کانسیلر یکی از لوازم آرایشی مورد استفاده خانم ها می باشد. کانسیلر ها نوعی کرم رنگی می باشند که میتواند انواع جوش ، لک و تیرگی دور چشم را پوشش می دهد. در ادامه قصد صحبت درباره نحوه انتخاب کانسیلر را خواهیم داشت.

کانسیلر

کانسیلر چیست و چه مزایایی دارد ؟

کانسیلر یا تصحیح کننده رنگی نوعی کرم رنگی بسیار فشرده است که به خوبی جای انواع جوش، لک و تیرگی دور چشم را پوشش می دهد. اگرچه در نگاه اول کانسیلر شباهت بسیاری به کرم پودر دارد اما در واقع از آن ضخیم تر است و لک هایی که کرم پودر توانایی پوشش را ندارد، بخوبی کاور می کند. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله بررسی علل تیرگی دور چشم و درمان آن را مشاهده نمایید.

کانسیلرها وظیفه تصحیح رنگی، زیرسازی و یک دست کردن پوست را قبل از آرایش انجام می دهند. توجه داشته باشید که استفاده از کانسیلرهای نامرغوب ممکن است به جای محو کردن تیرگی ها و لک های صورت آن ها را برجسته تر نشان دهد، به همین خاطر در انتخاب و نحوه استفاده از کانسیلر نهایت دقت را به خرج داده و آن را از فروشگاه های معتبری چون میس و مستر خریداری نمایید.

راهنمای خرید انواع کانسیلر چیست ؟

بعد از این که متوجه شدیم کانسیلر چیست ، باید با نحوه خرید آن آشنا شویم. استفاده از کانسیلر مناسب برای پوست شما، کلید داشتن آرایشی بی عیب و نقص است. بهترین کانسیلرها پوشاننده تغییر رنگ، تیرگی ها و لک های پوستی هستند. با انتخاب پایه رنگی و نوع مناسب، پوستی یکدست و یکنواخت خواهید داشت. کانسیلر خود را بر اساس نوع پوست و مشکلاتی که در پی رفعشان هستند، انتخاب کنید. اگر پوست خشکی دارید، به دنبال خرید انواع مایع با پوشش مات نباشید، زیرا این محصول خشکی پوست شما را بیشتر نشان می دهد.

اگر پوستی چرب با منافذ باز شده دارید، به دنبال خرید کانسیلر استیکی یا کرمی نباشید. بافت این نوع محصولات موجب مسدود و بزرگ تر شدن، منافذ پوست می شود. به علاوه آنها عامل چرب تر و براق تر شدن پوست صورت هستند. این موارد مهم ترین اصولی است که هنگام خرید کانسیلر باید در نظر داشته باشید.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب در تصحیح رنگی پوست، از کانسیلرهای با پوشانندگی متوسط یا کم استفاده کنید. برای صورت خود کانسیلری را انتخاب کنید که دقیقاً با رنگ پایه پوست شما مطابقت داشته باشد. از خرید محصولات دارای سایه ها و تناژ رنگی (حتی به طرز نامحسوس) صورتی، سرخ، هلویی، سفید، زرد یا مسی خودداری کنید چرا که این رنگ ها در نتیجه نهایی دیده شده و به شما ظاهری غیر طبیعی می دهند.

برای پوشاندن تیرگی دور چشم کانسیلری را بخرید که یک تا دو درجه روشن تر از رنگ پوستتان است، در غیر این صورت دور چشم ها به طور غیر طبیعی سفید دیده می شوند. برای استفاده در دیگر قسمت های صورت کانسیلری دقیقا رنگ پوست یا کرم پودرتان را تهیه کنید. در صورت رعایت همین نکات ساده می توانید آرایشی کاملا بی نقص داشته باشید

کانسیلر

تنوع دنیای کانسیلرها

امروزه، کانسیلرها نه تنها در زیرسازی پوست، بلکه در کانتورینگ، زاویه سازی صورت و پوشاندن انواع لک و جوش هم نقش مهم و اساسی دارند.

