به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد حبیبی دبیر اجرایی جشنواره جهانی هنر مقاومت، با اشاره به افزایش تعداد بخش های جشنواره در دوره سوم گفت: « در دو دوره گذشته یک کتاب شامل تصاویر تمام آثار حاضر در جشنواره و دیدگاه داوران و هنرمندان و برگزار کنندگان منتشر می شد. ولی امسال برای هر بخش یک کتاب تخصصی همزمان با برگزاری جشنواره منتشر خواهد شد. »

او درباره دلایل این تصمیم توضیح داد: « امسال چهار بخش جدید به برنامه های جشنواره هنر مقاومت افزوده شده و پیش بینی می کنیم که حدود دو هزار اثر در بخش های گوناگون به نمایش درآید. از زمان اعلام فراخوان در سال گذشته، شورای سیاستگذاری تصمیم گرفت که برای هر بخش کتابی جداگانه آماده انتشار شود. »

حبیبی با بیان این که انتخاب اولیه در بخش های ۱۲ گانه انجام شده و به زودی برگزیدگان هر بخش معرفی خواهند شد، افزود: « عکاسی از آثار منتخب و مقدمات فنی آماده سازی کتاب ها در حال انجام است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، پیش بینی می کنیم که همه کتاب ها همزمان با افتتاح جشنواره آماده شوند. »

دبیر اجرایی جشنواره هنر مقاومت به استقبال خوب هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت: « با توجه به تعداد آثاری که به دبیرخانه جشنواره رسیده، تعداد آثار پذیرفته شده از دو دوره گذشته بیشتر خواهد بود و تصویر همه این آثار در کتاب ها قرار می گیرند تا منبع و ماخذ خوبی برای هنر مقاومت شکل بگیرد. »

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت به ابتکار بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس روز سوم آذر ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح می شود و به مدت یک ماه در دوازده بخش گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی و پژوهش های علمی برقرار خواهد بود.