به گزارش پارس ، سرهنگ طلوعی در گفت وگو با  ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ساعت ۷: ۲۵ هفتم فروردین ماه امسال کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی این استان از طریق اعلام ماموران کلانتری در جریان پیداشدن جسد مجهول الهویه مردی میانسال در کیلومتر ۲۸ جاده « دندی» در گردنده « قلی کندی» قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام، اکیپی از کارآگاهان اداره جنایی و بررسی صحنه جرم به اتفاق قاضی کشیک قتل و کادر پزشکی در صحنه حاضر شدند، گفت: بررسی ها نشان داد جسد کنار جاده متعلق به مردی حدود ۵۰ ساله با پیراهن چهارخانه که قسمت هایی از زیربغل و جیب پاره شده و همچنین شلوار و جوراب طوسی نیز به تن داشت.

رییس پلیس آگاهی زنجان با بیان اینکه در بررسی هامشخص شد جسد به علت تصادف از ناحیه سینه، پهلو و پشت دچار کبودی و زخم شده، گفت: جسد از ناحیه صورت، بینی و گوش ها آغشته به خون بود و در هنگام حضور ماموران، خونریزی از ناحیه بینی کماکان ادامه داشت با این حال در بازرسی های بدنی صورت گرفته از جسد، هیچ گونه مدارک شناسایی و هویتی به جز یک شماره تلفن روی کارت تبلیغاتی متعلق به یک شرکت فیلمبرداری به دست نیامد. کارآگاهان در بررسی صحنه جرم نتوانستند کفش های متوفی را کشف کنند.

طلوعی با بیان اینکه اقدامات لازم برای نمونه برداری از محل و جسد مجهول الهویه توسط اکیپ بررسی صحنه جرم انجام شد، گفت: ماموران با انجام انگشت نگاری از جسد دریافتند که این پیکر مجهول الهویه متعلق به فردی به نام « محمدعلی» اهل روستای" مهرآباد" است که برای اطمینان از هویت دقیق وی، از خانواده اش دعوت شد تا با حضور در سالن تشریح پزشکی قانونی، متوفی را شناسایی کنند که این فرد توسط خانواده اش مورد شناسایی قرار گرفت.

خانواده بی تفاوت مقتول ظن کارآگاهان را برانگیخت

ردپای همسرمقتول در جنایت شبانه

وی با بیان اینکه تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان این جنایت ادامه داشت تا این که پزشکی قانونی علت تامه مرگ را اصابت جسم سخت بر ناحیه سینه و شکستگی دنده های قفسه سینه اعلام کرد، گفت: ماموران در تحقیقات از خانواده این فرد متوجه شدند که هیچ گونه آثار ناراحتی در چهره خانواده وی وجود ندارد و همین مسئله ماموران را بر آن داشت تا با ظرافت خاص موضوع را پیگیری کنند.

به گفته طلوعی، ماموران در تحقیقات محلی دریافتند که خانواده متوفی علی الخصوص همسر و دخترش از وضعیت اخلاقی و اجتماعی خوبی برخوردار نیستند. به همین دلیل برای تحقیقات مجدد همسر متوفی را به پلیس آگاهی احضار و تحت بازجویی قرار دارند که این زن نیز از مرگ شوهرش اظهار بی اطلاعی کرد.

رییس پلیس آگاهی زنجان با بیان اینکه تحقیقات ماموران نشان داد که سکینه همسر محمدعلی با افراد معلوم الحال ارتباط مشکوک دارد که در ادامه مشخص شد این فرد با مردی به نام « روح الله» بیشترین ارتباط را داشته است. ردپای این فرد در جنایت خونین مشخص و وی در عملیاتی غافلگیرانه در روستای « احمدکندی» دستگیر شد، گفت: در تحقیقات اولیه هر دو متهم منکر حقیقت بودند، اما با ارائه دلایل و مدارک مستند به ناچار « روح الله» لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت برداشت.

وصول طلب۳۰۰میلیونی یا از بین بردن رقیب عشقی؟

طلوعی با بیان اینکه متهم در اعترافات خود عنوان داشت که یکسال قبل یکی از دوستانم شماره تلفن « سکینه» را به من داد و با او از این طریق آشنا شدم گفت: متهم در ادامه اظهارات خود عنوان داشت که در طول یکسال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون تومان به بهانه های مختلف هزینه وی و خانواده اش کرده ام. به گونه ای که خانواده مقتول برای خود یک ساختمان خریداری کرده و پولم را پس نمی دادند و از طرفی دیگر در این مدت با توجه با ایجاد رابطه نامشروع و داشتن علاقه عاطفی با یکدیگر با پیشنهاد و اصرار « سکینه» نقشه قتل « محمدعلی» را کشیدیم.

وی با بیان اینکه متهم در ادامه اظهارات خود در مورد شب حادثه، گفت: با هماهنگی قبلی، مقتول را سوار خودروی پیکان کرده و به روستای « احمد کندی» واقع در ۲۷ کیلومتری جاده بیجار برده و در ابتدا بحث طلبم را پیش کشیدم که « محمدعلی» عنوان داشت که هیچ پولی در بساط ندارد و به همین دلیل با وی بحث و جدل کرده و وی را با اجبار از خودرو پیدا کردم که « محمدعلی» به جاده اصلی آمد تا از آنجا راهی منزلش شود که من فرصت را مناسب دیده و از آنجایی که تنها راه رسیدن به « سکینه» را قتل وی می دانستم، با خودرو او را زیر گرفته و سه بار از روی سینه اش رد شدم و بار چهارم با خودرو روی سینه اش ایستاده و پس از اطمینان از مرگ وی، به تنهایی جسد را پشت صندلی قرار داده و چند کیلومتر آن طرف تر در بیابان ها رها کرده و متواری شدم.

رییس پلیس آگاهی زنجان با بیان اینکه پس از اخذ این اعترافات، « سکینه» نیز به بزه خود معترف شد، گفت: کارآگاهان پس از تکمیل تحقیقات، هر دو متهم را به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار دادند.