سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با تشریح وضعیت ترافیکی جاده های کشور اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک عادی و روان در تمام محورهای مواصلاتی کشور در حال جریان است.

 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره و اظهار داشت: طبق آخرین رنگبندی و مشخص شدن وضعیت کرونایی شهرهای کشور، خروج خودروهای بومی از شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و ورود خودروهای غیر بومی نیز به این دسته از شهرها ممنوع است.

 وی با بیان این مطلب که جریمه یک میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی تردد به شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود از ادامه اجرای محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح خبر داد و گفت: ناوگان حمل بار و مسافر از محدودیت های کرونایی مستثنی هستند.

سرهنگ شیرانی تصریح کرد: متوسط میزان تردد در جاده‌های کشوردر هفته گذشته با توجه به افزایش شهرهای قرمز و نارنجی و گسترش محدودیت‌های ترافیکی روند کاهشی داشته که نشانگر عمل به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و پرهیز از سفر توسط مردم بوده است.

 وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص وضعیت تردد ساکنان دو استان تهران و البرز اظهار داشت: استان تهران و البرز در این طرح یکپارچه دیده شده و تردد خودرو با پلاک های بومی متعلق به این دو استان ممنوعیتی ندارد.

 سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: گشتی‌ها و ماموران پلیس راه و راهور ناجا و دوربین‌های هوشمند جاده‌ای تخلف غیر مجاز رانندگان را اعمال قانون خواهند کرد.