به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدحسین شفائی در نامه ای به محمود احمدی نژاد خواستار پرداخت مطالبات گذشته فرهنگیان باز نشسته از رئیس جمهور شد.

در این نامه آمده است: با احترام و عرض ادب، همان طور که استحضار دارید، تعداد زیادی از بازنشستگان کشوری حقوق و مطالباتی دارند که تاکنون پرداخت نشده و یا با تعویق و تأخیر همراه بوده است.

شفائی در این نامه می افزاید: ناگفته پیداست کاهش لحظه ای ارزش ریالی این مطالبات نسبت به گذشته در قبال گرانی های سرسام آور و تورم لجام گسیخته و غیر قابل کنترل، بازنشستگان را بسیار دل آزرده کرده است.

در این نامه عنوان شده است: هرچه این مدت طولانی تر شود، از ارزش مطالبات بیشتر کاسته و علاوه بر آن اثرات منفی گرانی کالاهای اساسی و مواد غذایی بر حقوق دریافتی، قدرت خرید این مظلومان جامعه را به کم ترین حد ممکن تنزل می دهد.

در این نامه خطاب به رئیس جمهور ذکر شده است: مابه التفاوت افزایش حقوق ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری که از مهر ماه ۸۶ تا یکم مهر ماه ۸۷ به مدت یک سال شامل تعداد کثیری از بازنشستگان می باشد با وجود اینکه مطالبات برخی تا چهار میلیون تومان می رسد پس از چند سال صرفا در پنج فقره مبلغ یک میلیون تومان کارسازی شده است، که این امر موجبات گله مندی این عزیزان را فراهم آورده است.

رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان قزوین از رئیس جمهور خواستار شده است تا ترتیبی اتخاذ نماید که نسبت به پرداخت همه مطالبات این قشر فرهیخته اقدام عاجل صورت گیرد.