به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران؛" مسجد رم" یکی از مساجدی بوده که در قلب اروپا قرار گرفته و حاکی از نفوذ اسلام در اروپا دارد.

طراحی داخلی" مسجد رم" تشکیل شده از شبستان اصلی آن که برای عبادت ۲۵۰۰ نفر نمازگزار و نیز شبستان کوچکتری برای ۱۵۰ نفر طراحی شده است.

فضاهای خدماتی جانبی مسجد نیز همچون وضوخانه در زیر شبستان اصلی جای گرفته و دو فضای نیم طبقه در بالای شبستان اصلی که مساحت آن ها یک چهارم شبستان است برای بانوان نمازگزار در نظر گرفته شده است.

فضاهای جانبی این مسجد شامل یک تالار کنفرانس با ظرفیت ۴۰۰ نفر، فضای نمایشگاهی، بخش آموزشی شامل کتابخانه و کلاس درس و همچنین دو واحد مسکونی برای امام جماعت و بازدید کنندگان است.

پلان مسجد بزرگ رم در دو بخش است، بخش اول شامل شبستان اصلی مسجد است که هشت متر از سطح زمین بلندتر است و به شکل مستطیل ۴۰× ۶۰ طراحی شده که رو به قبله دارد و بر فراز آن گنبدی به قطر ۲۰ متر نمازگزاران را به میهمانی آسمان فرا می خواند در اطراف آن ۱۶ گنبد کوچک نیز بام بزرگترین مسجد اروپا را آذین بسته اند.

بخش دیگر نیز یک مجموعه H شکل است که تمام فضاهای جانبی را در خود جای داده است، مناره مسجد نیز در بخش جنوب غربی سایت استقرار یافته است.