به گزارش پارس به نقل از فارس، عباس جعفری با اشاره به تعداد عملیات انجام شده در ۴۸ ساعت گذشته توسط مأموران سازمان آتش نشانی قم اظهار داشت: در ۴۸ ساعت گذشته ۳۲ مورد عملیات گوناگون شامل نجات، اطفاء حریق و ایمن سازی و… انجام شد.

وی با تبیین عملیات های انجام شده تصریح کرد: ۶ مورد از عملیات های انجام شده را عملیات نجات، ۱۴ مورد عملیات اطفا حریق و ۱۲ مورد به ایمن سازی اختصاص داشت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم افزود: از ۶ مورد عملیات نجات ۳ مورد آن مربوط به رهاسازی از آسانسور، یک مورد مربوط به گیر کردن پای شخص لابه لای پل خیابان، یک مورد مربوط به گیر کردن پای کودک داخل سیفون و یک مورد گاز گرفتگی بود.

وی در توضیح گازگرفتگی در تصفیه خانه فاضلاب افزود: در این حادثه که در تصفیه خانه فاضلاب شهری واقع در تپه های اعلاییه رخ داد به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی دو کارگر جان خود را از دست دادند.

جعفری اضافه کرد: با اعلام وقوع این سانحه به مرکز فرماندهی آتش نشانی بلافاصله دو تیم نجات و دو تیم پشتیبانی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: همکاران با رعایت نکات ایمنی این دو کارگر را از محلی که در آن گیر کرده بودند خارج کردند که یک کارگر پس از خارج شدن به دلیل استنشاق شدید گاز جان باخت و کارگر دیگر که مردی ۵۰ ساله بود به بیمارستان منتقل شد ولی متأسفانه وی نیز به دلیل بالا بودن میزان استنشاق گازهای سمی در بیمارستان جان باخت.

وی همچنین از انجام ۱۴ عملیات اطفاء حریق خبر داد و گفت: ۹ مورد از این عملیات ها مربوط به حریق ضایعات، درخت، خودرو، منزل، کشتارگاه صنعتی و… بوده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم با اشاره به وقوع حریق در کشتارگاه بهاران بیان کرد: این حریق در اثر نشت و انفجار گاز آمونیاک صورت گرفت و یک آتش نشان در جریان عملیات اطفاء این حریق مصدوم شد.

وی با بیان اینکه کشتارگاه بهاران در کیلومتر ۲۰ جاده قدیم قم تهران واقع شده است گفت: بلافاصله دو دستگاه خودروی سنگین آب ده و نجات و دو دستگاه خودروی پشتیبانی حاوی دستگاه تنفسی به محل حریق اعزام شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم با بیان اینکه با توجه به نشت گاز آمونیاک اطفاء حریق به سختی انجام شد عنوان داشت: به علت انفجار صورت گرفته در یکی از لوله های حاوی گاز آمونیاک، این گاز در محیط پخش شده و یکی از آتش نشانان در زمان انجام عملیات دچار مسمومیت شدید شد توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.

عباسی به تشریح عملیات های ایمن سازی اشاره کرد و ابراز داشت: عملیات های ایمن سازی مربوط به صید مار، صید سنجاب، صید جوجه تیغی و همچنین ایمن سازی نشت بنزین، نشت گاز، قطع آژیر و بازگشایی درب خودرو و… بود.