کباب تابه ای مرغ یکی از انواع کباب های فوری و خوشمزه ایرانی است که ورژن تغییر یافته کباب تابه ای است و به جای استفاده از گوشت قرمز در آن از گوشت مرغ استفاده می شود. کباب تابه ای مرغ طرفداران زیادی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای مرغ در ادامه با سایت پارس نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
سینه و مغز ران مرغ ۱ کیلوگرم
پیاز ۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای سبز و قرمز هر کدام ۱ عدد
سیر ۲ حبه
پودر گوجه خشک ۱ قاشق چایخوری
گوجه فرنگی ۴ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زنجبیل و پاپریکا به مقدار کافی
زردچوبه و روغن مایع به مقدار کافی

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ

کباب تابه ای مرغ

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای مرغ مجلسی ابتدا استخوان های گوشت مرغ را جدا می کنیم، سپس گوشت مرغ را چرخ می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازها را با رنده درشت رنده می کنیم و آب اضافی شان را می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز رنده شده را به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای ها را نیز به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به کاسه می افزاییم. اضافه کردن فلفل دلمه ای اختیاری است، ولی توصیه می شود حتما اضافه کنید، چون طعم خوبی به کباب می دهد.

مرحله سوم

حالا سیر را له می کنیم و به همراه پودر گوجه فرنگی، مقداری نمک، فلفل سیاه، زنجبیل و پاپریکا به کاسه حاوی گوشت اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از اینکه مایه کباب آماده شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود. پس از گذشت این زمان مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم.

کباب تابه ای مرغ

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و کف آنرا به خوبی با روغن چرب می کنیم، در ادامه مایه کباب را به صورت یکدست با قطر یکسان در کف تابه پهن می کنیم. در ادامه با کارد یا لبه کفگیر کباب را به صورت طولی برش می زنیم.

مرحله ششم

برای زیباتر شدن کباب می توانیم با یک چاقو خط های مورب کم عمق روی آن ایجاد کنیم ( مثل کباب ساطوری یا بناب ). در ادامه تابه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم یک سمت کباب با حرارت ملایم به خوبی بپزد.

مرحله هفتم

پس از اینکه کباب آب انداخت، اجازه می دهیم آب درون تابه به طور کامل کشیده شود، سپس مقداری روغن یا کره از اطراف تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سمت زیرین کباب به خوبی سرخ شده و طلایی رنگ شود.

مرحله هشتم

وقتی یک سمت کباب آماده شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز بپزد. برای خوشمزه تر شدن کباب می توانیم ۲۵ گرم کره و ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را با هم ترکیب کنیم و در حین پخت کباب روی آن بمالیم.

مرحله نهم

در مرحله پایانی گوجه فرنگی ها را هم به سلیقه خود می توانیم در کنار تابه قرار دهیم تا سرخ شوند، یا اینکه به سیخ بکشیم و روی گاز به صورت کبابی بپزیم. در پایان کباب را به سلیقه خود با نان، برنج آبکش یا کته سرو می کنیم.

نکات پخت کباب تابه ای مرغ

کباب تابه ای مرغ

کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی

  • برای اینکه بتوانیم این غذا را با گوشت مرغ کمتری درست کنیم، می توانیم از یک دستور ترکیبی با سیب زمینی استفاده کنیم. در صورتی که تمایل دارید این کباب خوشمزه را با ترکیب سیب زمینی و گوشت مرغ درست کنید به دستور زیر مراجعه نمایید.
  • مواد حتما باید یک تا دو ساعت در یخچال بمانند تا کاملا مزه دار شوند، شعله اجاق گاز باید متوسط رو به بالا باشد تا کباب آب نیندازد و خشک نشود، بدون بستن درب تابه هر طرف کباب مرغ را ده دقیقه سرخ می کنیم.
  • زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
  • و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30دقیقه میباشد .
  • کباب تابه ای مرغ را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .