شامگاه جمعه به تیم نجات آتش‌نشانی مستقر در ایستگاه 5تله‌کابین توچال خبر رسید که 2زن جوان در قله توچال گرفتار کولاک شده و جانشان در خطر است. آنطور که گزارش اولیه نشان می‌داد این دو زن 34ساله برای تفریح به ارتفاعات توچال رفته بودند، اما هنگام برگشت گرفتار کولاک و مه شدید شده و راه برگشت را گم کرده بودند، اما توانسته بودند خود را به جان‌پناه قله توچال برسانند و در آنجا پناه بگیرند. با این حال با توجه به اینکه  تجهیزات چندانی نداشتند و دمای هوا در قله توچال به حدود منهای 15درجه می‌رسید، خطر یخ‌زدگی و مرگ، آنها را تهدید می‌کرد.

تیم آتش‌نشانی با دریافت این گزارش، برای عملیات نجات آماده شد. با این حال با توجه به عملیات سختی که در پیش بود، همزمان ماجرا به هلال‌‌احمر و هیأت کوهنوردی تهران گزارش شد و با حضور تعدادی از کوهنوردان هلال‌احمر و هیأت کوهنوردی تهران، عملیات نجات آغاز شد.

سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: خوشبختانه چند سالی است که یک تیم نجات از آتش‌نشانی تهران پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها در ایستگاه 5تله‌کابین توچال مستقر می‌شود تا درصورت بروز حادثه برای کوهنوردان به کمک آنها برود.

وی ادامه داد: شامگاه جمعه نیز وقتی خبر گرفتارشدن 2زن در قله توچال به تیم نجات رسید، آنها به همراه کوهنوردانی از هلال‌احمر و هیأت کوهنوردی تهران راهی عملیات نجات شدند. این تیم، ابتدا با همکاری مسئولان تله‌کابین توچال با استفاده از تله‌کابین راهی ایستگاه 7شد و از آنجا پیاده به سمت قله‌ به ‌راه افتاد.

براساس این گزارش، امدادگران پس از حدود 2ساعت کوهپیمایی در کولاک شدید خود را به جان‌پناه توچال رساندند.این در حالی بود که 2زن جوان گرچه گرفتار سرمای شدید شده بودند اما خوشبختانه حال عمومی‌شان خوب بود. امدادگران توانستند آنها را به ایستگاه 7و از آنجا با تله‌کابین به ایستگاه یک توچال منتقل کنند و تحویل خانواده‌هایشان بدهند.

منبع: شهر خبر