به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مستند « شاهد یک تصادف» داستان واقعی یک حادثه ی تصادف است که در یک شب سرد و برفی پاییز سال ۹۰ در خیابان شهید بهشتی کرج برای رهگذری رخ داد.

  نوید دانشور، گزارشگر رادیو دانش، به عنوان شاهد ماجرا با دیدن این واقعه به کمک مضروب شتافت، پس از اینکه ضارب با ماشین خود مضروب را به سمت بیمارستان برد، او نیز به پیگیری موضوع در بیمارستان ها و کلانتری ها پرداخت.

او شخص حادثه دیده را پس از انجام جراحی های مختلف در حالی که به خوبی قادر به سخن گفتن نبود در بیمارستان کسری یافت.

دانشور با اشاره به اتفاقی که خودش نیز شاهد آن بوده، گفت: از ابتدا به فکر ساخت برنامه نبودم و صرفا پیگیر سلامت مصدوم بودم و به صورت میکرفون مخفی این ماجرا را دنبال می کردم.

وی که پس از چند روز به سراغ شخص مضروب رفته و جویای احوال او و خانواده اش شده است درباره شرح این ماجرا توضیح داد: نکته جالبی که از این ماجرا برای خودم وجود داشت این بود که وقتی از مصدوم پرسیدم اگر شما جای شاهد واقعه بودی چه می کردی؟ پاسخ داد شاید در آن شب سرد و برفی به دنبال زندگی خود می رفتم.

او اضافه کرد: چقدر خوب است، اگر خود را جای دیگران قرار دهیم و به ندای وجدانمان گوش بسپاریم و با تمام وجود در مقابل مشکلات یکدیگر حس مسؤولیت داشته باشیم و به یکدیگر کمک کنیم.

دانشور در ادامه با اشاره به همکاری اش با رادیو دانش و وظایفی که عهده دار است، یادآور شد: فعالیت در حیطه دانش بسیار گسترده است و این قابلیت را دارد تا در سراسر میهن در قالب های مختلف به ان پرداخته شود و استقبال خوبی نیز از طرف مخاطبان انجام گیرد.

گزارشگر رادیو دانش در پایان اظهارات خود ابراز خوشحالی کرد از اینکه این برنامه به عنوان اولین برنامه های این شبکه در مسابقه ABU مطرح شد.

به گزارش ایسنا، نوید دانشور گزارشگر سیمای خوزستان بود که از سال ۸۱ فعالیت گزارشگری خود را در رادیو کرج، رادیو البرز و سپس رادیو دانش ادامه داد.