عاید فتاحی نماینده مردم ارومیه در گفت و گو یا خبرنگار پارلمانی پارس با اشاره به عدم توزیع نامناسب دارو تاکید کرد: عدم مدیریت نامناسب وزارت بهداشت و درمان و معاونت دارو وغذا کشور در دپو برخی از اقلام دارویی در گمرک و نفوذ این داروها به بازارهای سیاه کشور قابل مشاهد است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از روند هدفمند ورود دارو به کشور اظهار داشت: اگر دارو از طرق هدفمند به کشور وارد می شد مطمئنا ما با کمبود دارو مواجه نمی شدیم.

مدیریت نامطلوب وزیر بهداشت را معترف به اشتباهات کرد

وی با بیان اینکه معضلات عدیده دارو باعث کمبود و یا عدم کیفیت مطلوب در داروها به دست بیماران شده است ادامه داد: وجود این شرایط بالاخره وزارت بهداشت و درمان و معاونت دارو و غذا کشور را متوجه اقدامات غلط خود کرد و این مسئولین پذیرفتند که عدم مدیریتشان به بحران دارویی کشور اسیب رسانده است.

فتاحی با بیان اینکه نباید بیماران برای تهیه داروهای خود سر از بازارهای سیاه دارو در بیاورند تصریح کرد: در شرایط فعلی نرخ و قیمت داروها به هیچ وجه مناسب نبوده و حتی برخی از داروها به قیمت مصوب فروخته نمی شوند که این مسئله جای سوال دارد؟

" ناصر خسرو" تنها از آن ایران است

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اینکه استیصال در بازار دارویی کشور به جریان افتادن مافیای دارو در کشور کمک می کند بیان داشت: اگر بی قانونی در مدیریت توزیع دارو وجود نداشته باشد به هیچ وجه بازار مافیای دارو رشد نخواهد کرد.

فتاحی با بیان اینکه همواره باید با دید ارزشها به جنگ عقب افتادگی ها و نابسامانی ها در توزیع دارو رفت تصریح کرد: شما هیچ کشوری را پیدا نمی کنید که بازار سیاه دارویی به نام" ناصر خسرو" داشته باشد، به جز ایران.

وی افزود: این مسئله جای سوال دارد که چرا کسانی در سخت ترین تحریم ها علیه ایران با فروش دارو با نرخ گران به دنبال منافع خود هستند که این مسئله ای فاجعه وار و وحشتناک است.

وزارت بهداشت نیازمند یک نگاه عمیق است

فتاحی در ادامه در رابطه با مهمترین موضوعات جلسات فعلی کمیسیون بهداشت و درمان گفت: کمیسیون بهداشت و درمان همواره این روزها می کوشد که فردی با نفود و با تجربه بر روی صندلی وزارت بهداشت و درمان دولت یازدهم تکیه زند.

وی در رابطه با مهمترین برنامه های وزیر بهداشت دولت یازدهم تاکید کرد: اشنایی وزیر بهداشت بعدی نسبت به اجرای برنامه ها، در راستای خصوصی سازی و دولتی این وزارتخانه امری ضروری خواهد بود.

فتاحی افزود: نباید نگاه به وزارت بهداشت و درمان در دولت یازدهم نگاه به یک وزارتخانه هزینه بر باشد لذا این وزارتخانه نیازمند یک نگاه عمیق و قدرتمند است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه جراحی مسائل و مشکلات حوزه سلامت متخصصین خود را طلب می کند خاطر نشان کرد: قطعا متخصصین امر بهداشت و درمان باید هدایت این وزارتخانه مهم را برعهده بگیرند.

پرهیز از نگاه حزبی در تعیین وزیر بهداشت بعدی

فتاحی با بیان اینکه نباید متصدی بعدی وزارت بهداشت و درمان دولت یازدهم با فرایند جناحی و حزبی انتخاب شود در پایان افزود: رسیدگی به امور بهداشت و درمان امر خطیری بوده و چپ و راست نمی شناسد لذا وزیر بهداشت بعدی باید با حفظ شایسته سالاری بر صندلی این وزارتخانه تکیه زند که این امر خود نیازمند شناخت دقیق گزینه های مربوط به این وزارتخانه خواهد شد.