اوایل شهریور ماه امسال پرونده‌ای در حوزه کلاهبرداری به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

 شاکی در این پرونده گفته بود: برای اجاره منزل، به یکی از دفاتر مشاور املاک در محدوده خیابان آیت‌الله کاشانی که متصدی آن خانم جوانی بود، مراجعه کردم، پس از مشاهده ملک و گفت‌وگو با موجر مقرر شد که مبلغ 170 میلیون تومان ودیعه را در دفتر مشاور املاک با استفاده از دستگاه خودپرداز مستقر در آن  پرداخت کنم اما در موعد تحویل ملک متوجه شدم مالک پلاک ثبتی شخص دیگری بوده و دفتر مشاور املاک به تازگی محل را تخلیه کرده است.

مأموران در بررسی‌های پلیسی متوجه شدند چندین پرونده مشابه دیگر نیز در این پایگاه تشکیل شده است که رسیدگی تخصصی به شکایت‌های انجام شده در دستور کار تیمی از کارآگاهان زبده قرار گرفت.

در رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه متهمان در شهر "هشتگرد" شناسایی و در بررسی‌ها مشخص شد این باند سه نفره، اعضای یک خانواده بوده و پدر خانواده با افتتاح دفاتر املاک بدون مجوز در نقاط مختلف تهران و شناسایی خانه‌های خالی با همکاری دختر و دامادش از مستأجران کلاهبرداری می‌کند.

کارآگاهان موفق شدند سه دفتر دیگر از متهمان در نقاط مختلف تهران شناسایی کنند و آنها پس از هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ سیدعلی شریفی؛ رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: تاکنون 10 مالباخته شناسایی شده و کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری را 15 میلیارد ریال محاسبه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهمان مقادیری طلا، ارزهای خارجی و وجوه نقد کشف شده است و متهمان پس از تحقیقات مقدماتی با دستور قضائی روانه زندان شدند.

منبع: تسنیم