مشکل بزرگی که بسیاری از ما با آن مواجه هستیم، انتخاب کانسیلر مناسب است. ولی نگران نباشید، قطعا شما تنها نیستید و بیشتر ما با مشکل تهیه کانسیلر مناسب مواجه هستیم.

با توجه به تنوع گسترده این محصول، وجود چنین مشکلاتی دور از انتظار نیست. 

آشنایی با انواع مختلف کانسیلر و هدف استفاده از آنها می‌تواند مشکل را تا حد زیادی حل کند.

با انواع کانسیلر آشنا شوید

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، کانسیلرها تنوع بسیار بالایی دارند و از نظر بافت، ساختمان، کاربرد و هدف استفاده انواع مختلفی را در بر می‌گیرند. یکی از پرکاربردترین دسته‌بندی این کرم ها، بافت و ساختمان آنها است که به تبع قدرت پوشش و هدف کاربری را نیز د‌ر‌ بر می‌گیرد.

از جمله محبوب‌ترین انواع کانسیلرها در این زمینه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کانسیلر مایع

کانسیلرهای مایع، متنوع‌ترین انواع این محصول هستند و از نظر رنگ بندی و پوششی که ایجاد می‌کنند در چندین دسته طبقه‌بندی می‌شوند. کانسیلر مایع، لایه نازک و سبکی از مواد کانسیلر را روی پوستتان منتقل می‌کند و باعث احساس سنگینی و چسبندگی نمی‌شود. همچنین، فرمولاسیون‌های این محصول متناسب با انواع پوست‌های خشک، نرمال و چرب تولید و عرضه می‌شوند.

کانسیلر مایع، انتخاب خوبی برای پوشاندن لک‌های کوچک و کمرنگ است. به علاوه، بهترین گزینه برای کاور حلقه‌های تیره دور چشم به حساب می‌آید. بافت سبک  کانسیلر مایع، بین چروک‌های ریز زیر چشم رسوب نمی‌کند. به علاوه، از ماسیدن دیگر لایه‌های میکاپ نیز جلوگیری می‌نماید.

کانسیلر مایع از نظر جلوه ظاهری در انواع مات، نچرال و براق موجود است و شما می‌توانید با توجه به سبک میکاپ و سلیقه شخصی خودتان مدل مناسبی از این محصول را انتخاب کنید.

کانسیلر

کانسیلر استیکی

اگر پوست خشک و حساسی دارید، بهتر است از همان ابتدا به سراغ کانسیلرهای استیکی بروید. پوست‌های خشک، اغلب با مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن و خشکی روبرو هستند. این ویژگی، معمولا باعث ماسیدن لایه‌های آرایشی می‌شود. اما فرمولاسیون کانسیلرهای استیکی به  راحتی این مشکل را برایتان حل می‌کند.

کانسیلر استیکی، فرمولاسیون بسیار غنی دارد و اغلب حاوی ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده است.  این عناصر، آب و رطوبت را به لایه‌های عمقی پوستتان منتقل می‌نمایند و مانع از خشکی پوست در حین آرایش می‌شوند.

کانسیلر استیکی در مقایسه با انواع دیگر این محصول، بافت منسجم‌تری دارد و از نظر قوام و ظاهر شبیه رژ لب است. همچنین از نظر قدرت کاور و پوشش نواقص پوستی نیز، با توجه به برند و کیفیت محصول، پوشش متوسط تا کامل را برایتان فراهم می‌نماید.

کانسیلر کرمی

کانسیلر کرمی نیز مانند کانسیلر استیکی بافت جامد و منسجمی دارد. با این تفاوت که قوام بیشتری دارد و لایه ضخیمی از مواد کانسیلر را روی پوست منتقل می‌نماید. اگر به دنبال کانسیلری با قدرت کاور عالی و تضمینی هستید، انواع کرمی این محصول را امتحان نمایید.

کانسیلر کرمی، قدرت کاور جادویی دارد و هرگونه لک، جای جوش و تغییر رنگ پوستی را پوشش می‌دهد. نتیجه آن هم، ایجاد سطحی صاف و یکدست روی پوست است. به علاوه، بافت کرمی این کانسیلر، به خوبی با مواد فونداسیون ترکیب می‌شود و قدرت کاور آن را نیز تقویت می‌کند.

