مهدی هاشمی چند سال گذشته به جرم‌ اختلاس و مباحث امنیتی محکوم شد. مهدی هاشمی به ۱۰ سال زندان محکوم شد. مهدی هاشمی در زندان اوین در بند است.  تاکنون مهدی هاشمی چندین بار مرخصی های طولانی مدت از زندان گرفته است.  

 حجت‌الاسلام محمدعلی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با  اشاره به مرخصی نسبتاً طولانی مهدی هاشمی از  زندان اوین اظهار داشت:  احساس ژن برتر دردی است که در طول تاریخ همواره مستکبران عالم احساس می‌کرده‌اند و متأسفانه در نظام ما هم این خودبزرگ‌بینی در برخی وجود دارد.

وی افزود:‌ با وجود اینکه رفتارهای سوء  ژن‌های برتر در طول 42 سال گذشته علنی شده و مردم از ماهیت پلید این خودبرتربینی‌ها مطلع شده اند اما با این حال این افراد از این کار خود خجالت نکشیده و همچنان آن را دنبال می‌کنند.

 

نماینده خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: باید جبهه حق همواره در برابر جبهه باطل ایستادگی کرده و مانع از خودبرتربینی‌های برخی ژن‌ها شود.

 

مهدی هاشمی و حسین فریدون از ابتدای محکومیت چند روز مرخصی رفته اند؟

نقدعلی عنوان کرد: هیچ توجیهی برای اینکه یک فرد در جامعه تافته جدابافته شود و قانون را تمکین کند وجود ندارد این در حالی است که شنیده‌ایم مهدی هاشمی در ماه‌های سال گذشته در مرخصی از زندان اوین به سر می‌برد و با وجود اینکه این مرخصی تمام شده اما خود را به زندان معرفی نکرد و این رفتار خلاف قانون وی رسانه‌ای شد که از رئیس قوه قضاییه می‌خواهیم دستور جدی قانونی با این زندانی را صادر کند و به دلیل اینکه روزهای زیادی را بدون مجوز از حضور در زندان استنکاف کرده  را پرونده جدید قضایی برای تشکیل شده و اقدامات قانونی در این باره صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم از مسئولان سؤال می‌کنند که تاکنون حسین فریدون و مهدی هاشمی چند روز در زندان بوده و چند روز مرخصی گرفته‌اند و باید قوه قضاییه در این باره شفاف‌سازی‌های لازم را انجام دهد، خاطرنشان کرد: بعد از بازدید اعضای کمیسیون اصل 90 باید گزارش آنها جهت تنویر افکار عمومی در صحن علنی مجلس قرائت شود.