اشتباهات آرایشی صورت خانم ها، از جمله خطاهایی است که معمولا اکثر خانم‌ها به آن واقف نیستند و حتی به‌عنوان کار معمول روزانه انجامش می‌دهند؛ دقیقا مثل یک‌روز معمولی در آبادان! حتما شما هم قبول دارید که بدون در نظر گرفتن جنسیت، میل به زیبایی در همه ما وجود دارد؛ البته در ما خانم‌ها بیشتر. با آرایش‌کردن درست و اصولی، می‌توانید چهره خود را متعادل کرده و حتی تغییرش دهید. نکته اینجاست که برخی به علت عدم آگاهی، دچار اشتباهاتی می‌شوند که زیبایی‌شان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این اشتباهات رایج آرایشی، تعادل چهره شما را بهم ریخته، لطافت پوست را گرفته و سن شما را بیشتر نشان می‌دهد. خطاهای رایج آرایشی حتی ممکن است حالت چشم‌ها و لب را هم به فرم نامتناسب با مدل صورت، تغییر بدهد. در ادامه از سایت پارس نیوز قصد بیان چند روش اشتباه رایج آرایش صورت خانم ها را به شما معرفی نماییم.

آرایش صورت خانم ها

1.استفاده نادرست از کرم پودر، اولین اشتباه رایج آرایشی صورت خانم‌ها

استفاده از کرم پور نامناسب (از نظر رنگ و بافت) یکی از معمول‌ترین اشتباهات رایج آرایشی به‌شمار می‌رود. برخی برای کاور کردن پوست از حجم زیادی کرم پودر استفاده می‌کنند، غافل از اینکه این کار نه تنها باعث زیبایی و پوشش نواقص پوست نمی‌شود، بلکه باعث ماسیدن کرم‌پودر شده و نقص‌هایی همچون چین و چروک، خطوط ریز و منافذ را روی پوست بیشتر نمایان می‌کند و در نتیجه جلوه‌ای مصنوعی به پوست می‌دهد.

2.اشتباه رایج آرایشی دراستفاده از کانسیلر

ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که کانسیلر را به‌مقدار زیاد و نزدیک به چشم استفاده می‌کنند. متاسفم ولی عبارت <<هرچه بیشتر بهتر>> اینجا اصلا کاربرد ندارد. این اشتباه، چشم‌هایی با چین و چروک زیاد برای شما در بر خواهد داشت.

بهتر است کانسیلر را به مقدار کم، روی استخوان دور چشم و به صورت نقطه‌ای و نه یکسره، بزنید و خوب محو کنید. بعد آن‌را فیکس کرده تا در خطوط چشم جمع نشود. به این ترتیب، از این اشتباه رایج آرایشی جلوگیری می‌کنید، به همین سادگی!

3.استفاده اشتباه از پنکیک

اگر کرم پودر با کاور بالا زده‌اید بهتر است از پودر فیکس برای فیکس‌کردن کرم استفاده کنید و یا حجم اندکی پنکیک بزنید تا کاور زیاد و سنگین روی پوست ایجاد نکنید، در غیر این‌صورت چهره‌ای با حالت خسته پیدا می‌کنید و خطوط روی پوست واضح تر می‌شود.

4.استفاده نادرست از برنزر یا برنز کننده

امیدواریم شما این اشتباه رایج آرایشی را مرتکب نشوید! چرا که اغلب برنزرها، حاوی رنگ‌دانه‌های گرم با تناژ قرمز نارنجی هستند که موجب برافروختگی صورت می‌شوند. بنابراین برای زاویه‌سازی صورت خود بهتر است از کانتورها استفاده کنید که تناژ سرد و خنثی دارند.

آرایش صورت خانم ها

5.اشتباه رایجی آرایشی در کشیدن خط چشم

چشم‌ها نقش مهمی در زیبایی صورت دارند، با آرایش درست، زیبایی چشمان‌تان را بیشتر کنید. اگر چشم خود را به حالت کشیده درمی‌آورید و بعد خط چشم می‌کشید، این کار باعث می‌شود حالت خط چشم شما با فرم طبیعی خط مژه متفاوت شود. اگر هم با چشمِ بسته خط چشم می‌کشید، حالت چشم تغییر خواهد کرد.

