پیتزا نیویورکی یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا نیویورکی در ادامه با سایت پارس نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
خمیر پیتزا نیمه آماده ۱ عدد بزرگ
گوشت گوساله ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه ۱ فنجان
لیمو ترش ۱ عدد
پیاز ۲ عدد متوسط
فلفل سفید ۱ قاشق مرباخوری
پنیر موزارلا به مقدار کافی
روغن زیتون به مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا نیویورکی

پیتزا نیویورکی

مرحله اول

برای تهیه پیتزا نیویورکی خوشمزه در ابتدای کار گوشت را به همراه ۱ عدد پیاز درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت کاملا بپزد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان گوشت را ریش ریش کرده و کنار می گذاریم. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس پیاز باقی مانده را به صورت حلقه های نازک خرد می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه پیاز حلقه ای را به همراه مقداری روغن زیتون درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا پیازها سرخ شوند. حالا خامه صبحانه را درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

پیتزا نیویورکی

مرحله چهارم

زمانی که اطراف خامه به صورت ریز جوشید، فلفل سفید را به همراه آب لیمو ترش تازه به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم خامه غلیظ شود. حالا خمیر پیتزا را درون سینی مخصوص پیتزا قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در ادامه روی خمیر را با یک لایه نازک پنیر موزارلا پوشانده و گوشت ریش ریش شده را به صورت پخش روی پنیر می ریزیم. حالا به صورتی که گوشت و پنیر کاملا پوشیده شود خامه را به صورت پخش روی آنها می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله مجددا روی خامه را با مقداری پنیر پوشانده و پیازهای سرخ شده را روی آن قرار می دهیم. حالا سینی را درون فر گذاشته و اجازه پنیر پیتزا آب شده و روی آن طلایی شود، سپس از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید این نوع پیتزا باید نرم باشد، نباید بیش از حد درون فر بماند تا خشک شود در حد آب و طلایی شدن پنیر پیتزا کفایت می کند. در نهایت پیتزا را برش زده و به همراه سس سرو می کنیم. نوش جان.

پیتزا نیویورکی

طرز تهیه پیتزا رژیمی سبز

مواد اولیه :

آرد سفید ۳ لیوان

روغن زیتون ۴ قاشق مرباخوری

بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

شکر ۱/۵ قاشق چایخوری

نمک ۳/۴ قاشق چایخوری

پنیر خامه ای ۱۵۰ گرم

سس مایونز ۴ قاشق غذاخوری

پنیر چدار ۱۰۰ گرم

کلم بروکلی یک لیوان

هویج خلال شده یک لیوان

گوجه فرنگی یک لیوان

فلفل دلمه ای خلال شده۱ لیوان

گل کلم یک لیوان

طـرز تـهـیـه

جهت تهیه پیتزا رژیمی سبز ابتدا بیکینگ پودر و شکر را در یک و نیم لیوان آب ولرم حل کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بمانند. آرد را نیز با نمک و روغن زیتون مخلوط و بعد از ۲۰ دقیقه، مخلوط آب را در آرد بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را ۱۵ دقیقه ورز دهید و ۲ ساعت در جایی گرم بگذارید تا در اصطلاح استراحت کند و جا بیفتد. در این بین، سبزی ها را خرد کنید.

کلم بروکلی و گل کلم را خرد و فلفل دلمه ای و هویج را خلال کنید و گوجه فرنگی را به حلقه های بسیار نازکی درآورید. سپس این سبزی ها را در کاسه ای بزرگ با هم مخلوط کنید و در کناری بگذارید. بعد از گذشت ۲ ساعت، خمیر را در سینی فر پهن کنید و آن را در فری که با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم شده است، قرار دهید تا پخته شود. بعد آن را خارج کنید و بگذارید تا خنک شود.

پس از خنک شدن، روی نان پیتزا مخلوط پنیر خامه ای و مایونز بمالید و سپس سبزی ها را روی آن قرار دهید و بعد روی تمام آنها پنیر چدار بریزید و پیتزا را ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید و سپس آن را سرو کنید.

پیتزا نیویورکی

تاریخچه پیتزای نیویورکی

پیتزای نیویورکی (به انگلیسی: New York-style pizza) که از معروف‌ترین غذاهای شهر نیویورک می‌باشد که در اوایل سال ۱۹۰۰ میلادی به وجود آمد. شهرت این پیتزا بیشتر به اندازه بزرگ، پهن و نازک بودن و چند لایه بودن آن است. چاشنی رایج آن سس گوجه فرنگی و پنیر موتزارلا است.

این پیتزا با پیتزای شیکاگو همواره رقابت سرسختی دارد. خمیر این پیتزا نازک و قابل انعطاف بوده و دست پخت می‌باشد.