کانسیلر کرمی، قدرت کاور جادویی دارد و هرگونه لک، جای جوش و تغییر رنگ پوستی را پوشش می‌دهد. نتیجه آن هم، ایجاد سطحی صاف و یکدست روی پوست است. به علاوه، بافت کرمی این کانسیلر، به خوبی با مواد فونداسیون ترکیب می‌شود و قدرت کاور آن را نیز تقویت می‌کند.

بهترین کاربردهای کانسیلر رنگی در آرایش صورت

کانسیلر

1. از بین بردن تیرگی دور چشم

اگر نگرانی شما در رابطه با حلقه‌های تیره در اطراف چشم هست، میتونید این مشکل رو با استفاده از کانسیلری که دارای تناژ گرم هست برطرف کنید. اگر تیرگی دور چشم شما دارای رنگ آبی یا بنفش هست، بهتره ابتدا مقداری کانسیلر نارنجی یا زرد رو بر روی پوست بزنید و بعد با استفاده از کانسیلری که یک درجه روشنتر از رنگ پوست هست، تیرگی دور چشم رو به خوبی پوشش بدید.

اما اگر سیاهی دور چشم دارای قهوه‌ای هست، بهتره از این کرم با پایه رنگ هلویی استفاده کنید تا این تغییر رنگ از روی پوست محو بشه و بعد از کانسیلر زدن، پوستی کاملا یکدست و یکرنگ داشته باشید.

2. از بین بردن قرمزی و لکه‌های قرمز پوست

شما میتونید با استفاده از کانسیلر سبز، قرمزی پوست و لکه‌های قرمز روی پوست رو پوشش بدید و از این طریق، رنگ پوستتون رو یکدست و یکنواخت کنید و آرایشی زیبا و بدون عیب و نقص داشته باشید.

3. پنهان کردن لکه‌های تیره پوست

لکه‌های تیره ناشی از جوش و آکنه، آفتاب سوختگی و حتی کک و مک رو میتونید با استفاده از مقداری کانسیلر نارنجی یا هلویی پوشش بدیدو بعد آرایش صورت رو شروع کنید. با این کار ساده پوست شما کاملا یکرنگ و یکدست میشه و اثری از لکه‌های پوستی بر روی صورت دیده نخواهد شد. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله روغنی برای خداحافظی با جوش و آکنه را مشاهده نمایید.

4. پوشش دادن جوش‌های صورت

برای پنهان کردن انوع جوش و اکنه از روی پوست صورت لازم هست از یک کرم با فرمولاسیون غلیظ مثل کانسیلر کرمی استفاده کنید. اگر جوش و اکنه شما دارای رنگ قرمز هستند، باید ابتدا با استفاده از کمی کانسیلر رنگ سبز، این قرمزی رو اصلاح کنید و بعد کانسیلر کرمی رو بر روی جوش و آکنه بزنید تا به طور کامل پوشش داده شوند.

نحوه استفاده از کانسیلر چیست ؟

تا به این جا دیدیم که این کرم چیست و چگونه باید محصولی متناسب با پوست و خواسته هایمان را انتخاب کنیم. هر نوع کانسیلر صورتی را که انتخاب کنید، نحوه استفاده از آن تفاوتی نخواهد داشت. تمامی انواع پوست باید پیش از استفاده صورت خود را با مرطوب کننده، آبرسانی کنند تا دوام و ماندگاری آرایش (به ویژه پرایمر) بر روی پوستشان افزایش یابد. اگر شما پوستی نرمال یا چرب دارید، آبرسانی سبک و مات بهترین نتیجه را در آرایشتان خواهد داشت.

اگر قصد استفاده همزمان از این کرم و کرم پودر را دارید، ابتدا کرم پودر را به صورت زده و پس از جذب و خشک شدن کامل آن به سراغ کانسیلر آرایشی بروید.