بهتر است خط چشم را با چشم باز و با نگاه مستقیم به آینه بکشید تا دقیق و خوش‌فرم شود. پس این لطف را در حق خودتان کنید و این اشتباه رایج آرایشی را بر سر چشمتان نیاورید.

6.عدم استفاده از پرایمر

یکی دیگر از اشتباهات آرایشی صورت، اهمیت ندادن به استفاده از پرایمر است. پرایمر به عنوان زیرساز آرایشی استفاده می‌شود و به کمک آن، کرم‌پودر روی پوست شما خوب می‌خوابد. پرایمر می‌تواند مانع از برق افتادن پوست شما شود و به بستن منافذ باز کمک کند. پس بر خلاف تصور عموم یک لوازم آرایش غیر ضروری نیست و برای انجام بهتر مراحل بعدی واجب و لازم است.

7.استفاده نادرست از کانتور

برای این کار حتما زوایای صورت خود را درنظر بگیرید و یک کانتور رایج را برای فرم صورت خود استفاده نکنید. با کانتور نادرست نقص‌ها برجسته‌تر شده و یا نقصی به صورت اضافه می‌شود.

8.استفاده نادرست از رژگونه

امان از علاقه وافر ما خانم‌ها به رژ گونه! علاقه‌ای که خیلی راحت به اشتباه رایج آرایشی خانم‌ها تبدیل شده است. اگر تمایل دارید از رنگ‌های تیره برای رژگونه استفاده کنید، بدانید و آگاه باشید که این کار چهره شما را با سن بالاتر و خسته نشان می‌دهد.

از رنگ‌های روشن برای رژگونه استفاده کنید تا چهره‌ای شاداب داشته باشید.

9.کشیدن خط چشم

پوست پلک بسیار حساس است به همین دلیل کشیدن آن هنگام کشیدن خط چشم، به چروک شدن آن سرعت می بخشد. به جای این کار، مثل آرایشگرهای حرفه ای، سر خود را بالا بگیرید و بدون کشیدن پلک، خط چشم را بکشید.

آرایش صورت خانم ها

10.عدم رسیدگی به پوست

باید بدانید که بعضی از اشتباهات خانم ها در آرایش به قبل از مرحله آرایش کردن برمی‌گردد. اگر شما در وهله اول پوست خوبی نداشته باشید، آرایش نه تنها کمکی به زیبایی بیشتر شما نمی‌کند، بلکه روی پوست شما جلوه خوبی نخواهد داشت.

برای مثال اگر پوست خشکی دارید، در صورتی که از آن مراقبت نکنید، دچار پوسته شدن پوست و چین‌وچروک خواهید شد. اگر پوست شما چرب است، جوش و آکنه به سراغ شما می‌آیند و چربی پوستتان کنترل نشده باقی خواهد ماند. پس با توجه به نوع و نیاز پوستی خود اقدام به خرید محصولات مراقبتی پوست کنید و از آنها به شکل مرتب استفاده کنید.

11استفاده نکردن از مرطوب‌کننده قبل از آرایش

از اشتباهات آرایشی صورت می‌توان به استفاده از لوازم آرایشی روی صورت خشک اشاره کرد. برای آن‌که لوازم آرایشی روی صورت شما به خوبی بخوابد، احتیاج دارد تا زمینه پوست شما مرطوب باشد. پس حتما قبل از انجام آرایش ابتدا صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید؛ سپس از کرم مرطوب‌کننده صورت و دور چشم استفاده کنید تا آرایش بهتری داشته باشید.

12.آرایش با لب خشک و پوسته پوسته

به یکی از اشتباهات آرایشی لب در این مورد می‌رسیم. آرایش بر روی لب‌های خشک و پوسته پوسته! لب‌های شما هم مانند پوستتان احتیاج به رسیدگی دارند. بهتر است در روتین پوستی خود از یک بالم لب استفاده کنید تا رطوبت لب‌هایتان تامین شود. اگر لب شما پوسته پوسته شده از یک اسکراب کمک بگیرید تا لب‌هایی صاف داشته باشید. یک راه آسان برای درست کردن اسکراب لب، استفاده از مخلوط شکر و روغن زیتون است. مواد را روی لب خود بمالید و به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. سپس لب‌هایتان را بشویید.

