از انجایی که طرز لباس پوشیدن ما بازگو کننده ی شخصیت ماست و با لباس پوشیدن تاثیر بسیار زیادی روی فکر دیگران درباره ی خودمان می گذاریم، پوشیدن لباس مناسب برای مهمانی های مختلف بسیار مهم است. گاهی بعضی از این افراد به این فکر فرو میروند که چگونه در عروس بدرخشند و مورد توجه زیاد قرار بگیرند. همیشه قبل از مهمانی رفتن این سوال ذهن ما را مشغول می کند که چی بپوشیم. درخشیدن در مهمانی های مختلف کار سختی نیست. در این مطلب از سایت پارس نیوز شما می توانید راهکارهایی برای شیک بودن در مراسم ها و درخشش در مراسم عروسی  را بدانید.

شیک پوشی

در یک مراسم عروسی چی بپوشیم؟

تا به حال به این که در عروسی چه بپوشید فکر کرده اید؟لباس های روشن یا نیمه روشن و تیره؟خاص به نظر رسیدن این روزها مسئله ی دشواری نیست..اگر میخواهید بهترین تصمیم را بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

• این گونه مراسم راهی بسیار جالب برای امتحان مدهای مختلف می باشد. در صورتی که موهایتان را خوب درست نکرده باشید هوای گرم باعث بدتر شدن اوضاع و آبروریزی می گردند پس اول تصمیم بگیرید با موهای بلندتان می خواهید چه کنید سپس آن را باز کنید.

• اگر موهایتان کوتاه و یکوری می باشد برای جلب توجهات به سمت صورتتان از گوشواره های بلند چند طبقه زیبا استفاده نمایید.

• در مورد رنگ لباس با توجه به اینکه مراسم در شب می باشد استفاده از رنگهای تیره قابل قبول است اما رنگمایه های روشن جلوه مهیج و شادتری خواهند داشت.

• اگر پوست تان را برنزه کرده اید رنگهای مناسب، رنگ صورتی، مرجانی و فیروزه ای می باشد. این رنگ ها پوست برنزه را بهتر نشان می دهد.

• لباس هایی که از رنگهای گرم هستند با جواهرات بهتر ست می گردند.

مکان و نحوه پوشش در مراسم عروسی

مکان مراسم یک سرنخ بزرگی برای نحوه لباس پوشیدن تان است. اگر مراسم عروسی در فضای باز است، باید از لباسهای سخت و لباسهایی که در آنها راحت نیستید دوری کنید. اگر مراسم عروسی در سالن یا باشگاه است لباس مورد علاقه تان را بپوشید اما به یاد داشته باشید که باید لباستان درخورد و مناسب مجلس باشد.

برای مراسم هایی که در روز برگزار می شوند چه نوع لباسی را بپوشیم ؟

برای انتخاب لباس برای اینگونه مراسم ها بیشتر باید به وضعیت آب و هوا توجه داشته باشید. جنسیت پارچه و راحتی شما در ان لباس در این مراسم ها تاثیر مهمی در استایل شما دارد.

اگر مراسم در فصل گرم برگزار شده بهتر است از پیراهن های کوتاه از جنس حریر و نخی بروید . لباس های بندی یا یقه باز هم گزینه های مناسبی هستند . رنگ لباس بهتر است روشن باشد. اگر زیاد عرق میکنید به شما پیشنهاد می کنیم از لباس هایی با طرح های رنگی روشن استفاده کنید.

از اکسسوری های ساده مثل گردنبند، گوشواره ، دستبند هم استفاده کنید تا خوش استایل تر شوید.

اگر میخواهید کفش پاشنه دار بپوشید بهتر است از کفش پاشنه یک سره استفاده کنید تا هم راحت تر باشید و هم اگر مراسم در باغ است و زمین چمنی است، پاشنه کفشتان گیر نکند.

لباسهای مناسب برای مراسم عروسی که در شب برگزار می شود

برای مهمانی شام باید اول به اینکه مهمانی شام برای چه مناسبتی برگزار میشود و اینکه شما چه نسبتی با برگزار کننده ی ان دارید توجه کنید.