این کرم را با انگشتان تمیز، برس یا اسفنج بر روی مناطقی از پوست که رنگ متفاوتی دارند، تیرگی ها و یا نواقص پوستی قرار دهید و به آرامی و ضربه وار آن را پخش نمایید. تا زمانی که هیچ خط مشخصی بین این کرم و پوست یا کرم پودر شما وجود نداشته باشد، این کار را ادامه دهید.

کانسیلرهای مایع، کرمی یا با حالتی بین کرمی و پودری نباید بر روی پودر تثبیت کننده آرایش یا پودرهای فشرده استفاده شوند، چرا که ممکن است روی صورت ماسیده شوند. اگر می خواهید از پودر تثبیت کننده بزنید، ابتدا این کرم را به پوست زده و صبر کنید تا کامل خشک شود.

در نهایت، کار خود را با پودر تثبیت کننده به پایان برسانید. ممکن است فکر کنید که کانسیلرهای مات نیازی به پودر تثبیت کننده ندارند و بافت خودشان به قدر کافی مات و بادوام است. خودتان می توانید یکبار آن را با پودر و بار دیگر بدون آن امتحان کرده و ماندگاری و دوامشان را با یکدیگر مقایسه نمایید.

نکته مهم

هنگام استفاده از این کرم در بخش های دور چشم، سعی کنید از محصولی با درخشش ملایم استفاده نمایید. همچنین می توانید برای زیباتر شدن، کمی هایلاتر با برق ملایم بر روی آن بزنید تا درخشش و جذابیت چشمانتان دوچندان شود.

کانسیلر

ترفندهای استفاده

هنگام زدن این کرم (مانند دیگر بخش های آرایش) باید در محیط نور کافی وجود داشته باشد تا به میزان کافی از آن را استفاده نمایید. برای پوشاندن تیرگی های دور چشم این وسیله را با براش یا اسفنجی کوچک به شکل مثلث زیر چشم خود بکشید و سپس با براش یا اسفنجی بزرگ تر آن را بخوبی محو نمایید تا تمام سطح زیر چشم پوشانده شود.

می توانید از کانسیلرها برای پوشاندن جای جوش و لک های روی پوست بدن نیز استفاده کنید. کمی کانسیلر هماهنگ با رنگ پوستتان را روی لک ها زده و آن را بخوبی محو نمایید. برای طبیعی تر شدن هرچه بیشتر پوست می توانید کمی پنکک هم روی آن بزنید. برای پشگیری از پخش شدن رژ لب (بخصوص رنگ های جیغ و قرمز)، ثابت شدن شکل لب و حجم دادن به لب ها کمی از کانسیلر را به دور لبتان بزنید.

برای جلوگیری از کیکی شدن کانسیلر مخصوصا در نواحی زیر چشم اسفنجتان را مرطوب کنید یا پس از تمام شدن کار، دستمال کاغذی تا شده ای را زیر چشمتان قرار داده با ملایمت روی آن دست بکشید، تا اضافه های آرایشتان کاملا گرفته شود.

از دیگر کاربردهای آن باید به تمیز کردن ابروها اشاره کرد. با این کرم ابروهای خود را قاب کرده و آن ها را تمیزتر و برجسته تر نشان دهید. کانسیلر را در بالا و پایین ابروهای خود بزنید.

مخفی کردن اشتباهات آرایشی دیگر کاربرد این کرم است. گاهی استفاده از آن بهتر از این است که با پخش کردن و پاک کردن، پوست کثیف شده و دوباره اصلاحات انجام شود.

کانتور چه رابطه ای با این لوازم آرایشی دارد؟

در زمینه آشنایی با این کرم با واژه دیگری به نام کانتور برخورد می کنیم. کانتور در اصل به معنای سایه زدن می باشد و در زمینه آرایش تکنیک هایی را شامل می شود که برای برجسته سازی و یا محو و کم رنگ کردن برخی دیگر از قسمت های چهره استفاده می شود. با استفاده از این تکنیک و تیره و روشن کردن برخی قسمت های خاص صورت مانند گونه ها، بینی ، فک و… تغییراتی در چهره ایجاد می شود. که سعی در پوشاندن ایرادات و برجسته کردن زیبایی ها و در کل نشان دادن چهره ای زیبا تر دارد.

