت من یک نوزاد کوچولو باشم تا برایش جانشین عروسک باشم و آن موقع می گفت من بچه ی به این بزرگی را نمی خواهم. الان مادرم مرا از سایر خواهر و بردارهایم بیشتر دوست دارد و آن ها هم این موضوع را درک کرده اند.

وی افزود: قبل از اینکه به کار اجرا روی بیاورم همیشه مادرم می گفت ان شاءالله همیشه جلوی چشم من باشی و همین اتفاق هم افتاد چرا که همیشه در تلویزیون مرا می بیند! مادرم زن بزرگی است و من که پدرم را هیچ وقت حس نکردم می دانم باید چقدر، قدر مادر را دانست. حالا هم نصیحتم به همه ی آن هایی که مادر دارند این است که قدرش را بدانند.

عبدالله روا مجری برنامه سحرگاهی « ماه ترین ماه» گفت: این برنامه ایده ای نو و تجربه ای نیازموده است که ما بر خلاف جریان آب شنا کردیم؛ هر نوآاوری مخالف ها و موافق های خودش را دارد و از این رو از سمت مخاطبان هم بسیار تحت فشار قرار گرفتم و هم تشویق شدم.

این مجری تلویزیون در بخشی دیگر از گفت وگوی خود با بیان اینکه اجرای برنامه « ماه ترین ماه» از سخت ترین تجربه های کاری اش به حساب می آید، خاطرنشان کرد: هر چند که « ماه ترین ماه» با محوریت نوجوانان و روزه اولی ها روی آنتن می رود، اما به دلیل زمان پخش آن نمی توانستیم از دیگر گروه سنی غافل بمانیم؛ بنابراین همه تلاشمان را کردیم تا سلیقه عموم مردم را تامین کنیم و این کار بسیار دشوار است.

روا ادامه داد: برنامه « ماه ترین ماه» فقط برای دختر خانم های ۹ ساله و آقاپسرهای ۱۵ ساله نیست. مخاطب ما نوجوان ۱۲ ساله ای است که به دلیل نیازهای روحی و علایق مذهبی روزه می گیرد و افرادی که به فراخور تجربه های متفاوت و اتفاقاتی که در زندگی آن ها افتاده در سنین بالاتر به روزه داری علاقمند شدند.

مجری برنامه سحر شبکه دو همچنین با تاکید بر اینکه آنچه ایده آل است هیچ وقت در تجربه اول محقق نمی شود، گفت: می توانستیم در اجرای این برنامه بهتر از این باشیم اما فکر می کنم با توجه به امکانات موجود، خروجی کار ما رضایت بخش بود، اینکه یک برنامه سحرگاهی دکور رنگی دارد و از مجری متفاوت و جوانی استفاده می کند، اگر شنا بر خلاف جریان آب است، نو آوری هم هست و هر نوآوری مخالف ها و موافق های خودش را دارد.

او در پایان صحبت هایش به خبرنگار ایسنا گفت: برای اجرای برنامه « ماه ترین ماه» از سوی مخاطبان بسیاری مورد انتقاد قرار گرفتم و لطف موافقان هم شامل حال من شد؛ اما به هر حال این تجربه جدید تلاشی در جهت به تکامل رساندن تجربه های آزموده دیگران بود، نمی دانم چقدر موفق بودیم اما پیش خودمان از مردم شرمنده نیستیم چون همه تلاشمان را کردیم تا حال و هوایی که دوست داشتیم در سحرها تجربه کنیم، به خانه مخاطبان خود ببریم. امیدوارم از این تجربه سربلند بیرون بیاییم.