براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز تا اواخر وقت یکشنبه به سبب نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی، در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان ، برخی نقاط استان‌های کرمان، هرمزگان و فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز‌های پنجشنبه و جمعه نیز در استان خراسان جنوبی، یزد و برخی نقاط خراسان رضوی و در روز شنبه در یزد این شرایط رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید

بارش باران و وزش باد در نوار شمالی کشور

همچنین طی سه روز آینده با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور برای استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان افزایش ابر، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

طی همین مدت در برخی نقاط استان‌های قزوین، سمان، قم، مرکزی، شمال اصفهان، جنوب تهران، شمال شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

پنجشنبه دریای خزر و از بعد از ظهر جمعه و طی روز‌های شنبه و یکشنبه نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج است.

در روز دوشنبه در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.