13.نشستن براش و اسفنج آرایشی

یکی دیگر از اشتباهات خانم ها در آرایش، نشستن به موقع براش‌های آرایشی است. براش‌های شما مکان خوبی برای رشد باکتری‌ها و تجمع چربی و آلودگی است. در واقع اگر براش خود را نشویید، باکتری‌ها را به سطح پوستتان دعوت کرده‌اید و به مرور دچار جوش و آکنه خواهید شد. براش و همین‌طور اسفنج آرایشی را هفته‌ای یک بار بشویید.

14.استفاده از لوازم آرایش تاریخ گذشته

استفاده از لوازم آرایشی که تاریخ مصرف آن به پایان رسیده باشد کار بسیار اشتباهی است. روی تمام لوازم آرایشی تاریخ انقضای آنها درج شده که باید به آن دقت کنید. این تاریخ نشان‌دهنده آن است که محصول در این بازه زمانی به درستی کار می‌کند و ترکیبات آن سالم می‌ماند. لوازم آرایش تاریخ گذشته می‌توانند باعث آسیب به پوست و چشم شما شوند.

15.استفاده نادرست از هایلایتر

هایلایتر هم مانند برنزکننده فقط باید به جاهای مشخصی از صورت زده شود تا به طور طبیعی براق شود. استفاده بیش از اندازه از هایلایتر صورت شما را از حالت طبیعی خارج می‌کند و به هیچ عنوان زیبا نخواهد بود. از هایلایتر در نقاطی مثل استخوان زیر ابرو، استخوان بالای ابرو، بالای لب در قسمت وسط آن و نوک بینی می‌توانید استفاده کنید. حواستان باشد که هایلایترها رنگ‌های متفاوتی دارند و باید رنگ آن را با توجه به رنگ قسمت‌های دیگر آرایش انتخاب کنید.

16.استفاده نادرست و زیادی از ریمل

اگر شما هم مثل من به ریمل علاقه زیادی دارید، پس بد نیست بگویم که زدن حجم زیاد ریمل به مژه‌ها باعث چسبیدن مژه به هم و کوچک‌شدن چشم می‌شود. در نتیجه چشم‌ها را فرورفته نشان می‌دهد و چهره‌تان نامرتب به نظر می‌آید. نگویید به مژه‌های پایین خود هم ریمل زیادی می‌زنید که این اشتباه رایج آرایشی باعث می‌شود حالت چشم‌تان افتاده به نظر برسد.

17.استفاده نادرست از سایه

اگر سایه‌ای تیره استفاده می‌کنید و آن را روی کل پلک می‌زنید چشم را فرورفته و خسته نشان می‌دهد. در صورتی‌که قبل از سایه از زیرساز مناسب استفاده نکنید، سایه‌ای نامرتب و کثیف خواهید داشت و ظاهری نامرتب پیدا می‌کنید؛ چیزی که هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد.

18.استفاده زیاد و نادرست از مداد چشم

تیره‌کردن بیش از حد چشم باعث می‌شود چهره ای عبوس پیدا کنید. ریزش مداد داخل چشم هم باعث بدفرم شدن چشم و کثیف‌شدن آن می‌شود. بپذیرید که این مدل آرایش به هر کسی و هر مدل چشمی نمی‌آید، پس شاید باید همین الان بیخیال این اشتباه رایج آرایشی بشوید.

19.استفاده نادرست از محصولات ابرو

اگر عادت دارید ابروهای خود را پرنگ و تیره کنید و یا بیش از اندازه واقعی، ابروی خود را پهن کنید، اگر به ابروها کادر می‌دهید و از پایین و بالا خط می‌کشید، با همین دست‌های خودتان، چهره‌تان را عبوس و گرفته می‌کنید.

بهتر است تنها قسمت‌های خالی ابرو را با مداد ابرو و یا سایه ابرو پر کنید یا هاشور بزنید و سپس با ریمل ابرو، حجم و برجستگی ایجاد کنید.

آرایش صورت خانم ها

20.پاک کردن آرایش

بسیاری از خانم ها برای پاک کردن آرایش روزانه ی خود از پدهای پاک کننده ی آرایش استفاده می کنند. اما پوست صورت، به ویژه پوست دور چشم بسیار حساس است و اگر برای بهتر پاک کردن پوست خود آن را با فشار می سایید، باید بدانید که ضرر این کار بیشتر از فایده ی آن است. به جای کشیدن پد روی صورت، با آن به پوست ضربه بزنید.