خیلی از افراد به دلایل مختلف ابروهای خوبی ندارند. در بیشتر موارد، یک جای کار می‌لنگد. مثلا ابروها نامتقارن هستند، بخشی از یک ابرو خالی به نظر می‌رسد یا اینکه تار ابروها رو به پایین می‌خوابند. خبر خوب این است که ریمل ابرو به کمکتان می‌آید و همه نقص‌ها را پوشش می‌دهد. در ادامه از سایت پارس نیوز قصد صحبت درباره ریمل ابرو را خواهیم داشت.

ریمل ابرو

ریمل ابرو

این محصول ظاهری شبیه به ریمل مژه دارد. مانند ریمل مژه بافت خیسی دارد و بعد از استفاده خشک می‌شود. تمام محصولات ابرو دارای تنوع رنگی هستند و شما باید بر اساس رنگ ابروهایتان، رنگ مناسب را انتخاب کنید. انتخاب رنگ اشتباه ظاهر خوبی به ابروهای شما نخواهد داد. حالا اگر سوال شما این است که چگونه از این محصول استفاده کنیم، پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر این مطلب، مقاله زیر را هم دنبال کنید:

ریمل ابرو چیست و چه کاربردی دارد؟

گاهی‌اوقات ابروها دچار مشکل می‌شوند و دیگر جذابیت کافی را به عنوان سایه‌بان زیبای چشم‌ها ندارند. گاهی هم ابروهایتان فُرم خاصی ندارند یا بخش‌های خالی زیادی در آنها وجود دارد. ممکن است که از چنین وضعیتی راضی نباشید.

دلیل مشکلات موجود در ابروهایتان هر چه که باشد، مهم نیست؛ این محصول به کمکتان می‌آید تا همه مشکلات را رفع کند. حتی اگر ابروهای پرپشت و خوش‌حالتی دارید باز هم ابروهایتان برای زیباترشدن نیاز دارند تا دستی به سر و رویشان بکشید. این محصول می‌تواند گزینه خوبی برای همه ما باشد.

این محصول مانند ریملی است که به مژه‌ها می‌زنید و باعث می‌شود که ابروها حجیم‌تر و خوش‌حالت‌تر به نظر برسند. به کمک چنین وسیله‌ای می‌توانید تارهای نافرمان ابرو را به‌خط کنید و روبه بالا کنید. این محصول در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود. پس نگران متناسب‌نبودن رنگ ابرو و ریمل‌ها نباشید.

در یک جمع‌بندی باید بگوییم که این محصول می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • به ابروهای شما رنگ اضافه می‌کند. تنوع رنگ ریمل‌های مخصوص ابرو زیاد است و ابرویتان هر رنگی که باشد، گزینه مناسب آن را پیدا خواهید کرد.
  • باعث می‌شود که تارهای موی ابرو به حالتی مرتب درآیند. زمانی که به آنها ریمل می‌زنید، سر جایشان قرار می‌گیرند و آشفته یا نامرتب نمی‌شوند. مهم‌تر اینکه ابروها لیفت و رو به بالا هدایت می‌شوند.
  • موجب می‌‌شود تا ابروها پُرتر به نظر برسند. اگر خواهان چنین چیزی هستید، بهتر است به دنبال ریملی بگردید که رنگش با رنگ طبیعی تارهای ابرو شبیه است.

 در خرید ریمل مناسب ابروی خودتان دقت کنید

متخصصان آرایش معتقدند که استفاده از ریمل مژه‌ها برای ابرو هم ایده بدی نیست. ضمن اینکه در برخی از موارد، می‌تواند حجم بیشتری هم به ابروهایی نازک بدهد. اما اگر می‌خواهید که فقط ابروها را مرتب نگه دارید و کمی رنگ‌شان را بیشتر کنید، بهتر است به دنبال این محصول بروید.

