بستنی معجون یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با طعم های مختلفی درست می شود. بستنی معجون طرفداران زیادی دارد.برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی معجون در ادامه با سایت پارس نیوز همراه باشید.

مواد لازم بستنی معجون
بستنی وانیل ۲۰۰ گرم
پسته تازه ۱۵۰ گرم
شیر ½ پیمانه
شلیل ۱ عدد
شیر عسلی ۲ قاشق غذاخوری
موز ۲ عدد
سس شکلات به مقدار کافی

طرز تهیه بستنی معجون

بستنی معجون

مرحله اول

برای تهیه بستنی معجون خوشمزه در ابتدای کار پوست موز را جدا کرده و به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا منجمد شوند. حالا تمام مواد را به مدت ۱ ساعت درون یخچال می گذاریم.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان موز را به همراه شیر سرد درون غذاساز یا بلندر می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم. در ادامه ۵۰ گرم از مغز پسته تازه را نیم کوب کرده و به همراه بستی وانیلی به غذاساز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا شیر عسلی را به غذاساز اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم تا بافت بستنی بسیار غلیظ و کش دار شود. در ادامه درون ظرف مناسب مقداری از مایه بستنی را ریخته و مابقی پسته را به صورت نیم کوب خرد می کنیم.

بستنی معجون

مرحله چهارم

در ادامه مقداری از پسته خرد شده را به صورت پخش روی مایه بستنی می ریزیم، سپس شلیل را به صورت هلالی نازک برش زده و روی مایه بستنی می چینیم. حالا مجددا روی مواد را با مایه بستنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس ظرف را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا بستنی به خوبی سفت شود. پس از گذشت این زمان ظرف را از فریزر خارج می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مقداری سس شکلات روی بستنی می ریزیم و بستنی را اسکوپ زده، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت روی اسکوپ های بستنی را با سس شکلات تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

تاریخچه بستنی

بستنی در ایران، گونه‌ای خوردنی یا به عبارت دیگرپی‌خوراک منجمد و مزه‌دار است که باید شامل حداقل ۱۰٪ چربی شیر باشد. مقدار این چربی می‌تواند از ۱۰ تا ۱۶ درصد تغییر یابد که بیشتر بستنی‌ها دارای ۱۴٪ چربی شیر هستند، همچنین بستنی می‌تواند شامل دیگر گونه‌های لبنیات مانند خامه باشد که به همراه مواد شیرین‌کننده و طعم‌دهنده تهیه می‌شود. نخستین کارخانهٔ صنعتی بستنی‌سازی جهان در سال ۱۸۵۱ در مریلند، کار خود را آغاز نمود. بستنی معروف‌ترین دسر در جهان است.

بستنی معجون

ریشه خوردنی‌های یخ زده یا همان بستنی ناشناخته است. برخی منابع شروع این دسر را از حدود ۵۵۰ سال پیش از میلاد در ایران می‌دانند. اگرچه چندین افسانه تکراری در اوایل هزاره سوم پیش از میلاد مسیح در چین باستان وجود دارند. طبق یکی از افسانه‌های قدیمی، امپراتور روم نرون از کوهستان آپنینی یخ جمع‌آوری کرده بود تا اولین مخلوط با عسل و شراب را تولید کند. افسانه‌های دیگر می‌گویند که بستنی در امپراتوری مغول سرچشمه گرفت و اولین بار در طول گسترش آن به چین گسترش یافت.