به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مراسم ضیافت افطار سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید شاه آبادی معاون هنری او در فرهنگسرای نیاوران در غیاب عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما و مدیران شبکه های تلویزیونی برگزار شد.

سید محمد حسینی در این مراسم پس از عرض خیر مقدم به کلیه مهمانان مدیران و همکاران صدا و سیما از تلاش های متقابل رسانه ملی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرد.

وی افزود: رسانه ملی در شمار مهمترین رسانه های کشور بوده که بُعد فرهنگی آن در جامعه پررنگ تر است و توانسته انتظارات و دیدگاه های مخاطبان را برآورده سازد.

حسینی با اشاره به اینکه برآوردن سلایق و علایق مردم کار آسانی نیست اضافه کرد: از طراحی برنامه های سازمان صدا و سیما در برنامه های انتخابات ریاست جمهوری که در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری بود تشکر می کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تمام تلاش رادیو تلویزیون ها و رسانه های بیگان درسرد کردن مردم و کاهش مشارکت پای صندوق های رأی بود، اما با برنامه ریزی رسانه ملی شاهد بروز حماسه و شکوهی بزرگ بودیم که نقش صدا و سیما در آن بی بدیل بود.

وی در ادامه سخنرانی خود به تلویزیون بی بی سی فارسی هم اشاره و اظهار کرد: راه اندازی این شبکه فارسی زبان در تاریخ ۱۵ دی ماه سال ۸۷، چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی نشان دهنده تلاش ویژه رسانه های بیگانه برای تاثیرگذاری بر روی مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اقدامات رسانه ملی در پوشش مراسم و برنامه های مختلف کشور از جمله پوشش نمایشگاه قرآن تشکر کرد.

وی گفت: رسانه ملی در چند سال اخیر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری شروع به راه اندازی شبکه های رادیویی مختلف از جمله رادیو کتاب و رادیو نمایش و… کرده است که از جمله فعالیت های صدا و سیما در جهت پیشرفت و توسعه فرهنگ در کشور است.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: وزارت ارشاد و رسانه ملی باید با همکاری و تعامل با یکدیگر افکار عمومی را جهت داده و ضمن از بین بردن خلاء های موجود در جوانان نیازهای آن ها به رسانه های دیگر را از بین ببرند.

صوفی: فعالیت های فرهنگی بازوی رسانه ملی است

محمد حسین صوفی معاون صدای رسانه ملی در مراسم ضیافت افطار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه ملی وظیفه خود را می داند که اقدامات و فعالیت های نهادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را برای ترویج افکار عمومی و امید آفرینی به عنوان بازوی رسانه ملی جمهوری اسلامی به سمع و نظر مردم برساند.

وی بهترین دوران تعامل رسانه ملی با وزارت ارشاد را در دولت دهم دانست و افزود: سید محمد حسینی در مقطعی از تاریخ یکی از بهترین مدیران رسانه ملی بوده است که باعث توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری جامعه شدند.

صوفی ضمن تشکر از زحمات چهار ساله فعالیت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران این وزارت خانه تصریح کرد: امیدوارم که از این تلاش ها بتوانیم در جای جای مملکت اسلامی استفاده کنیم.