به گزارش پ ارس به نقل از  فارس، علی مقصودی ظهر امروز در جلسه آتش نشانی این شهر با اشاره به پیدا شدن جسد جوان ۳۳ ساله در رودخانه پسیخان، اظهار کرد: جسد مردی به نام « م پور رستمی» پس از جست ­ و جو در زیر آب توسط نیروهای غواص سازمان آتش نشانی رشت کشف شد.

وی در تشریح این خبر، اذعان کرد: به دنبال تماس با سامانه­ ۱۲۵ سازمان آتش­ نشانی و خدمات ایمنی رشت مبنی بر غرق شدن جوانی ۳۳ ساله در سد پسیخان، یک گروه غواص سازمان به محل اعزام شدند.

این مسئول، ادامه داد: طبق گزارش های شاهدان حادثه اطلاع یافتند که جوان مذکور با چند نفر از دوستان خود مشغول قایق سواری در سد پسیخان بودند که با واژگون شدن قایق و عدم تسلط لازم به فن شنا موجب ناپدید شدن غریق شد.

وی، با اشاره به اینکه نیروهای غواص سازمان به فرماندهی محمدرضا پورمحمد مسئول گروه غواصی و اعضای گروه به انجام عملیات غواصی مبادرت کردند، اذعان کرد: این گروه غواصی موفق شدند جسد را در محل اعلامی از طرف شاهدان اولیه کشف کنند.

وی افزود: گروه امداد و نجات آتش نشانی رشت جسد را برای انجام کارهای قانونی تحویل ماموران نیروی انتظامی و خانواده متوفی دادند.

مقصودی، خاطرنشان کرد: برخی از شهروندان و یا مهمانان در فصل تابستان نکات ایمنی را برای حفظ جان خود از مخاطرات احتمالی رعایت نمی کنند.

وی یادآور شد: حادثه اخیر نیز می تواند موکد رعایت این مهم باشد تا در فصل گرما بار دیگر شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم