به گزارش پارس ، ایسنا به نقل ازلایوساینس، یکی از بدبوترین گل های جهان با نام « تیتان آروم» (Titan arum) یا « گل جسد» در آستانه شکوفا شدن در گلخانه باغ گیاه شناسی آمریکا به نمایش گذاشته شد.

این گل بسیار بدبو که در اوج شکوفایی به سر می برد از خود بوی جسد متعفن منتشر می کند.

مسئولان باغ گیاه شناسی واشنگتن دی سی اعلام کردند که پیش بینی آنها از زمان دقیق باز شدن کامل این گل این است که تا پایان هفته، به بیشترین حد شکوفایی می رسد و اوایل هفته آینده نیز با شروع بارندگی و خنک شدن دما، باز شدن این گل مجددا به اوج می رسد. این گل بدبو تنها ۲۴ تا ۴۸ ساعت باز خواهد ماند و پس از این زمان، بلافاصله بسته می شود.

زمان باز شدن گل « تیتان آروم» غیر قابل پیش بینی است و معمولا بین هر شکوفایی چند سال یا حتی چند دهه طول می کشد. باغ گیاه شناسی آمریکا نیز از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون شکوفایی این گل را به نمایش نگذاشته بود.

گل تیتان آروم با نام علمی Amorphophallus titanium، بومی جنگل های مرطوب و بارانی مرکز سوماترا در غرب اندونزی است و برای نخستین بار در سال ۱۸۷۸ میلادی توسط کارشناسان گیاه شناسی در این ناحیه کشف شد.

به گزارش، در پس بوی تعفن این گل یک ترفند تکاملی وجود دارد و آن این است که در حیات وحش، بوی تعفن و گرمای این گل، حشرات گرده افشان جسدخوار نظیر حشرات و سوسک های لاشه خوار را به خود جذب کرده و از آنها برای گرده افشانی استفاده می کند.