نکته نخستی که باید در انتخاب ریمل ابرو در نظر داشته باشید، خرید ریملی است که با رنگ ابرویتان هماهنگی دارد. البته انتخاب ریملی که رنگ روشن‌تری دارد و چندان تیره محسوب نمی‌شود، حالت طبیعی‌تری به ابروها می‌دهد.

بعضی از ریمل‌های ابرو ضدآب هستند. این انتخاب شماست که ریملی ساده را انتخاب کنید یا گزینه‌ای که ضدآب است. چرا؟ چون بنا به نیازی که دارید باید تصمیم‌گیری کنید. اگر می‌خواهید که ریمل برای مدت زمانی طولانی روی ابروهایتان بماند، بهتر است که به سراغ خرید مدلی بروید که در مقابل آب مقاوم است.

به برس ریمل هم دقت داشته باشید. هر چقدر که برس آن از ظرافت بیشتری برخوردار باشد، ریمل‌ها هم به حالت طبیعی‌تری روی تارهای ابرو قرار می‌گیرند.

ریمل ابرو

شیوه استفاده از ریمل ابروها چیست؟

  • زمانی که می‌خواهید از این محصول استفاده کنید، باید ابروها را به حالت طبیعی و متناسب با خوابشان شانه کنید و ریمل را در همان جهت روی تارهای موی ابرو بزنید. سعی نکنید که از حالت و شکل طبیعی ابروها خارج شوید. این کار جلوه‌ای مصنوعی و نامناسب به ابروها می‌دهد.
  • اگر موهای ابرو رو به بالا جهت گرفته‌اند، ریمل را در همان جهت روی تارهای مو حرکت بدهید و اگر جهات موها به سمت طرفین ابروست، باز هم ریمل را به همان سو حرکت بدهید. اصرار به تغییر مسیر تارهای موی ابروهایتان نداشته باشید.
  • مراقب باشید که مواد ریمل روی موهای ابروهایتان باقی نمانند. بیشتر افراد در استفاده از ریمل دچار این مشکل هستند و کمی از ریمل روی ابروهایشان می‌ماسد. اگر ابروها را خوب شانه کنید و با قلم‌موی ریمل در مسیری هم‌جهت با رویش موها پیش بروید، دچار چنین مشکلی نخواهید شد.

اگر می‌خواهید ابروهایتان به کمک این محصول حالتی شگفت‌انگیز پیدا کند، بعد از اینکه دست نخست را زدید، نیم دقیقه (یا حتی بیشتر) صبر کنید و دست دوم ریمل را روی ابروها بزنید. با این کار، حجم ابروهایتان بسیار بیشتر از حالت طبیعی‌اش خواهد شد.

کاربردهای ریمل ابرو

حالا وقت آن رسیده است که شما را با کاربردهای مفید و مهم ریمل ابرو آشنا کنیم. می توانید زمانی از این محصول استفاده کنید که؛

• ابروهایتان نازک است ولی می خواهید آن ها را ضخیم تر نشان دهید.

ریمل ابرو می تواند ابروها را حجیم تر نشان دهد. این محصول با پوششی که روی ابروها ایجاد می کند، صخامت تار موهای ابرو را افزایش می دهد. کسانی که می خواهند به راحتی و بدون صرف هزینه های بالا ابروهای زیبا و پرپشت داشته باشند، می توانند از ریمل ابرو استفاده کنند.

• ابروهای بی نظم دارید و می خواهید آن ها را مرتب کنید.

ابروهای ژولیده و بهم ریخته برای کسی جذابیت ندارند. بعضی از افراد ابروهای بی نظم، مجعد و فر دارند و همیشه از ظاهر نامرتب ابروهایشان رنج می برند. ریمل ابرو این مشکل را نیز برطرف می کند. این نوع ریمل می تواند ابروها را با شکلی منظم، مرتب و دلخواه شما در جای خود تثبیت کند و از بهم ریختگی آن جلوگیری نماید. با ریمل مخصوص ابرو می توانید حالتی طبیعی را که مناسب برای ابروهایتان است ایجاد کنید.

• رنگ ابروهایتان را تغییر دهید.

