به گزارش پارس به نقل از ایسنا، ولی الله حیاتی در جلسه هماهنگی جمع آوری متکدیان شهر ایلام اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ میلیون تومان برای ساماندهی متکدیان اختصاص پیدا کرد که امسال این اعتبار به به بیش از ۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

حیاتی با اشار به اینکه وزارت کشور برای تامین غذای متکدیان بیش از ۱۱ میلیون توان اعتبار اختصاص می دهد، خاطر نشان کرد: دستگاه های مربوطه موظف هستند تلاش خود را در راستای جمع آوری متکدیان شهر ایلام به کار گیرند.

فرماندار ایلام با تاکید بر اینکه متکدیان چهره شهر را بسیار نابسامان کرده اند، اضافه کرد: نیروی انتظامی از فردا موظف است متکدیان اعم از معلولان، کودکان زیر ۱۸ سال و سالمندان را جمع آوری و به بهزیستی تحویل دهد.

وی ادامه داد: دستگاه های مربوطه مانند نیروی انتظامی در راستای شناسایی و جمع آوری متکدیان به صورت جدی وارد عمل شوند تا این افراد پس از جمع آوری از سطح شهر به مجتمعی که در یکی از روستاهای شهرستان پیش ‍ بینی شده منتقل شوند.

فرماندار ایلام اضافه کرد: متکدیان پس از گردآوری شدن در مجتمع مذکور شناسایی و افرادغیربومی به استان خود انتقال داده خواهد شد و متکدیان استان هم تحویل خانواده ها می شوند.

وی با اشاره به اینکه متکدیان چهره شهر را زشت کرده اند، تصریح کرد: رسانه ی ملی و دیگر رسانه ها باید در راستای کمک نکردن مردم به متکدیان فرهنگ سازی کنند.

حیاتی با بیان اینکه به دلیل دلسوزی مردم استان متکدیان از دیگر استان ها به ایلام هجوم آورده اند، خاطر نشان کرد: باید با فرهنگ سازی جلو این نوع دلسوزی را گرفت و کمک به نیازمندان را از طریق صحیح آن انجام داد.