به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، در سه ماهه نخست سال جاری چهار هزار و ۵۲۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی های حوادث رانندگی ۴هزار و ۷۸۶ نفر بود، ۵.۵ درصد کاهش یافته است.

بنا بر این گزارش، در سه ماهه اول امسال از کل تلفات حوادث رانندگی، سه هزار و ۴۵۴ نفر مرد و یکهزار و ۶۹ نفر زن بودند. همچنین دو هزار و ۹۰۵ نفر از متوفیات این حوادث در جاده های برون شهری، یکهزار و ۲۰۸ نفر در مسیرهای درون شهری، ۳۸۴ نفر در مسیرهای روستایی و ۲۶ نفر در مسیرهای نامعلوم جان باخته اند.

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، در این مدت استان های فارسبا ۴۱۶، خراسان رضوی با ۳۳۹ و تهران با ۳۱۲ مورد بیشترین و استان های ایلام با ۲۷، کهگیلویه و بویر احمد با ۵۰ و یزد با ۵۳ مورد کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

همچنین در بهار امسال ۸۱ هزار و ۶۰۶ نفر در حوادث رانندگی مجروح شده و به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۵۱۹ نفر مرد و ۲۳ هزار و ۸۷ نفر زن بودند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۰.۶ درصد افزایش یافته است.

کاهش ۱۲.۵ درصدی تلفات حوادث رانندگی در خرداد امسال

در خرداد ماه سال جاری یکهزار و ۴۹۶ نفر (یکهزار و ۱۸۲ مرد و ۳۱۴ زن) در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲.۵ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش در خرداد امسال استان های خراسان رضوی با ۱۲۶ فوتی، فارس با ۱۲۲ فوتی و تهران با ۱۰۳ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۶، یزد با ۱۴ و چهارمحال با ۲۲ مورد، کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

گفتنی است در خرداد امسال ۲۷ هزار و ۶۹ نفر شامل ۲۰ هزار ۱۷ مرد و هفت هزار و ۵۲ زن در حوادث رانندگی مصدوم شده و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار مصدومان حوادث رانندگی ۴.۲ درصد کاهش یافته است.