شغل‌های پاره‌وقت همواره برای کسانی که می‌خواهند در کنار شغل اصلی درآمد بیشتری کسب کنند گزینه مناسبی است. همچنین بسیاری از جوانان و دانشجویان از شغل پاره وقت به عنوان فرصتی برای کسب تجربه پیش از ورود به بازار کار بهره می‌برند. در ادامه در سایت پارس نیوز قصد معرفی پر درآمد ترین شغل های پاره وقت را به شما داریم.

4614374

 تدریس خصوصی

اگر در رشته‌ای چنان متخصص باشید که بتوانید تدریسش کنید، تدریس خصوصی شغلی پردرآمد است. چون تعیین تعداد دانشجویان هر کلاس و زمانش در اختیار شماست، انعطاف زیادی هم دارید.

درآمد تدریس خصوصی بسته به رشته، تقاضا و زمانی که وقف کار می‌کنید متغیر است و می‌توان درآمد آن را از ساعتی ۵۷۰هزار تا ۱میلیون و ۲۶۰هزار تومان برآورد کرد.

 حسابدار پاره‌وقت

گرچه این شغل جزو مشاغل تمام‌وقت محسوب می‌شود، می‌توانید پاره‌وقت نیز مشغولش شوید. بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک برای حسابرسی خود در بازه‌های زمانی مشخص، حسابدار پاره‌وقت استخدام می‌کنند.

این کسب‌وکارها نیازی به حسابدار ثابت ندارند، چون گردش مالی زیاد و کارهای مالی فراوان ندارند. درآمد حسابدار پاره‌وقت حدود ۱میلیون تا ۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان در ساعت است.

برنامه‌نویس پاره‌وقت

برنامه‌نویسی نیز از مشاغلی است که به هردو شکل پاره‌وقت و تمام‌وقت انجام می‌شود. بسیاری از کسب‌وکارها نیاز ندارند برنامه‌نویس تمام‌وقت به خدمت بگیرند.

آنها می‌خواهند چیزی برایشان آماده شود و سپس بدون نیاز به پشتیبانی یا به‌روزرسانی دائمی کار کند.

درآمد برنامه‌نویس پاره‌وقت با مهارت متوسط حدود ۱میلیون و ۲۶۰هزار تومان است، اما اگر خیلی ماهر و مشهور شده باشید، شرکت‌ها برای پروژه‌های پاره‌وقت تا ساعتی ۲میلیون تومان هم دستمزد می‌دهند.

 ویراستار

در صورتی که مدرک زبان‌های خارجی دارید، می‌توانید ویرایش آثار مکتوب یا مجازی را بر عهده بگیرید. در این شغل نیز مهارت و کیفیت کار شما بر درآمدتان اثر می‌گذارد.

ویراستاری ساعتی ۸۷۰هزار تا ۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان نصیبتان می‌کند.

راننده کامیون

بسیاری از شرکت‌های محلی حمل‌ونقل از رانندگان پاره‌وقت برای جابه‌جایی محصولات خود استفاده می‌کنند.

این رانندگان پاره‌وقت موظفند ضمن انتقال محصولات، برای بارگیری و تخلیه آنها نیز کمک کنند.

پس این شغل نیازمند بدنی قوی است. دستمزدش نیز ۴۵۰ تا ۹۳۰هزار تومان است.

 نویسنده محتوا و تبلیغ‌نویس

از دیگر از پر درآمد ترین شغل های پاره وقت دنیای دیجیتال، نویسنده تولید محتوا و کپی‌رایتر است. بسیاری از کسب‌وکارها تمایل دارند در سایت خود محتوای جذاب و خواندنی قرار دهند تا میزان بازدید از آنها بیشتر شود.

بنابراین یک یا چند نویسنده محتوا را پاره‌وقت استخدام می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به توانایی‌ها و علایق خود در یک یا چند حوزه محتوا تولید کنید. بلاگر پاره‌وقت یا نویسنده محتوا، تقریبا ساعتی ۹۰۰هزار تا ۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان درآمد دارد.

تحلیلگر و مشاور مدیر

در جایگاه تحلیلگر یا مشاور مدیر، برنامه و عملکرد شرکت را بررسی و نقاط ضعف و قوت را شناسایی می‌کنید و برای بهبود آنها پیشنهادهای مختلف ارائه می‌دهید.

در چنین شغلی معمولا با حجم زیادی داده و تحقیق سروکار دارید و در واقع ناظری بیرونی هستید که برای بازبینی و بررسی اجزای مختلف یک شرکت موقتا استخدام شده‌اید. دستمزد این شغل تقریبا ساعتی ۱میلیون و ۲۰۰ تا ۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان است. بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند افراد باتجربه در حوزه کاری خود را در چنین جایگاهی به خدمت بگیرند.

پس اگر به‌تازگی مدرک منابع انسانی، مدیریت یا مهندسی صنایع خود را گرفته‌اید و کم‌تجربه‌اید، انتظار چنین شغلی را نداشته باشید.

ناخن‌کار یا مانیکورکار

در صورتی که به کارهای ظریف علاقه دارید و به‌خوبی می‌توانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید، مانیکور ناخن یکی از مشاغل پاره‌وقت مناسب شماست. چنین کاری نیازمند گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب گواهی است.

پس از اخذ گواهی، می‌توانید بخشی از خانه خود را به محیط کارتان تبدیل کنید. درآمد این کار حدود ۳۶۰ تا ۵۴۰ هزار تومان است و هرچه تعداد مشتری‌های شما بیشتر باشد، درآمدتان نیز افزایش خواهد یافت.

پیشخدمت رستوران

یکی از دردسترس‌ترین و پر درآمد ترین شغل های پاره وقت، کارکردن در رستوران‌ها و کافه‌ها به‌عنوان پیشخدمت است. این شغل به مهارت سخت خاصی نیاز ندارد، با این حال مهارت‌های نرم مانند تعامل با دیگران پیش‌نیاز ضروری این شغل به شمار می‌روند.

درآمد پیشخدمت‌ها تا حد زیادی تابع موقعیت جغرافیایی، سطح رستوران و میزان انعامی است که دریافت می‌کنند.

بنابراین نمی‌توان برآورد دقیقی از درآمدشان داشت. با این حال چیزی حدود ۳۳۰ تا ۶۰۰هزار تومان در ساعت است.

job

افیلییت مارکتینگ

افیلییت مارکتینگ چیست و چرا باید در گروه پردرآمدترین شغل‌های پاره وقت دسته‌بندی شود؟ این شغل‌ها از سال‌های بسیار قبل در سرتاسر جهان به‌عنوان یکی از حرفه‌ای نیمه وقت پردرآمد جای خود را باز کرده و چندی است که در ایران نیز به این درجه رسیده است.

البته که چنین شغلی نیازمند شرایط حقوقی خاصی است و استفاده از نمونه قرارداد استخدام پاره وقت برای آن بیشتر از قبل الزامی می‌شود اما با شرط تنظیم این قرارداد و انتخاب یک مسیر درست باید بدانید که:

  • رسیدن به درآمد در این شغل به کمتر از دو ماه زمان نیاز خواهد داشت.
  • تمام هزینه‌های لازم برای شروع و ادامه راه در حال حاضر کمتر از 5 میلیون تومان است.
  • امکان رسیدن به درآمدهای ماهانه بیش از 50 میلیون تومان در آن به‌راحتی وجود دارد.
  • هم‌اکنون افراد زیادی هستند که از همین حرفه در حال درآمدزایی با اعداد شگفت‌انگیز 50 تا 100 میلیون تومانی به صورت ماهانه هستند.
  • تخصص لازم برای این شغل سئو و دیجیتال مارکتینگ است.
  • کاربران برای یادگیری کامل این تخصص نیاز به 1 تا 2 ماه زمان دارند.
  • برای این حرفه نیاز به حضور در جای مشخصی نداشته و از هر گوشه‌ای از دنیا می‌توانید کسب‌وکار خود را مدیریت کنید.

برنامه‌نویسی برای توسعه اپلیکیشن

برنامه‌نویسی برای توسعه اپلیکیشن به‌قدری می‌تواند درآمد شگفت‌انگیزی برای شما رقم بزند که حتی بسیاری از افراد از این حرفه برای مهاجرت و رسیدن به آرزوهای همیشگی خود نیز استفاده می‌نمایند.

