وی افزود: امیدوارم برنامه « ماه خدا» رضایت آن بخش از بینندگانی که اجرای فرزادجمشیدی را می پسندیدند نیز فراهم کند.

به گزارش پارس ، حسن سلطانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به عدم حضور جمشیدی در برنامه « ماه خدا» ی شبکه اول، خاطرنشان کرد: به هر حال جابجایی مجریان و برنامه سازان تلویزیونی از بدیهیات این حرفه است و « ماه خدا» نیز مستثنی نیست از طرف دیگر ماه مبارک رمضان برای فرا خواندن به خود نیست بلکه برای فراخواندن به خداست؛ بنابراین در یک برنامه چه من مجری باشم چه آقای جمشیدی و چه مجری دیگری، خیلی فرقی نمی کند زیرا مدیران محترم شبکه برای انتخاب مجری برنامه های خاص و ایام ویژه نظیر ماه مبارک رمضان خود حساسیت های لازم را در نظر گرفته و از میان گزینه های مختلف که کم هم نیستند بر اجرای یک نفر به توافق می رسند که امسال انجام این وظیفه برعهده من نهاده شد.

او گفت: مهم این است که خدمتگزاران در ابتدا رضایت خداوند را در نظر بگیرند و سپس رضایت خاطر اهل رمضان را فراهم کنند. به قول خواجه « هرکسی پنج روزه نوبت اوست» .

*** اجرای برنامه « ماه خدا» را یک وظیفه می دانم

این مجری تلویزیون در ادامه درباره ی انتخابش به عنوان مجری « ماه خدا» توضیحات بیشتری ارائه داد و گفت: بنا بود که امسال همچون سال گذشته اجرای برنامه سحر شبکه قرآن را بر عهده داشته باشم تا اینکه از سوی معاونت محترم سیما و مدیر محترم شبکه اول از من دعوت شد که اجرای « ماه خدا» را برعهده بگیرم و از آنجا که این امر را یک وظیفه می دانم، ضمن ادای احترام و ارزشی که برای همه افرادی که در سنوات گذشته برای این برنامه زحمت کشیدند، قائل هستم اجرای « ماه خدا» را پذیرفتم.

*** نمی دانم سال دیگر اجرای « ماه خدا» با من باشد یا خیر

وی در بخشی دیگر از گفت وگوی خود در پاسخ به اینکه ماه رمضان سال آینده هم اجرای « ماه خدا» با شماست؟ گفت: اجرای این برنامه امسال به من سپرده شد. برای رمضان سال آینده از الان تصمیم بگیریم که آقای الف باشد یا آقای ب چه سودی به حال بیننده دارد. سعی مان این است که برنامه امسال را آنچنان که شایسته و بایسته است ارائه داده و پخش کنیم.

او معتقد است: برنامه های ماه رمضان را باید افرادی اجرا کنند که دلداده ی این کار هستند.

سلطانی همچنین با اشاره به تجربه اجراهای پیشینش در برنامه های سحر ماه رمضان یادآور شد: اولین بار اجرای برنامه سحر را در ١٣٥٨ تجربه کردم و سال ۶٠ با حضورم در کار خبر، در این امر وقفه حاصل شد تا سال ٧٩ که دو سال هم برنامه سحر شبکه خبر را اجرا کردم. همچنین سه، چهار سال برنامه افطار شبکه تهران و قرآن را نیز عهده دار بودم، امسال هم سومین سالی است که افتخار اجرای برنامه سحر دارم و از خدا بابت این توفیقی که عنایت فرموده سپاسگزارم.

*** تلویزیون و رادیو نباید در تهیه برنامه های سحر به تکرار بیفتند

مجری برنامه « ماه خدا» ی شبکه اول درباره کلیت برنامه های سحر رادیو و تلویزیون گفت: سحرهای ماه مبارک رمضان رادیو و تلویزیون باید برنامه داشته باشند و خاصیت رادیو و تلویزیون این است که در تهیه اینگونه برنامه ها به دنبال تنوع باشد تا به تکرار نیفتد. به اعتقاد من همین آمد و شدها در زمینه اجرا، تهیه و فرم و سبک برنامه سبب می شود تا سلیقه های مختلف بتوانند از برنامه های سیما استفاده کنند.

وی همچنین درباره ی دشواری برنامه های زنده سحر و اجرای چنین برنامه هایی گفت: هر برنامه ای ویژگی و سختی های خاص خود را دارد. برنامه های سحر خاص تر و ویژه ترند. برنامه سحر ماه رمضان را اجرا کردن ویژگی های خاص خودش را دارد. اولین عنصری که برای ورود به این حوزه لازم است، عشق به این کار است. زمانی که فردی در زمینه ی اجرا، تهیه و سایر اقدامات درگیر برنامه های سحر شود دیگر سر از پا نمی شناسد و سختی ها خیلی برایش مطرح نیست.

***برای یک برنامه دو ساعته ی سحر، ۲۰ ساعت کار می کنند

او اضافه کرد: درست است که کار کردن در تایم سحر مشکل است و گروهی که برای یک برنامه سحر تدارک می بینید، باید به خاطر یک برنامه ی دو ساعته، ۲۰ ساعت کار کنند تا برنامه با کیفیت مطلوب به روی آنتن برود اما چون می دانیم به سحرخیزان و روزه داران خدمت کردن چه توفیق و افتخاری است و جزو خادمان سفره رمضان بودن چه فیض و فضیلتی در پی دارد، دیگر احساس خستگی نمی کنی و هر شب که می گذرد افسوس می خوری که یکی از فرصت ها سپری شد آیا موفق بودیم یا خیر.

*** دلمان می خواهد « ماه خدا» از جامعیت برخوردار باشد

مجری برنامه سحر شبکه اول در پایان گفت وگوی خود با ایسنا درباره تغییرات اعمال شده در برنامه امسال « ماه خدا» گفت: در کل امسال دو ساعتی که ما در خدمت بینندگان « ماه خدا» هستیم سعی مان را می کنیم تا بتوانیم رضایت خاطرشان را فراهم کنیم و دلمان می خواهد این برنامه از جامعیت برخوردار باشد، بر این اساس سعی کردیم زمان ها را کوتاه کنیم و ضرباهنگ برنامه را تندتر کنیم. همچنین از زیاده گویی و پرحرفی بپرهیزیم.

او خاطرنشان کرد: در برنامه از استاد کریمخانی برای مناجات فارسی از استاد سعیدیان و استاد پورزرگری و دیگر اساتید برای اجرای دعای سحر و اذان صبح به صورت زنده استفاده خواهد شد؛ ضمن اینکه دوستان ما در مسجد ارک تهران مستقرند و تلاش می کنند مناجات هایی که استادحاج منصورارضی در جمع سحرخیزان زمزمه می کند با کمی تاخیر از برنامه ماه خدا در همان شب پخش شود، ابتدای برنامه تلاوت قران شروع برنامه با تفسیر شیرین و دلنشین استاد آیت الله حائری شیرازی پخش شود از مناجات های دیگر مداحان و ذاکران خوش لحن و خوش صدا نیز در « ماه خدا» استفاده شده است تا همه سلائق بتوانند از برنامه ماه خدا استفاده برده و بهره مند شوند.

مجری برنامه « ماه خدا» همچنین از تهیه کنندگان برنامه « مجید نادری» و « سعید عباسی» و سایر عوامل که ازفروردین ماه وظیفه تدارکات و آماده کردن « ماه خدا» را بر عهده داشته و دارند، تشکر کرد.