به گزارش پارس به نقل از فارس، بخشدار زرآباد، در زمینه صلح و سازش این طایفه اظهار داشت: صلح و سازش دو طایفه « گاجی زهی و مهدی پور» پس از سه سال درگیری، اختلاف و نزاع سرانجام در ایام مبارک ماه رمضان و میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و در آستانه لیالی قدر در روستای « اسماعیل چات» زرآباد به صلح و سازش انجامید.

مجتبی شجاعی افزود: این دو طایفه که بر سر زمین های کشاورزی با هم به مدت سه سال اختلاف پیدا کرده بودند و موجب نزاع های مختلف و تهدیدات گوناگونی بین دو طرف شده بود با وساطت مسئولان بخش، نیروی انتظامی و معتمدین زرآباد، منطقه جاسک و چاهان نیکشهر منجر به صلح شد.

وی بیان داشت: دو طایفه « گاجی زهی و مهدی پور» که وابستگی فامیلی نیز با هم داشتند در یک جلسه چهار ساعته در مسجد جامع روستای « اسماعیل چات» زرآباد پس از قرائت آیاتی از کلام الهی توسط مولوی یحیی شکوری از روحانیون اهل سنت و روایت احادیثی از پیامبر اکرم (ص) در این زمینه و دست دادن و روبوسی کردن، با یکدیگر مصالحه کرده و به این اختلاف سه ساله پایان دادند.

بخشدار زرآباد عنوان کرد: در این صلح و سازش طایفه ای، علما، روحانیون اهل سنت، معتمدین، ریش سفیدان و نیروی انتظامی بخش زرآباد نقش بسیار موثری ایفا کردند.

شجاعی متذکر شد: تاکنون در سال جاری، هفت پرونده اختلاف در این منطقه بسته شده و یک صلح طایفه ای نیز صورت پذیرفته است.

وی اذعان داشت: در سال گذشته نیز دو مورد اختلاف با وساطت بزرگان و علما و روحانیون منطقه حل و فصل شده است.