به گزارش پارس ، سید جلال ملکی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع نخستین حادثه چاه در ساعت ۱۶: ۲۹ روز گذشته در ۱۵متری دوم خیابان شادآباد به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش نشانان ایستگاه ۶۲ و گروه نجات پنج به محل حادثه که یک ساختمان در حال ساخت بود، اعزام شدند.

وی افزود: آتش نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که یک کارگر در عمق ۱۵ متری مشغول حفر چاه بوده و همزمان با وی نیز گروه دیگر از کارگران در حال حمل مصالح ساختمانی با بالابر بودند که در این حین کابل بالابر با سیم برق لحظه ای برخورد کرده و سبب واردشدن جریان الکتریسته به اسکلت ساختمان و چاهی که این کارگر مشغول حفاری در آن بوده، شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به برق گرفتگی این کارگر در عمق چاه، اظهارکرد: آتش نشانان همزمان با ایمن سازی محل وارد چاه شده و کارگر ۳۰ ساله افغان را در حالی که جان خود را از دست داده بود، از چاه خارج کردند.

ملکی افزود: این ماموریت در ساعت ۱۷: ۱۷ به پایان رسید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به وقوع حادثه دیگر چاه در محدوده تقاطع خیابان آزادی و نواب، به ایسنا گفت: در پی این حادثه که ایستگاه هشت و نجات سه به محل اعزام شدند، مشخص شد که یک کارگر ۲۵ ساله افغان در حال حفر چاهی در یک ساختمان در حال ساخت بوده که ناگهان دیواره های چاه به روی وی ریزش کرد.

وی با بیان اینکه این کارگر تا گردن کاملا در زیر خاک محبوس شده بود و احتمال ریزش مجدد آوار با توجه به سست بودن خاک نیز وجود داشت، اظهارکرد: آتش نشان پس از ایمن سازی محل در عملیاتی حساس به عمق پنج متری چاه رفته و این کارگر را زنده از زیرآوار خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

به گفته ملکی، عملیات آتش نشانان در جریان این حادثه در ساعت ۲۲ شب گذشته به اتمام رسید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به وقوع این دو حادثه که سبب مرگ یک تن و جراحت یک کارگر دیگر شده بود، اظهارکرد: برای حفر چاه حتما باید فردی با تجربه بر روند حفاری نظارت داشته باشد و کارگران حرفه ای نیز به داخل چاه بروند.

وی اضافه کرد: همچنین باید از به همراه بردن لوازم برقی و الکتریکی به داخل چاه خودداری کرد و با توجه به رطوبتی که در عمق چاه وجود دارد، باید به این موضوع نیز توجه شود که احتمال برق گرفتگی در این شرایط بالاست و باید از تجهیزات ایمنی و عایق استفاده شود.