حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، رئیس دیوان عدالت اداری ، در نشست تخصصی مشترک دیوان عدالت اداری و وزارت نیرو با موضوع آسیب شناسی پرونده‌های مربوط به اعتراض به آراء کمیسیون آب‌های زیرزمینی در دیوان، به لزوم حل مشکلات مردم در سازمان‌ها و بدون نیاز به مراجعه به دیوان اشاره کرد و گفت: اساس تشکیل ۱۲ کارگروه مشترک با وزارت خانه‌ها همین موضوع است که تشکیل اولین جلسه بعد از دو ماه با موضوع آب، مایه خرسندی است و هدف اصلی این کارگروه‌ها پیشگیری از طرح دعاوی در دیوان، تسریع در رسیدگی و سهولت اجرای احکام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق با اشاره به اینکه ۵۰ درصد توان دیوان عدالت اداری باید صرف رسیدگی مطلوب و با کیفیت به پرونده‌ها شود و ۵۰ درصد باید برای پیشگیری و کاهش ورودی پرونده‌ها به دیوان صرف شود، گفت: به مردم و رئیس قوه قضاییه قول داده ام که با همکاری قضات و کارکنان، یک دیوان عدالت اداری متفاوت را در دو سال آینده خواهیم داشت و رویکرد دیوان اتخاذ تدابیر پیشگیرانه جهت کاهش ورودی و رسیدگی علمی، کیفی و سریع به پرونده‌ها خواهد بود.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: از ابتدای فعالیت در دیوان عدالت اداری پیگیری کردیم تا کارگروه‌های مشترکی را با همکاری وزارتخانه‌ها تشکیل دهیم تا در خصوص پرونده‌های پرتکرار و پرشکایت از سازمان‌هایی مثل سازمان تامین اجتماعی و یا شهرداری‌ها بتوانیم راهکار‌هایی را اتخاذ کنیم تا مشکلات مردم در خود سازمان‌ها برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق ادامه داد: به همین منظور ۱۲ کارگروه مشترک مشغول شد و امروز نخستین کارگروه آن در موضوع چاه‌های بدون پروانه و مسائل مرتبط با آب با حضور مدیرانی از وزارت نیرو برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کارگروه‌ها اگر به این نتیجه برسیم که قوانین یا مقررات باید تغییر کند و یا برداشت متفاوت از آن‌ها وجود دارد، حتما به سمت اصلاح قوانین یا مقررات به نفع مردم، گام برمی داریم.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان گفت: من امیدوارم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم نتایج برگزاری این کارگروه‌ها را به مردم ارائه کنیم.

اولین جلسه کارگروه مشترک بین دیوان عدالت اداری و وزارت نیرو با موضوع رسیدگی به پرونده‌های آب‌های زیرزمینی با حضور رئیس دیوان عدالت اداری و قضات شعب مربوطه و تعدادی از مدیران وزارت نیرو تشکیل شد.