ترافل شکلات سوئیسی یکی از انواع شکلات های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود. ترافل شکلات سوئیسی طرفداران زیادی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترافل شکلات سوئیسی در ادامه با سایت پارس نیوز همراه باشید.

مواد لازم ترافل شکلات سوئیسی
شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
پودر قند ۳ قاشق سوپخوری
بیسکویت پتی بور ۲ پیمانه
مغز گردو ۵۰ گرم
پودر نسکافه ۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو ۱۰ گرم
روغن مایع ۲ قاشق سوپخوری
کافی میت ۶۰ گرم
شیر به مقدار کافی

طرز تهیه ترافل شکلات سوئیسی

ترافل شکلات سوئیسی

مرحله اول

برای تهیه ترافل شکلات سوئیسی خوشمزه در ابتدای کار پودر قند را به همراه پودر کاکائو و پودر نسکافه درون الک ریخته و درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و با قاشق مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا شکلات تخته ای را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس به همراه کافی میت به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه بیسکویت و گردو را به صورت ریز خرد می کنیم.

ترافل شکلات سوئیسی

مرحله سوم

حالا بیسکویت و گردو را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری سفت و منسجم حاصل شود. در ادامه شیر را کم کم به کاسه اضافه کرده تا خمیر کمی نرم شود، سپس درون قالب به دلخواه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به خوبی درون قالب فشار می دهیم تا منسجم شود، سپس از قالب جدا کرده و به دلخواه درون پودر نارگیل، کنجد، پودر کاکائو یا پودر پسته می غلطانیم. در نهایت ترافل ها را به مدت ۱ ساعت درون یخچال می گذاریم. نوش جان.

نکات:

  • بجای روغن مایع در صورت تمایل 2 قاشق سوپ خوری کره آب شده بریزید.
  • کافی میت، پودری هستش که همراه قهوه مصرف میشه و با کافی میکس تفاوت داره.
  • اگر نسکافه ندارید، مقدار نسکافه را به پودر کاکائو اضافه کنید.
  • شیر ذره ذره اضافه بشه برای منسجم کردن مواد.

ترافل شکلات سوئیسی

شکلات ترافل

شکلات ترافل (به انگلیسی: Chocolate truffle) نوعی شکلات از شیرینی‌جات بسیار گران است. برای درست کردن این شکلات، گاناش شکلاتی در مرکز قرار داده شده و با پودر کاکائو معمولاً در شکل کروی، مخروطی و منحنی ساخته و تشکیل می‌شود. همچنین خامه، شکلات مذاب، کارامل، آجیل، بادام، انواع توت‌ها، و سایر میوه‌های شیرین، نان بادامی، تافی، نعناع، چیپس شکلاتی، برای پر کردن شکلات، ممکن است جایگزین گاناش شکلاتی شود. این شکلات برای اولین بار در دسامبر ۱۸۹۵ در شامبری فرانسه ساخته شد. از شناخته‌شده‌ترین و اصلی‌ترین انواع این شکلات، می‌توان به (شکلات ترافل آمریکا، سوئیس و اروپایی) نام برد.