پس می توان نتیجه گرفت ارتباط این کرم و کانتور به این صورت است که هر دو در زمینه آرایش و گریم صورت کاربرد دارند، با این تفاوت که کانسیلر به عنوان یک پوشاننده و محو کننده لک ها و جای جوش و زخم صورت استفاده می شود و کانتور به یک تکنیک که با استفاده از سایه روشن ها و تیره و روشن کردن نقاط مختلف صورت سعی در ایجاد ترکیب و جلوه بهتری برای چهره افراد دارد.

اگر دنبال تفاوت کانتور و کانسیلر هستید حتما مطلب اون رو از سایت گل من و تو مطالعه کنید.

کانسیلر و پرایمر

کانسیلر و پرایمر هم از جمله ترکیبات لغوی هستند که امروزه در صنعت آرایش تلفظ زیادی را بین صاحبان این صنعت به خود اختصاص می دهند. اما تفاوت این دو چیست؟ پرایمر قبل از کرم پودر و کانسیلر استفاده می شود و وظیفه دارد چربی پوست را گرفته و منافذ باز آن را ببندد و در واقع یک مرحله پیش سازی قبل از کرم پودر می باشد. استفاده از پرایمر با توجه به مارک و نوع آن می تواند انواع ویتامین ها از جمله ویتامینA، B یاE را به پوست برساند. بنابراین انتخاب نوع و برند آن بر روی ویتامین دریافتی پوست شما تاثیرگذار می گذارد. همچنین اگر علاقه داری میتوانید مقاله خطرات کمبود ویتامین B را مشاهده نمایید.

اما این کرم مرحله ای بعد از کرم پودر است و برای محو لک های صورت استفاده می شود.

بنابراین پرایمر مرحله ی قبل از کرم پودر و کانسیلر مرحله بعد از کرم پودر را به خود اختصاص می دهد.

نکته مهم

نکته مهم دیگر که در رابطه با استفاده از کانسیلر بهتر است بدانید این مسئله می باشد که انتخاب پرایمر علاوه بر رنگ پوست باید به میزان چربی پوست خود هم توجه کنید. زیرا انواع مختلف کانسیلر با پوست خاصی سازگار است. کانسیلرهای مایع برای پوست های خشک و کانسیلرهای جامد و پودری برای پوست های چرب مناسب تر هستند.

و نکته دیگر که در رابطه با کانسیلر باید گفت این است که در استفاده از آن نباید افراط به خرج داد و مقدار کانسیلر زیادی روی پوست استفاده کرد. چراکه سبب خمیری شدن آرایش شما می شود. بهتر است از یک لایه نازک استفاده کنید و در صورت لزوم و وجود لک های عمیق دوباره یک لایه نازک دیگر بر روی آن قرار دهید.

براش کانسیلر چیست؟

قلم موها یا براش های آرایشی یکی از تکنیکی ترین و بهترین روش ها برای پخش ایده آل هر بخش از آرایش بر چهره شما هستند و این نکته برای براش این کرم نیز صدق می کند. اگر برایتان سوال پیش آمده که براش کانسیلر برای چیست باید بگوییم که قلمویی باریک، محکم و کمی مخروطی شکل است که برای استفاده بسیار دقیق از کانسیلر بکار می رود.

کانسیلر

بهترین مارک های کانسیلر

به صورت کلی نمیتوان گفت که بهترین مارک برای این وسیله آرایشی کدام مدل و شرکت است چون متناسب با نوع پوست و کابردی که از آن انتظار دارید متفاوت خواهد بود ولی در ادامه لیست چند مدل پر فروش را خواهیم آورد که روی هر کدام کلیک کنید نقد و بررسی آن را هم میتوانید مطالعه کنید.

  • کانسیلر بورژوا مدل هلثی میکس (HEALTHY MIX)
  • کانسیلر مایع برند شون مدل Appealing
  • کانسیلر کالیستا مدل Cover Up
  • کانسیلر هدی بیوتی مدل overachiever
  • کانسیلر پرطرفدار تارت مدل شیپ تیپ (shape tape)
  • کانسیلر مایع نارس NARS