به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در روزهای اخیر یک مجموعه تصویری به مدت ۱۱۰ دقیقه با نام « زندگی مدرن» در شبکه نمایش خانگی توزیع شده که به گفت وگو با چند تن از هنرمندان و ورزشکاران از جمله یوسف تیموری، فرزاد حسنی، رضا داوود نژاد، بهزاد محمدی و امیر رضا خادم پرداخته و بیشتر زندگی شخصی آنها را بررسی کرده است.

در این مجموعه همچنین زندگی « استیو جابز» و یکی از هنرمندان مطرح هالیوود نیز معرفی شده است. کنار هم قرار دادن هر کدام از این اپیزودها بیشتر از آنکه نشانی از زندگی مدرن باشد تداعی کننده برنامه های شبکه های ماهواره ای است که به معرفی چهره های سرشناس سینما، تلویزیون و ورزش می پردازند.

یک نکته جالب توجه در این برنامه عدم هماهنگی گفت وگوها و پیروی از یک موضوع خاص است به طوری که فرزاد حسنی سال نو را تبریک می گوید و رضا داوود نژاد هم بیشتر از زندگی خود در سال ۹۱ و کارهای هنری اش سخن می گوید در حالی که یوسف تیموری کاملا درباره زندگی شخصی خود و ازدواج با یک زن خارجی صحبت می کند.

نکته دیگری که از همه جالب تر است اپیزودی مربوط به سریال « حریم سلطان» و دیگر سریال های ترکیه ای است که با استقبال مردم ایران روبرو شده است.

در این بخش که با صحبت های یک جامعه شناس – حسین باهر- و یک منتقد – کیوان کثیریان- تهیه شده است به نقد این سریال ها، توجه مردم به آنها و نبود چهره های هنرمند سرشناس ایرانی مثل مهران مدیری و رضا عطاران در تلویزیون پرداخته است.

البته از حق نگذریم به طور کلی می توان این بخش را به عنوان یک مستند کوتاه آسیب شناسانه قابل قبول دانست اما اینکه چرا به این شکل در قالب مجموعه ای از گفت وگو با هنرمندان و ورزشکاران و معرفی چهره های موفق خارجی قرار داده شده است جای سوال است، مخصوصا این که از تصویر و لباس بازیگر اصلی سریال ترکیه ای روی جلد فیلم به نظر می رسد برای توجه بیشتر مخاطب بهره گرفته شده است.

از علی پروین هم در این مستند به عنوان « سلطان» نام برده می شود.

اما نکته ی تامل بر انگیز، مجوز پخش این اثر است که به امضای جلیل عرفان منش – معاون آثار سینمایی سازمان سینمایی- رسیده است. در این مجوز آمده است که مجوز پخش به استناد جلسه شورای بازبینی مورخ ۹۲/۱۲/۲۰ صادر شده است. (تاریخ هشت ماه آینده)

به گزارش ایسنا، هفته گذشته مدیر اداره سمعی و بصری نمایش خانگی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا از ارتقای کیفیت محصولات نمایش خانگی خبر داد و گفت که این شبکه برای ارتقای سینما فعالیت می کند.

درخشی تاکید کرد که این اداره فقط به بررسی آثارمی پردازد و مسئولیتی در برابر جلد فیلم ها و تصاویری که روی آنها حک می شود، ندارد. اما همین صدور مجوز برای پخش فیلمی که با درجه کیفی ج منتشر شده است هم جای سوال دارد؟ !