اگر مهمانی شام یک مراسم رسمی و مهم است بهتر است از پیراهن های میدی و ترجیحا بسته استفاده کنید .

اگر مهمانی شام خانوادگی می باشد گزینه هایی که برای لباس های دور همی گفته شد همگی انتخاب های مناسبی می باشند.

شیک پوشی

از زیور آلات زیادی استفاده نکنید

یکی از علایق برخی از بانوان این است که برای زیبایی بخشیدن هر چه بیشتر به خود، از زیورآلات استفاده کنند. اما توصیه می کنیم در صورتی که می خواهید برای شرکت در مراسم عروسی از زیورآلات استفاده کنید، استفاده از زیورآلات متناسب با لباس تان استفاده کنید.

همچنین به گونه ای از زیورآلات استفاده کنید که این زیورالات زینت دهنده و نشان دهنده ی ظرافت شما باشند، نه این که شما را به یک ویترین طلا و یا نقره فروشی تبدیل کند.

به یاد داشته باشید که استفاده ی زیاد از زیورآلات نه تنها زیبا نیست بلکه باعث می شود که توجه افراد از مراسم عروسی منحرف شود.

خود را معرض دید قرار ندهید

یکی دیگر از مواردی که توصیه می کنیم در انتخاب لباس برای مراسم عروسی مدنظر داشته باشید این است که از لباس هایی استفاده نکنید که باعث جلب توجه می شوند.

در واقع روز عروسی، روزی خاص برای عروس و داماد است و همه ی توجه ها باید به سمت آن ها معطوف باشد. خودنمایی و پوشیدن لباس هایی که باعث جلب توجه می شوند باعث می شود که توجه ها از سمت عروس و داماد به سمت شما منعطف شود که این مسئله زیبنده ی شما نیست.

یکی از کارشناسان مد در این زمینه می گوید که از لباس هایی که بسیار خود نمایی می کنند باعث انحراف توجه دیگران می شود.

در عروسی ها معمولا توجه ها به سمت عروس و داماد و خانواده های آن هاست، پس پوشیدن لباس های خیلی کلفت و یا خیلی نازک برای این گونه مراسم پسندیده نیست. پس توصیه می کنیم که برای این که جلب توجه نکنید همرنگ جماعت شوید.

لباس مناسب برای جشن عروسی / لباس مناسب برای مهمانی های رسمی

در جشن های عروسی رنگ مشکی برای لباس انتخاب مناسبی می باشد. هم چنین رنگ های تیره و سنگین به شما وقار می بخشد. توجه داشته باشید که در مراسم عروسی به هیچ عنوان از لباس سفید استفاده نکنید چون لباس سفید مختص عروس می باشد.

از رنگ های شاد هم میتوانید استفاده کنید اما توجه داشته باشید که پیراهنتان شیک و مجلسی باشد.

این را هم فراموش نکنید که رنگ پوست شما در انتخاب رنگ لباس برای هر مراسمی مهم است.

مثلا اگر پوست شما برنزه است بهتر است از پیراهن با رنگ های صورتی، مرجانی، کهربایی، فیروزه ای استفاده کنید تا رنگ پوستتان بهتر خودش را نشان بدهد.

قد لباستان بهتر است تا زمین یا روی قوزک باشد تا شیک تر شوید. اگر مهمانی در فصل گرما است از پیراهن های دکلته یا بدون آستین و هم چنین کفش های باز استفاده کنید.

مدل مو در عروسی بسیار مهم است پس توجه داشته باشید که مدل خوبی به موهایتان بدهید.

اگر موهایتان کوتاه است و میخواهید ان را یک وری درست کنید، از یک گوشواره ی بلند چندطبقه استفاده کنید تا شیک تر به نظر برسید و توجه ها بیشتر به سمت صورنتتان برود.

برای جشن عقد یا مراسم هایی مثل آن که زمان برگذاری ان عصر میباشد بهتر است از پیراهن های ساده تر استفاده کنید، قد انها تا روی زانو باشد و ترجیحا کار شده نباشد.

