به گزارش پارس به نقل از مهر، رسول علی اشرفی پور درباره گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال جاری یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار داشت: در مورد صید غیر مجاز آبزیان شاهد ۲۱ مورد تخلف بودیم و درباره صید غیر مجاز پرندگان طی این مدت تخلفی صورت نگرفته است.

مدیر کل اداره محیط زیست استان افزود: در همین بازه زمانی ۶ مورد شکار غیر مجاز پستانداران از قبیل کل، بز، قوچ و میش را شاهد بودیم.

وی درباره زنده گیری پرندگان و پستانداران یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مورد زنده گیری پرندگان و پستانداران به ترتیب ۲۷ و هفت مورد تخلف صورت گرفته است.

اشرفی پور با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال جاری پنج مورد تخلف شروع به شکار و صید به ثبت رسیده است، ادامه داد: ۱۷ مورد تخلف نیز طی همین بازه زمانی مربوط به نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده می شود.

اشرفی پور با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۲ تا پایان خردادماه حتی یک مورد سلاح غیرمجاز کشف نشده است، ابراز داشت: این در حالی است که ۵ قبضه سلاح مجاز در مناطق تحت حفاظت کشف و ضبط شده است.

مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران یادآور شد: طی این مدت یک قبضه سلاح جنگی (کلاشینکفت) کشف و ضبط شده است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه ۳۷ تیر فشنگ، ۱۱عدد تور و قلاب ماهیگیری کشف و ضبط شده است، ادامه داد: طی این مدت۳۸ مورد تخلف در رابطه با آلودگی محیط زیست و تخریب در یگان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده است.

اشرفی پور با اشاره به بروز ۵ مورد تخلف تعلیف غیرمجاز دام، ابراز داشت: طی این مدت شاهد یک مورد تخلف آتش سوزی و همچنین پنج مورد تصرفات عدوانی اراضی بودیم.

اشرفی پور با بیان اینکه میزان ضرر و زیان متعلقه ناشی از تخلفات صورت گرفته از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه برابر ۱۴ میلیون و ۵۹ هزار و ۴۸۰ تومان بوده است، گفت: میزان ضرر و زیان وصولی از این محل برابر هفت میلیون و ۲۵۹ هزار و ۴۸۰ تومان بوده است.

مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تعداد کل متخلفین از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه برابر ۶۷ نفر است، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ۶۳ تخلف در این حوزه صورت گرفته و به ثبت رسیده است.

اشرفی پور در مورد وضعیت پرونده متخلفان، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷ پرونده مختومه و ۳۴ پرونده در جریان و ۲۲ پرونده برائت شده است.