به گزارش پارس به نقل ازمهر، یوسف خدادادی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای پیشگیری جرائم در اردبیل اضافه کرد: در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته توهین ۲۴ درصد، تصادفات ۱۳درصد، تخریب ۲۹ درصد، تهدید ۲۷درصد، مزاحمت تلفنی ۲۷ درصد، تصرف عدوانی ۲۱ درصد و موادمخدر دو درصد در استان اردبیل کاهش داشته است.

وی در تشریح کاهش دعاوی حقوقی در استان نیز تصریح کرد: در سه ماهه اول سال ۹۲ در مقایسه با سال ۹۱، دعاوی مانند مطالبه طلب ۲۳ درصد، مهریه ۳۲ درصد و الزام به تمکین ۱۱ درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به اقدامات انجام یافته برای پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی در استان یادآور شد: این اقدامات در پنج محور حقوقی و قضایی، وضعی و انتظامی، مشارکت های مردمی، مطالعات و پژوهش و نیز فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته است.

به گفته وی کنترل ورودی پرونده ها، پیگیری بحث داوری، آگاه سازی مردمی، استفاده از ظرفیت های قانونی دستگاههای اجرایی، اقدام ابتکاری تهیه شناسنامه برای محلات، طرح نگهبان محله و هسته های مردمی، انعقاد تفاهم نامه با مراکز فرهنگی و آموزشی و تربیتی و انجام تحقیقات درخصوص جرائم و آسیب ها از جمله اقدامات صورت گرفته در استان به منظور پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از دستگیری سلطان تولید شیشه در اردبیل خبر داد و ادامه داد: دستورات ویژه ای جهت رسیدگی سریع و قاطع به پرونده قضایی نامبرده صادر شده است.

غلامعلی رضایی ماه رمضان را فرصتی طلایی برای رسیدگی بیشتر به فقرا و محرومان مخصوصا ایتام دانست و نماز را بهترین و اصلی ترین نشانه عبودیت و بندگی دانست و بر لزوم توجه جدی دستگاههای متولی برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه و احیای کارکردهای مساجد تاکید کرد.

وی از مدیران تشکیلات قضایی استان خواست نسبت به توسعه و تجهیز نمازخانه های ادارات مربوطه و حضورحداکثری و پررونق تر کارکنن در نماز جماعت ظهر و عصر در اول وقت، تلاش کنند.

به گزارش مهر، علاوه بر دستگیری سلطان شیشه در اردبیل، یک کارگاه مجهز تولید موادمخدر صنعتی از نوع شیشه نیز در شهرستان نمین شناسایی و باند مربوطه متلاشی شد. متهم اصلی در حال حاضر در بازداشت می باشد.

از محل وقوع جرم که یک دامداری می باشد مقادیر قابل توجهی شیشه، تریاک، سوخته تریاک، مواد اولیه تولید موادمخدر صنعتی تعدادی لوازم و تجهیزات ساخت مواد کشف و ضبط شده است.