با کمی پیشرفت حتی می‌توانید زمینه‌ساز دریافت پروژه‌های خارجی نیز در این رده شغلی شوید. شغلی بدون محدودیت زمانی و مکانی و با امکان دریافت حقوق فوق‌العاده زیاد که در کمتر حرفه دیگری سراغ داریم.

ازاین‌رو قرار دادن آن در ردیف پردرآمدترین شغل های پاره وقت خیلی هم بیراه نیست. اگر به دنبال کار نیمه وقت پردرآمد هستید، این رده شغلی را حتماً امتحان کنید. البته باید بدانید که:

  • برای این منظور نیاز به تخصص برنامه‌نویسی دارید.
  • برای یادگیری تخصص برنامه‌نویسی به صورت حرفه‌ای از مبتدی، 4 تا 6 ماه زمان نیاز خواهید داشت.
  • درآمد این حرفه حتی می‌تواند به دلار باشد.
  • امکان ارتقاء آن در سطح جهانی وجود دارد.
  • نیاز به هزینه اولیه خاصی به‌جز هزینه شرکت در کلاس‌های آموزشی نخواهید داشت.
  • ابزار لازم برای این رده شغلی یک لپ‌تاپ با قطعات سطح بالا است.

 متصدی کافه

وظیفه متصدی کافه این است که پس از دریافت سفارش انواع نوشیدنی‌ها، ‌ آنها را آماده کند. باید بتوانید با ترکیب انواع مواد مختلف، سفارش مشتری را تهیه کنید.

درآمد این شغل نیز مانند پیشخدمت رستوران به عوامل مذکور بستگی دارد و حدود ۳۳۰ تا ۶۶۰هزار تومان در ساعت است.

 پاسخگویی تلفنی

یکی دیگر از پر درآمد ترین شغل های پاره وقت پاسخگویی تلفن است.اگر به شغلی احتیاج دارید که بدون رودروشدن با مشتریان به آنها خدمت‌رسانی کنید، پاسخگویی تلفنی گزینه مناسبی برای شماست.

چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی، هردو به تعداد زیادی پاسخگوی تلفنی برای پشتیبانی از محصولات و خدماتشان نیاز دارند.

یکی از ویژگی‌های مثبت این شغل این است که امکان دارد گاهی بتوانید این کار را از خانه هم انجام دهید. درآمدش هم حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰هزار تومان در ساعت است.

 پیک غذا

پیک غذا یکی از پر درآمد ترین شغل های پاره وقت است که به تخصص خاصی نیاز ندارد.

فقط کافی است خودرو یا موتورسیکلت و گواهینامه رانندگی داشته باشید. در این شغل، بیشتر زمانتان در خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌ها سپری می‌شود، پس بهتر است استقامت بدنی لازم را داشته باشید.

درآمد پیک غذا نیز مانند پیشخدمت رستوران به عوامل متعددی وابسته است، مثلا قیمت سوخت و سرویس وسایل نقلیه در هر کشور و اینکه چه میزان از آن را کارفرما تقبل می‌کند.

در مجموع می‌توان درآمد این شغل را ۳۰۰هزار تومان در ساعت تخمین زد.

ماساژور

برای این شغل باید در دوره‌های ماساژ شرکت و گواهی آن را دریافت کنید.

سپس می‌توانید با راه‌اندازی مرکز ماساژ یا مراجعه به منازل مشتریان کار کنید. برخی از ماساژورها روی موارد درمانی تمرکز می‌کنند در حالی که دیگران سراغ ماساژهای آرامش‌بخش می‌روند. انتخاب با شماست.

درآمد ماساژورها حدود ۶۰۰هزار تا ۱میلیون تومان است.

Part-time-jobs-00

مترجم

در صورتی که غیر از زبان مادری به زبان دیگری مسلط باشید، می‌توانید به‌عنوان مترجم فعالیت کنید.

مترجمان گزینه‌های زیادی دارند، از ترجمه کتاب و مقالات گرفته تا مدارک مهاجرت و اسناد رسمی. همچنین در صورت تسلط به ترجمه هم‌زمان، می‌توانید به این کار نیز مشغول شوید.