برای مهمانی های رسمی چون مهمانی های مهمی هستند جنس پارچه بسیار مهم است

شیک پوشی

لباس مناسب برای مهمانی تولد یا دورهمی / لباس مناسب برای جشن های نیمه رسمی

برای مهمانی های نیمه رسمی نباید از پیراهن های مجلسی و پر زرق و برق استفاده کنید و هم چنین سعی کنید تا حد امکان رنگ انتخابی لباستان تیره نباشد.

برای این قبیل مهمانی ها می توانید از پیراهن هایی که قد انها زیر زانو یا روی زانو هستند، بلوز دامن یا حتی بلوز و شلوار شیک ، کفش پاشنه بلند یا حتی کفش تخت اما شیک استفاده کنید.لباس یا شوار جین انتخاب مناسبی برای اینگونه مهمانی ها نمی باشد.

اگر مهمانی در فصل های گرم برگزار میشود، می توانید از تاپ و دامن و کفش پاشنه بلند استفاده کنید. اما بهتر است از تاپ های نخی گشاد یا کش بافت استفاده نکنید.

بهتر است با ست لباستان از اکسسوری هایی مثل گردنبند و دستبند هم استفاده کنید.

رنگ لباسمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

لباس یک دست مشکی برای عروسی زیاد مناسب نیست. رنگهای مجلسی مانند سبزآبی و فیروزه ای یا پارچه های طرح دار بسیار زیبا هستند. از رنگ سفید هم دوری کنید. این رنگ فقط و فقط مختص عروس است.

از یک تکه بسیار زیبا و خیره کننده در پوشش تان استفاده کنید خواه کفش شما یا یک تکه جواهرتان باشد. اگر لباس سنگین و کارشده ای پوشیده اید یا رنگ لباستان بسیار جذاب است، طلا و جواهر کمتری بیندازید.

از کیف دستی و یا کیف های پول بزرگ استفاده نکنید

یکی از عادت هایی که خانم ها دارند این است که همیشه با خود کیف بزرگی به همراه دارند که وسایلی که حتی به آن ها نیاز پیدا نمی کنند نیز در آن قرار می دهند و با خود این ور و آن ور می برند.

این کار برای رفت و آمدهای روزانه اشکالی ندارد، اما وقتی می خواهید در یک مراسم عروسی شرکت کنید باید توجه داشته باشید که شما در این مراسم خاص شرکت می کنید و نباید از کیف های بزرگی که در طی روز برای کارهای روزمره خود استفاده می کنید، استفاده کنید.

برای شرکت در مراسم های عروسی، یکی از کارشناسان مد توصیه می کند که کوچک ترین کیف دستی و کیف خود را با خود به همراه داشته باشید و از آوردن کیف بزرگ و اقلام غیر ضروری به مراسم عروسی خودداری کنید.

از لباس هایی که پولک های زیادی دارند استفاده نکنید

شاید شما هم در کمد یک لباس پر از پولک داشته باشید که یک بار و یا کم آن را پوشیده باشید و همیشه در ذهن خود برای استفاده ی کم از آن حسرت بخورید و بخواهید که برای مراسم عروسی که در آن شرکت می کنید از این لباس استفاده کنید.

اما به یاد داشته باشید که مراسم های عروسی، مکانی برای پوشیدن لباس های قدیمی و پر پولک شما نیست، پس توصیه می کنیم از انتخاب لباس های پر از پولک صرف نظر کنید.

یکی از کارشناسان مد، کاریلو در این زمینه می گوید که لباس های پولکی نور زیادی را منعکس می کنند و عکس گرفتن با این لباس ها نیز مشکل است.

اما برای این مورد نیز استثنائاتی وجود داشته باشد و تم عروسی به گونه ای باشد که فرد بتواند از لباس های پر از پولک استفاده کند، ولی توجه داشته باشید که این موارد بسیار نادر هستند. پس احتیاط کنید و لباس دیگری را برای شرکت در جشن عروسی که در آن دعوت هستید را انتخاب کنید.

کفشی که در مراسم باید بپوشیم، چگونه باشد؟

پاشنه های کفش در مراسم عروسی نکته بسیار قابل توجهی است. اما کفشهای تخت و بدون پاشنه برای لباسهای رسمی و چنین مراسمی مناسب نیست.