مزیت دیگر این ریمل رنگ دادن به ابروها است. بعضی اوقات خانم ها برای هماهنگ کردن رنگ ابروها با رنگ موهایشان به مشکل بر می خورند و نمی توانند رنگ مناسب برای ابروهایشان را در فروشگاه ها پیدا کنند. حتی کسانی هم که موهایشان را رنگ نمی کنند، ممکن است از رنگ ابروهای خود ناراضی باشند. ریمل رنگی ابرو راه حل این مشکل است، این ریمل ها با دارا بودن رنگدانه ها، می توانند رنگ ابرو را تغییر دهند و سطح یکدست تری در ابرو ایجاد کنند.

همانطور که دیدید ریمل ابرو می تواند در آن واحد هم ابروها را پرپشت کند، هم رنگ ابرو ها را تغییر دهد و هم آن ها را مرتب و خوش فرم نماید!

ریمل ابرو

ریمل ابرو برای ابروهای مشکی

 ریمل ابرو بهترین انتخاب برای ابروهای مشکی  است، کسانی که ابرو مشکی دارند بهتر از مداد یا سایه ابرو برای پرپشت یا رنگ دادن به ابروهای خود استفاده نکنند. می توانند از ریمل ابرو قهوه ای تیره و یا خاکستری تیره استفاده کنند، که ابروهایتان حالت طبیعی تری داشته باشد.

چطور ابرو‌ها را ریمل بزنیم؟

کافیست سه مرحله زیر را به صورت صحیح انجام دهید تا بتوانید ابروهای خود را به طرز شگفت انگیزی خوش حالت کنید.

۱. قبل از تماس فرچه ریمل با ابروهایتان، مواد اضافی را از روی فرچه بردارید. برای این کار می توانید آن را روی لبه داخلی محفظه ریمل بکشید. سپس با کمی فشار به پوست زیر ابرو و با دقت ریمل زدن را شروع کنید. آن بدیهی و غیر طبیعی به نظر می‌رسد.

۲. همانطور به جلو پیش بروید و مسیر رویش موهای خود را دنبال کنید. اگر جهت رویش موها به سمت بالا است، به بالا ریمل بزنید و اگر موهای ابرو مورب و کج سوی هستند، به همان سمت ریمل بزنید. بعضی از ریمل ها روی ابرو تکه تکه به نظر می آیند. برای جلوگیری از تکه تکه شدن ریمل ابرو حتما موقع استفاده کمی روی ابرو فشار وارد کنید تا ریمل به خوبی تار موها را پوشش دهد.

۳. اگر ابروهای ضخیم‌تری می‌خواهید، ابتدا موهای ابرو را در جهت مخالف ریمل بزنید. سپس مرحله 2 را تکرار کنید. با این حقه موها از همه طرف با ریمل پوشش داده می شوند و بیش‌ترین حجم را به دست می آورند.

بد نیست بدانید آیا ریمل ابرو دارای کارایی خاص است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، در مبحث همه چیز درباره ریمل ابرو بدانید ریمل ابرو مانند ریمل مژه، باعث خوش حالت، پرحجم تر و بلندتر نمایش دادن ابروها می شود.لذا برای ابروانی که بدرستی حالت نمی گیرند، بعنوان یک فیکساتور ، می توان از آن استفاده نمود.

استفاده از این محصول ، باعث مرتب و منظم نمایش دادن ابروها شده و جذابیت چشم ها را چندین برابر می کند. از ریمل ابرو بعنوان یک جایگزین خوب بجای رنگ ابرو موقتی، می توان در نظر گرفت.

ریمل ابرو

چطور از ریمل ابرو استفاده کنیم؟ و در هنگام استفاده از ریمل ابرو می‌بایست به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید این محصول حتما به رنگ ابروهایتان توجه داشته باشید و رنگی شبیه یا نهایتا یک درجه تیره تر یا روشن تر از ابروهایتان تهیه کنید. در هنگام استفاده از ریمل ابرو، آن را از پایین به بالا بر روی ابروهایتان بکشید تا حالت طبیعی ابرو حفظ شود.