درآمد مترجمی به عواملی مانند تجربه، ناشری که با آن کار می‌کنید، میزان فروش کتاب، نوع ترجمه‌ و حتی زبانی که به آن مسلط هستید بستگی دارد.

مثلا امروزه بسیاری از افراد زبان انگلیسی را فراگرفته‌اند، اما زبان‌های کمتر شناخته‌شده، مترجمان کمتر و در نتیجه دستمزد بیشتری دارند. به‌طور کلی می‌توان دستمزد مترجمی را ۷۵۰هزار تا ۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان در ساعت در نظر گرفت.

 بنگاه معاملات املاک

املاکی‌ها زمان خود را صرف پیداکردن مشتری برای خانه‌ها یا رهن و اجاره آنها می‌کنند و بابت تسهیل معامله، حق کمیسیون می‌گیرند. درآمد این شغل وابسته به تلاش شما و تعداد معاملاتی است که جوش می‌دهید و حدود ۶۹۰هزار تا ۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان است.

طراح سایت

یکی دیگر از پر درآمد ترین شغل های پاره وقت طراحی سایت می باشد.این شغل پاره وقت ترکیبی از فن و خلاقیت است. چنین فردی سایتی جذاب با رابط کاربری آسان برای شرکت‌های دولتی و خصوصی طراحی می‌کند. در قبال این کار هم دستمزدی بین ۱ تا ۲میلیون تومان دریافت می‌کند. به‌طبع هرچه تخصص و مهارت بیشتری داشته باشید، ‌می‌توانید با قیمت‌های بالاتری کار کنید.

 پرستار سالمندان

با پیری تدریجی جمعیت در ایران، تعداد سالمندانی که به مراقبت‌ نیاز دارند رو به افزایش است. از سوی دیگر در شهرهای بزرگ، خانواده‌ها نمی‌توانند مانند گذشته این کار را انجام دهند.

بنابراین پرستاری سالمندان به‌تدریج به شغلی پرتقاضا در کشورمان تبدیل می‌شود. شما می‌توانید از طریق شرکت‌های واسطه، در خانه یا بیمارستان از سالمندان مراقبت کنید.

طراح گرافیک

صنعت تبلیغات در کشور ما رونق زیادی گرفته است. پس نیاز به طراح گرافیک برای طراحی انواع پوستر، بنر، کارت ویزیت و لوگو روزبه‌روز بیشتر می‌شود. فرد تحصیل‌کرده در این رشته می‌تواند پاره‌وقت با کسب‌وکارهای مختلف همکاری کنید.

بورس و خریدوفروش سهام

یکی دیگر از شغل‌هایی که می‌تواند به‌عنوان یکی از پردرآمدترین شغل های پاره وقت از آن یاد کرد، سرمایه‌گذاری در بورس و خریدوفروش سهام است.

هرچند این بازار ریسک بسیار بالایی دارد اما با حرفه‌ای شدن در آن می‌توانید درآمدهای میلیونی برای خود کسب کنید. برای این ردیف شغلی نیز پیش‌نیازهای زیر را نیاز خواهید داشت:

  • نیاز به کسب تخصص در زمینه معاملات بورسی خواهید داشت.
  • این آموزش‌ها می‌تواند 2 تا 4 ماه زمان نیاز داشته باشد.
  • نیاز به سرمایه حدود 20 میلیون تومانی برای رسیدن به یک درآمد قابل توجه در ماه دارید.
  • امکان حضور در آن هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارد.
  • زمان زیادی در طول روز نیز از شما نخواهد گرفت.

    بیت کوین و ارزهای دیجیتال

    اگر اخبار اقتصادی را دنبال کرده باشید هیچ سایت، خبرگزاری و روزنامه‌ای نیست که یک خبر از بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال به میان نیاورد.

خریدوفروش این ارزها که البته نیاز به تخصص بالایی دارد، ازجمله پردرآمدترین شغل های پاره وقت شناخته می‌شود.

البته اگر برای این منظور به دنبال حضور در شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مربوط به این ارزها هستید، با نمونه قرارداد استخدام پاره وقت می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از سر راه بردارید.

