به گزارش پارس به نقل از ایران، چهار مبتکر غربی وب سایتی را طراحی کرده اند که پیش بینی می کند افرادی که از والدینشان فاصله دارند، پیش از مرگ آن ها، چند بار احتمال دارد ملاقاتشان کنند.

این وب سایت که See Your Folks نام دارد، برای ترغیب کاربران به سپری کردن اوقات کیفی با والدینشان طراحی شده است؛ پیش از آن که بسیار دیر شود.

کاربران کشوری که والدینشان در آن زندگی می کنند، سن پدر و مادران و این که چه میزان آن ها والدینشان را می بینند وارد می کنند. هدف از این عمل گرفتن آمار در مورد این که چند بار احتمال دارد کاربران والدینشان را بار دیگر ببینند، اعلام شده است.

با استفاده از ماشین حساب، چنانچه والدین در انگلستان زندگی کنند، ۵۰ سال سن داشته باشند و کاربر آن ها را هر روز ببیند، می تواند انتظار داشته باشد که ۱۰ هزار و ۹۵۰ بار دیگر آن ها را ملاقات کند.

در صورتی که کاربر آن ها را به صورت هفتگی ببیند، یک هزار و ۵۶۰ بار دیگر و در صورتی که ماهی یک بار آن ها را ملاقات کند، ۳۶۰ بار دیگر آن ها را می بیند. با این حال، چنانچه ملاقات های کاربر سالانه است، پیش از مرگ والدینش تنها ۳۰ بار دیگر می تواند آن ها را ببیند. ایده یاد آوری به مردم در خصوص مرگشان، برای ارتقای زندگی کیفی آن ها گزارش شده است.

پیغام این وب سایت چنین است: « ما چنان غرق در رشد کردنمان هستیم که فراموش می کنیم در حال پیرشدن هستیم. » در حالی که وب سایت مزبور ممکن است تعدادی از مردم را عصبانی کند، طراحان بر این باورند که آگاهی فزاینده از مرگ می تواند به بهترشدن زندگی افراد کمک کند.