چه موقع در مراسم حضور پیدا کنیم؟

زوج خوشبختی که شما را برای مراسم عروسی خود دعوت نموده اند مسلما برنامه های متنوع و مختلفی برای برگزاری مراسم عروسی خود دیده اند که برای مثال می توان به پذیرایی ها ، مراسم های کیک بری و … اشاره نمود. حال اگر شما به این برنامه ها با تاخیر برسید آنها را از دست خواهید داد. همچنین بودن شما در کنار عروس و داماد می تواند حس دلپذیرتری به آنها القاء نماید.

اشتباهی که وجهه شما را در بین مهمانان خراب می کند!

نمی گوییم که عکس نگیرید. عکس های زیبای خود را در طول عروسی بگیرید اما انتشار آن را به بعد از مراسم عروسی بیندازید. اینکه شما درون مراسم عروسی شبکه های اجتماعی خود را چک کنید و جواب فالورهای خود را بدهید اصلا چهره خوبی ندارد و شما را بد نشان خواهد داد.

آیا به عروس و داماد در مراسم کمک کنیم یا خیر؟

پیشنهاد کمک کردن بدهید و واقعا هم انجام دهید نه صرفا فقط پیشنهاد. پیشنهاد کمک کردن برای آماده کردن مقدمات مراسم عروسی به زوج عروس و داماد می تواند حس خوبی برای آنها به وجود بیاورد و آنها نیز هیچگاه کمک های شما را فراموش نخواهند کرد. این کمک ها می تواند خیلی خیلی کوچک و پیش پا افتاده باشند اما بهرحال کمک هستند و کاری را از روی دوش دیگران کم خواهد کرد.

در مراسم، ارتباطمان با دیگران چگونه باشد؟

از اینکه دیگران درباره شما چه فکری میکنند نگران نباشید. سعی کنید با دیگران رابطه برقرا کنید و بگو بخند داشته باشید اما بازهم زیاده روی نکنید. لطفا در مورد مسائل سیاسی، اقتصادی، کشاورزی و …. صحبت نکنید.

آداب خوردن را در مراسم چگونه رعایت کنیم؟

درست است که به مراسم عروسی دعوت شده اید و برای خوردن است اما سعی کنید پرخوری نکنید، هم برای سلامتی خودتان مضر است و هم اینکه ظاهر ناخوشایندی برای شما خواهد داشت.

اگر عروس و داماد درخواستی از ما داشتند چه کنیم؟

ممکن است حین برگزاری مراسم عروسی، عروس یا داماد از شما درخواستی داشته باشند. سعی کنید اگر می توانید درخواست آنها را قبول کنید و آنها را از خودتان نا امید نکنید. ممکن است این درخواست کوچک باشد یا کمی باعث خجالتی شما شود. برای مثال اینکه از شما بخواهند برای آنها کاری انجام دهید و یا اینکه با آنها برقصید. می توانید با قبول درخواست، آنها را خوشحال نمایید.

شیک پوشی

جمع بندی 

 این گونه مراسم راهی بسیار جالب برای امتحان مدهای مختلف می باشد. در صورتی که موهایتان را خوب درست نکرده باشید هوای گرم باعث بدتر شدن اوضاع و آبروریزی می گردند پس اول تصمیم بگیرید با موهای بلندتان می خواهید چه کنید سپس آن را باز کنید.

  اگر موهایتان کوتاه و یکوری می باشد برای جلب توجهات به سمت صورتتان از گوشواره های بلند چند طبقه زیبا استفاده نمایید.

  در مورد رنگ لباس با توجه به اینکه مراسم در شب می باشد استفاده از رنگهای تیره قابل قبول است اما رنگمایه های روشن جلوه مهیج و شادتری خواهند داشت.

  اگر پوست تان را برنزه کرده اید رنگهای مناسب، رنگ صورتی، مرجانی و فیروزه ای می باشد. این رنگ ها پوست برنزه را بهتر نشان می دهد.

  لباس هایی که از رنگهای گرم هستند با جواهرات بهتر ست می گردند.