برای حرفه‌ای شدن و کسب درآمد بالا در خریدوفروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال باید:

    • حدود 2 تا 4 ماه آموزش ببینید.
    • نیاز به یک لپ تاپ ساده و یا موبایل هوشمند خواهید داشت.
    • اینترنت تنها نیازمندی است که وجود آن ضرورت دارد.
    • بسته به شرایط خود می‌توانید با سرمایه‌های اولیه مختلف وارد این رده شغلی شوید.

      سئو و دیجیتال مارکتینگ

      سئو و دیجیتال مارکتینگ ازجمله تخصص‌هایی هستند که امروزه خیلی از آنها سخن به میان می‌آید. این تخصص برای بالا بردن رتبه سایت‌ها در گوگل و همچنین افزایش بازدید و بازاریابی در دنیای اینترنت به کار گرفته می‌شود.

حضور در این رده شغلی نیز به صورت پاره وقت می‌تواند درآمد میلیونی جذابی برای متخصص آن به دنبال داشته باشد. درآمد این شغل نیز به‌قدری جذاب است که حتی می‌تواند به‌عنوان درآمد اول کاربر شناخته شود.

برای این شغل نیز هم می‌توانید به صورت مستقیم وارد عمل شوید و هم با استفاده از نمونه قرارداد استخدام پاره وقت با مؤسسات و شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات همکاری داشته باشید. درباره این شغل باید بدانید که:

      • در کمتر از 3 ماه می‌توانید تخصص لازم درباره آن را کسب کنید.
      • نیاز به سرمایه خاصی ندارید تنها باید هزینه حضور در کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین آموزش آن را بپردازید.

فعالیت در طراحی لباس

اکثر افراد به دنبال آنند که در پوشیدن لباس مطابق با مد عمل کنند و همیشه لباس هایی خاص و شیک را بر تن داشته باشند که حاضرند در ازای آن مبالغ زیادی بپردازند بنابراین اگر در این زمینه تخصص دارید یا به آن علاقه مندید می توانید با شرکت در دوره های آموزشی در این زمینه فعالیت کنید و تنها با اختصاص دادن چند ساعت در روز ایده های خود را در صفحات مجازی به اشتراک بگذارید و افراد را جذب کنید.

تولید محتوا

شرکت های زیادی هستند که فعالیت و کسب و کار خود را در اینترنت رونق می بخشند و این امر زمانی نتیجه خواهد داد  که در جست و جوگرهای گوگل به راحتی قابل دسترسی باشند.

شرکت های زیادی هستند که در زمینه سئو یا تولید محتوا کار می کنند و نیازمند آنند تا افرادی به عنوان نویسنده را جذب شرکت خود کنند که می توانید وارد این حرفه شوید، نیاز به آموزش های سخت و پیچیده ای ندارد و تنها با در اختیار داشتن گوشی، تبلت یا لپتاپ می توان کار را شروع کرد و تنها با اختصاص چند ساعت از زمان خود، به درآمد مناسبی دست پیدا کرد.

ساخت و خلق وسایل تزئینی

بسیاری از وسایل تزئینی که در بازار با قیمت های زیاد به فروش می رسند، افراد در منزل می سازند که یک منبع درآمد بسیار خوب به حساب خواهد آمد.

اگر دارای سلیقه و ایده هستید، می توانید با تهیه مواد اولیه و وسایل آن به ساخت وسایل تزئینی و دکوری بپردازید و با اجاره کردن یک مغازه یا ایجاد یک پیج در اینستاگرام محصولات خود را به فروش برسانید، حتی می توانید با شرکت های فعال در این زمینه قرار داد ببندید که محصولات را از شما خریداری کنند.

side-view-cropped-unrecognizable-business-people-working-common-desk_1098-20474

شیرینی و شکلات خانگی

به دلیل شیوع کرونا، خرید  محصولاتی که ممکن است در زمان تهیه آن آلوده شوند بسیار کمتر شده است که شیرینی فروشی ها از این امر مستثنی نیستند، بنابراین روی آوری مردم به خرید از محصولات خانگی که امکان آلودگی آن ها کمتر است، بیشتر شده است.

این فرصت را باید غنیمت شمرد و اگر می تواتید کیک و شیرینی های خانگی را درست کنید به عنوان شغل دوم و پاره وقت وارد این حرفه شوید که با درآمد خوبی همراه است.