در موضوع همه چیز درباره ریمل ابرو بدانید ریمل ابرو، به خاطر فرمولاسیون مواد تشکیل دهنده اش، هم عمل فیکساتور را برای ابرو انجام داده و هم به ابروها رنگ می‌دهد. به همین علت باید از ریمل ابرو در مرحله آخر میکاپ استفاده کنید، تا اگر رنگ و گردی از سایر مواد آرایشی که روی صورت زدیم به ابروها نشسته را پوشش دهد. هنگام استفاده از ریمل ابرو به این نکته مهم توجه داشته باشید دو مرتبه استفاده از ریمل ابرو، حتی با فاصله زمانی کم بر روی ابرو اشتباه است.

چرا که به محض اینکه این محصول  آرایشی را به ابروهای خود زدید خشک می‌شود، و با چندین مرتبه استفاده رنگ و مواد ریمل تکه تکه می‌شود و ابروها را بهم ریخته و نامنظم می‌کند.

پاک کننده ریمل ابرو

این محصول را می‌توان به راحتی و با استفاده از پاک کننده‌های آرایشی از روی ابرو پاک کرد. ریمل ابرو خانگی بسازید.

درست کردن ژل ابرو در خانه کار چندان سختی نیست و می‌توانید در خانه به آسانی و در مدت زمان کمی آن را درست کرده و از آن استفاده کنید.

مواد لازم برای ریمل ابرو خانگی

نصف قاشق چایخوری پودر ژلاتین یا پودر آگار

چند قطره روغن اسطوخدوس (می‌توانید از روغن‌های رزماری، مریم گلی و یا روغن هسته انگور نیز استفاده کنید.)

نصف فنجان آب گرم

تیوب خالی ریمل مژه

ظرف کوچک و مقاومی نسبت به حرارت (پیرکس)

آب گرم و پودر ژلاتین را در ظرف پیرکس بریزید و با قاشق به هم بزنید تا پودر ژلاتین کاملا در آب حل شود. (برای اینکه پودر ژلاتین به خوبی در آب گرم حل شود، آن را به یکباره به ظرف اضافه نکنید).

سپس ۳ تا ۶ قطره روغن اسطخدوس را به ظرف اضافه کنید. پس از اینکه همه مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شدند صبر کنید تا هم دمای محیط شده و در نهایت با استفاده از سرنگ، ژل ابرو را داخل تیوپ خالی و تمیز ریمل بریزید.

پس از اتمام کار در ریمل را ببندید و آن را ۴ تا ۸ ساعت در جای خنک قرار دهید تا کاملا حالت ژلی پیدا کند و قوام یابد. قبل از استفاده از این ریمل خانگی، براش آن را چند بار داخل تیوب فرو کنید و در بیاورید و بچرخانید تا ژل شکسته شود و بتوانید راحت تر از آن استفاده کنید.

این محصول را می‌توانید تا یک ماه در جای خشک و خنک نگهداری و از آن استفاده کنید.

درست کردن ریمل ابرو رنگی

برای ساخت این محصول خانگی تنها کافیست که به مواد اولیه، در حین ترکیب، مقداری پودر سایه ابرو اضافه کنید.

ریمل ابرو

سخن پایانی

برای زیبایی ابروها محصولات متوعی تولید شده که به معرفی آنها پرداختیم و جواب سوال «چگونه ریمل بزنیم؟» را دادیم. این انتخاب شماست که در نهایت کدام یک از محصولات را استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که شب‌ها نسبت به پاک کردن این محصول و باقی آرایش اقدام کنید تا پوست سالمی داشته باشید و دچار ریزش موی ابرو و مژه نشوید. موهای مژه، ابرو و سر علاوه بر زیبایی، وظیفه محافظت از پوست آن بخش را برعهده دارند. پس باید به خوبی از آنها مراقبت کرد.