کباب تابه ای ترش یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی های متنوعی پخته شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای ترش در ادامه با سایت پارس نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
رب انار ملس ۱٫۵ قاشق غذاخوری
مغز گردو ۴ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق مرباخوری
آب به مقدار کافی
زردچوبه و زعفران دم کرده به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه کباب تابه ای ترش

کباب تابه ای ترش

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای ترش خوشمزه در ابتدای کار به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منظور یک عدد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا تابه را روی حرارت گذاشته و تفت می دهیم تا پیاز طلایی و سرخ شود، سپس مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله سوم

زمانی که رب گوجه فرنگی کاملاً سرخ شد و رنگ و آن باز شد، رب انار ملس را به تابه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن مقداری آب به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس بجوشد. حالا حرارت را کم کرده تا سس جا بیفتد.

کباب تابه ای ترش

مرحله چهارم

در ادامه پیاز باقی مانده را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن خارج شود، سپس به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب ریخته و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا گوشت را به خوبی ورز می دهیم تا چسبندگی لازم حاصل شود، سپس مقداری روغن درون یک تابه مناسب ریخته و گوشت را درون تابه پهن می کنیم. در ادامه گوشت را به اندازه دلخواه برش زده و دو طرفش را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه از سس رب انار روی کباب ها ریخته و اجازه می دهیم سس به خورد کباب ها برود. در نهایت کباب تابه ای ترش را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به همراه کته زعفرانی و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

کباب تابه ای ترش

نکات کلیدی در تهیه کباب تابه ای ترش خوشمزه و ساده بدون فر

  1. برای تهیه سس ترش باید پیاز نگینی ریز یا رنده کنید.
  2. رب انار اگر خیلی ترش بود می توانید شکر اضافه کنید.
  3. حرارت را کم کنید تا سس به خورد کباب تابه ای برود.
  4. اگر آب سس کم بود می توانید مجدد کمی آب اضافه کنید تا به روغن بیفتد.